perjantai 10. elokuuta 2012

No jos nyt kuitenkin...

...antaisin toisen mahdollisuuden vesimarmoroinnille. Tätä mietiskelin eilen illalla, kun pohdin, millaset kynnet teen seuraavaksi. Mulla on ollut jo pitkään hirvee vesimarmorointikuume, mutta viime kokeilun jälkeen manasin, että en enää ikinä marmoroi. Mutta tottakai mä löysin itseni marmoroimasta aamulla.. ;)

kuvat saa klikkaamalla suuremmiksi!

Ja onneksi marmoroin! Nyt kyllä onnistui omasta mielestäni hyvin :) Yhtäkään kynttä en joutunut uusimaan, paitsi että tuo oikean käden etusormi eroaa vähän muista. Jätin sen viimeiseksi ja siinä aloin sitten tapani mukaan säätämään, joten se nyt on mikä on. :)

vasen

Tarkoituksena oli tehdä kaikkiin kynsiin tuollaiset kuviot, jotka on esim. vasemman käden etu- ja keskisormessa sekä oikeen käden nimettömässä ja pikkusormessa. Aloin vasta lopussa oppimaan tuon homman, joten ei kaikissa ole samanlaista. Tosin nämä ovat kivat kun jokainen on erilainen! ;)

oikea

Noi mun kynsinauhat on ihan oranssit, enkä mä saanut niitä normaaleiksi, vaikka mä koitin niitä kynsilakanpoistoaineella puhdistaa. Ja kaiken lotraamisen jälkeen niistä tuli ihan kuivat, joten tällä kertaa kuvissa rumat kynsinauhat.

Tästä marmoroinnista jäi kuitenkin niiin positiivinen kuva, että jatkossakin varmasti marmorointeja tullaan mun kynsillä näkemään; oottakaahan vaa kun pääsen vauhtiin! ;))


Yllä oleva kuva on otettu marmoroinnin jälkeen. Tosta näkee käytetyt tarvikkeet melko hyvin.

Elikkä käytetyt lakat olivat seuraavat:
Maybelline Mini Colorama - French White (2 kerrosta pohjalla)
China Glaze - Papaya Punch (oranssi)
Sinful Colors - Jaune Pastel (keltanen)
+ tietenkin alus- ja päällyslakat

Marmorointiastiana käytin tollasta kissanruokamittaa, jonka halkaisija on 6 senttiä. Näitä on saatavilla ihan ilmaiseksi eläintarvikeliikkeissä. Tää on just hyvän kokonen tähän hommaan, joten suosittelen! Käytetty vesi oli huoneenlämpöistä, ja vaihdoin sen vain kerran. :)


Kertoilkaahan toki mielipiteitänne vesimarmoroinnista ja näistä kynsistä :)!

28 kommenttia :

  1. Oi onnistuispa mullakin noin hyvin :D mä en tosiaan tajuu mikä mulla menee aina pieleen :D Nää on ihanat <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :)! Eipä mullakaan ekalla kerralla mikää onnistunu, joten harjoittelua vaati aika paljo ;D

      Poista
  2. Ihana marmorointikuvio, ja kivan raikkaat väritkin oot valinnut! :)

    Ja toi kissanruokamitta.. :D Mä käytän sitä mittaamaan paljon raksuja annan Jadelle(pidän päiväkirjaa sen syömisistä). Vois joskus hakee tommosen ylimääräsen ja kokeilla marmorointiin, jos siis joskus innostun sitä vielä kokeilemaan.. Viime kerralla(/ensimmäisellä kerralla) tuli kauhee päänsärky. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, ja oon nyt joteki tykästyny oranssiin kynsissä! Ja keltanen nyt aina on paras.. :))

      Hahaa, joo mä oon joskus ottanu ton Zumballe, mut sillä on noita jo pari, nii aattelin sitte pitää sen itelläni. :D Normaalisti pidän siinä mun siveltimet ja sellaset. Kannattaa hakee, ihan paras marmorointiin :)!

      Poista
  3. vautsi miten hienot, oot hyvin onnistunut noissa! mulla tulee aina ihan erilaiset kuviot :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä keskityin täl kertaa erityisesti noihin kuvioihin, ku yleensä oon vaa jotai säätäny et kuhan nyt vaa kynnelle saa :D Mutta kiitos!

      Poista
  4. Oi, tosi hyvinhän nää onnistui! Turhaa pelkäsit ;)

    Sinulle on haaste blogissani: http://lifeofbambi.blogspot.fi/2012/08/kuvahaaste.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pelkäsin koko ajan ku teinki näitä, kädet vaan tärisi :D

      Kiitos haasteesta ja kommentista :)

      Poista
  5. Todella hyvin onnistuneet! Ja ihanat värit. :)

    VastaaPoista
  6. Onpas kivat, tosi hyvin onnistuneet kuviot kyllä! :)

    VastaaPoista
  7. Ihanat värit ja kuviot! Ite en ikinä onnistu vesimarmoroinnissa, se kuulostaa helpolta mut on ihan liian vaikeeta ainaki mulle... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Mustaki se oli aluks hirveen vaikeeta, mut ei sit loppuenlopuks ookkaan. Siinä auttaa tosi paljon, jos marmorointikippo on tarpeeks pieni, koska silloo niistä renkaista ei tuu liian isoja ja sen myötä on helpompi tehdä kuviot. :)

      Poista
  8. Ihanan pirteet värit ja hyvin onnistuneet kuviot! Papaya Punch on yks mun lempparilakoista ikinä, pitääkin joskus testata sitä myös vesimarmoroinnissa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Papaya Punch on kyllä ihan täydellinen oranssi! Kannattaa ehdottomasti kokeilla, koska toi lakka on täydelline myös vesimarmoroinnissa. Kiitos sullekki :)!

      Poista
  9. Apua miten hienot! Tulee mieleen joku tiikerijätski tai toffee, tosi kivat noi väritkin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kiitos :)! Tosta tuliki mielee, että vois tehdä vesimarmoroinnin valkosella ja oranssilla, niin eikös siitä sitten tulisi kunnon tiikerijätski..? :D

      Poista
  10. anni ! mä löysin viimeinki sun blogin !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eii.. Kohta koko nastola tietää täst, eieieiei..! :D

      Poista
  11. Ai että on kauniit marmoroinnit!! Minä en jostain syystä ole vielä onnistunut saamaan kovinkaan kauniita kuvioita aikaiseksi :D No, ehkä mä harjoitelen vielä vähän lisää. Tällaiset aina herättää sen toivon, että jospa minäkin vielä joskus :D

    P.S. Lempivärini on keltainen, olen harrastanut hevosia, ovat entinen ammattikin, sekä rakastan kissoja ja harrastan valokuvausta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoss Tuikku :)! Harjoittelua vaan, kyllä säkin vielä opit jos kerta minäkin.. ;)

      Hahaa, meillä on siis jotain yhteistä :D

      Poista
  12. Todella ihanat vesimarmoroinnit!
    Ihanat värit, niin kesäinen vielä! :DItse en oo viel "uskaltautunut" mutta kylläpä sitä ehkä joku päivä!

    VastaaPoista