sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Lumene Gloss & Care Strenghtening Base Coat

Multa on muutamia kertoja kysytty, et mitä aluslakkaa käytän. Päätimpä tehdä nyt tällasen postauksen, jossa kerron suosikkialuslakastani.
 
 
Lumenen Gloss & Care Streghtening Base Coat on ollu mulle se THE aluslakka. Ihan ensimmäinen aluslakka, jota oon käyttänyt. Jossain välissä vaihdoin Trindin base coatiin, mut parin kuukauden jälkeen taas palasin Lumeneen. Tiedän, että Lumenen kyseinen aluslakka jakaa paljon mielipiteitä, mutta mulla on paljon syitä, miksi käytän juuri sitä.

Ensinnäkin mun kynnet on tosi heikot. En voi mennä mihinkää edes ilman aluslakkaa, joten vahvistava on suosiossa. Ja nimenomaan sellainen ei-liian-vahvistava. Lumene on juuri täydellinen esimerkki lakasta, joka vahvistaa muttei liikaa.

Myös mun kynnet on kellastuneet, miltä ei kukaan kynsiään jatkuvasti lakkaava voi välttyä. Mun kynnet ei kuitenkaan koskaa ole olleet hirmu keltaset, onneksi. Mutta kuitenkin ihan riittävän keltaset, että se näkyy. Halusin siis aluslakan, joka peittää keltasuutta, ja Lumene täyttää tämänkin kriteerin. Lakka on hennon vaaleanpunainen sinisellä hohteella varustettuna.

Edellisestä päästäänkin taas siihen, että tätä aluslakkaa oon voinu käyttää ihan pelkiltään, koska se antaa niin tasasen pinnan ja kivan värin. On luultu tekokynsiksikin pituuden ja värin perusteella. Tallillakin kynnet kestää hyvin ilman muuta lakkaa, kun laittaa pari kolme kerrosta. Ranskiksen alla tää on myös tosi hyvä, eikä välttämättä vaadi toista ranskislakkaa päälle. Mun ei myöskään tarvi viilata keltasuutta pois, koska tää lakka peittää sen niin hyvin.

Halusin myös aluslakan, jota ei tarvitse tilata netistä, koska kuten kaikki alaikäiset varmasti tietää, vanhempien tulisi maksaa nettitilaukset. Ja vaikka maksan aina kaiken takaisin, ne eivät vaan ole kovinkaan innostuneita tilaamaan nettikaupoista, varsinkaan ulkomaalaisista.

Olisi myös hyvä, jos aluslakka olisi edullinen. Lumenea mä en toki kutsu edulliseks, koska 5 ml pullo maksaa 6,90€/kpl. Saan kuitenkin mm. Sokokselta alennusta, joten ei se nyt niin kallis ole. Eikä aluslakan mun mielestä tarvitse olla mikään merkkilakka, kuten esim. OPI tai Orly. Itse asiassa Orlyyn meinasin vaihtaa, mutta Stockmann Beauty päätti lähteä Lahdesta, joten se siitä.

Ja tuo Lumenen suti on juuri täydellinen mun kynsille! Ei liian leveä, kuten OPI:n lakkojen, eikä liian kapea. Mun kynnet on nimittäin aika kapeet.
 
 
Okei, kuten kaikissa aluslakoissa, myös Lumenessa on omat haittapuolensa. Tuo pullo on niin pieni, että se loppuu tosi nopeesti. Lisäksi lakka meinaa vähän jähmettyä pullon pohjalle kun on lopussa. Tämäkään ei ole kauhea ongelma, koska asia on hoidossa kun laittaa ohentajaa ja yhdistelee jämiä.

Syynä tähän postaukseen oli myös se, että Lumene on lopettanut tän aluslakan valmistuksen. Näitä on myyty kaikkialla alennettuun hintaan, noin 3-3,50 eurolla. Tilalle on tullut kynnentasoittaja, mut se ei oo sama asia.

No mitäpä mä oon sitte tehny? Mennyt paniikkiin ja vaipunut epätoivoon mun lemppari aluslakan loppuessa. Varastossa mulla oli jo yksi täysi ja muutamia vajaita, mut nehän nyt ei pitkäksi ajaksi riitä. Siispä mä lähdin hamstraamaan näitä. Kicksistä löyty vielä yksi, hintaan 2,95€ ja Sokokselta mukaan lähti neljä noin 3 eurolla. Lisäksi äiti toi Orimattilan Megamyyntiareenalta mulle vielä kuusi tällasta. Nyt olis sitten 12 pulloa varastossa plus toki ne jämät, jotka pitäs yhistää. :)

Kyselin jo fb:n puolella samoja ominaisuuksia omaavia aluslakkoja, mut mikään ei oikein tuntunu siltä oikealta. Osa syynä varmaa sekin, että oon niin tykästyny tohon Lumeneen, et mikää muu ei enää tunnu hyvältä. Lumene on mun kynsille juuri Se Oikea.
 
 
Mutta jos jollain nyt kellot soi päässä ja tietää aluslakan, joka täyttää yllä mainitut kriteerit, niin ilmotelkoon. :)

18 kommenttia :

  1. Mä en oo edes tiennyt tämmöisen aluslakan olemassaolosta :o Oon aina käyttäny joko Mavalan tai Avonin joustavaa aluslakkaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika epäsuosittuhan tää on ollut, joten ei mikään ihme kun et oo kuullu. Ite koitan aina vältellä Mavalaa parhaani mukaan :D

      Poista
  2. mulla on vähän kaiken merkkisiä ei mitään vakio merkkiä mut aika hyvä on ollut sellanen edullinen constance carroll aluslakka hintaa sil tais olla n 3e se on vähän kans tollane kermanvärinen mut en osaa sanoo kuin hyvin se pelkästään peittää keltaisuuden jos ei laita lakkaa voin joku kerta testata sillä itellä kyl kellastuneet kynnet lakkaamisen myötä ,mun blogissa näet sen jos vierailet

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos vinkistä, en oo koskaan kuullutkaa tollasesta :o Pitääkin käydä sun blogin puolella ;))

      Poista
  3. Mäkin oon pysytellyt koko kynsiharrastuksen ajan yhdessä ja samassa aluslakassa, Poshen Nail Strenghtening Base Coatissa. Ranskiksia varten on sitten vielä Color Clubin sinertävä Milky White Base Coat kellertävyyttä vähentämään. Harmi kun toi sun luottoaluslakka mentiin lopettamaan, toivottavasti löydät uuden yhtä hyvän tilalle! :)

    Mulle tuli heti mieleen Butter Londonin Foundation Flawless Basecoat kun sanoit että tykkäät pitää joskus aluslakkaa pelkiltään. Se on semmonen nuden värinen eli sitä pystyis varmaan pitää yksinäänkin. Itellä ei oo siitä kokemusta enkä tiedä siitä oikeastaan mitään sen tarkemmin, mutta ajattelin vaan vinkata. :D Se saattais olla hyvä vaihtoehto jos toi lakan värillisyys on tärkeä kriteeri! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olishan se värillisyys hyvä, koska laitan välillä pohjan jo valmiiks edellisenä päivänä, ja en tykkää mennä keltasilla kynsillä minnekkään julkisille paikoille :D

      Kiitos ehdotuksista, mut noi kaikki pitäs vissiin tilata netistä..?

      Poista
  4. Eiköhän noilla pulloilla hetken pärjää:) Mä vaihtelen aluslakkaa tämän tästä, en ole löytänyt vielä mitään joka olisi ylitse muiden. Nyt käytössä on OPI Natural Nails Base Coat ja se on ihan ok väritön aluslakka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pärjää ainaki vuoden :)) OPI:n aluslakkaa en oo koskaan viittiny ostaa kun se hinta kirpasee..

      Poista
  5. Onko tossa aluslakassa tolueenia? Tai muissa sun lakoissa? Sehän se yleensä kynnet kellastuttaa, vaikka kuinka ois väritön lakka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se kellastuttaa.. En oo varma, mut ei siltä voi kyllä välttyä kun pitää lakkaa ihan päivittäin. Mulla ei kyl kovin keltaset kynnet ees oo, ainakaa kun vertaa muitten kellastuneisiin kynsiin..

      Poista
  6. No voi jestas. Just äiti valitti et sen väritön kynsilakka on loppumassa ja sen valmistus on lopetettu. Ja sehän on siis Lumenen päällyslakka. Ajattelin jo et se on kattonut väärin kun miksi Lumene niin tekisi mut nyt on pakko uskoa (ja lähteä metsästämään äidille uutta). Puuh, mäkin oon tätä käyttänyt nimenomaan ranskiksiin. Muuten käytän Orlyn Bonderia, mut meinasin itsekin seuraavaksi kokeilla jotain vahvistavaa, jos kynnet pysyisi pitkinä pitempään. Mut Orlyssä pysyn kyllä, Bonder on tosi hyvänlaatuinen. Vähän kalliimpi kyllä mut Orlyn pullot on niin isoja ja Bonder ainakaan ei kulu kovin nopeesti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se päällyslakka mullaki on ollu, mut se kuivuu ihan törkeen hitaasti :D Ja aika jännä kyllä että toi päällyslakkakin loppuu.. Mutta nythän niitä saa sitten halvemmalla.

      Orlyissä on kyllä se hyvä puoli, että ne kestää. Sellanen ei vaan onnistu, kun ei oo enää täällä päin sitä Stockmann beautya.. :/

      Poista
  7. Vinkkinä, tätä saa vielä Sokkarin verkkokaupasta ainakin http://sokos.s-verkkokauppa.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Tuote2/lumene-gloss--care-vahvistava-aluslakka/149257/10362/10332/10301

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu kiitos! :) Samaan hintaan myivät ihan kaupassakin, mut budjetti ei antanu kotiuttaa kaikkia ;D

      Poista
  8. Tää aluslakka oli myös mun ensimmäinen, minkä ikinä ostin ! Mulla toi lakka kesti kesän, ja sitten se alkoi jähmettymään joten heitin ton roskiksee :D Nykyään käytän Essien väritöntä aluslakkaa (jossa taitaa olla vahvistavia aineita + vitamiineja), ja se on osoittaunut tosi hyväksi aluslakaksi ! Sitä paitsi se kuivuu ihan parissa minuutissa. Ja se pullokin on niin iso että siitä riittää toivottavasti pdemmäksikin aikaa kuin yhdeksi kesäksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri tosta samasta asiasta valitetaan tän lakan kohdalla, mutta tuliko sullekkaan mieleen ohentaja? :D

      Essiet varmaan on hyviä kans, mutta jotenki hinnakkaita eikä niissä oo tollasta nudea.. ;)

      Poista
  9. Siulle olisi haaste blogissani http://pinkkipantteri.blogspot.fi/ :)

    VastaaPoista