sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

The Yellow Nails - blogin nimen tarina

Terveisiä Padasjoelta! Täällä sitä leireillään, joten kynsipostausta en saa tehtyä just nyt. Ja miksikö pitää postata just nyt? Koska mä haluun, ei väsytä yhtään, enkä vaan voi sille mitään, et mulle tulee tällei iltasin aina kirjotusinspis. :)

Tällä kertaa pohdinnan aiheena on blogin nimi, joka tuossa bannerissakin komeilee. Aluksi katsottuna The Yellow Nails voi kuulostaa tylsältä peruskynsiblogin nimeltä (en tietenkää tarkota, etteikö se sitä olisi), mutta tälläkin on oma tarinansa, jonka ajattelin teille nyt kertoa.

Blogin olisin perustanut jo aiemmin, mutta odotin nimeä. Mun pää oli ihan tyhjä, kuten aina, kun pitäisi keksiä joku hyvä idea tai juurikin nimi. Halusin sellasen nimen, josta heti näkee kyseessä olevan kynsiblogi. Mutta kynsiblogien maailmassa on niin tajuttoman paljon blogeja, et kaikki mun keksimät nimet oli jo käytössä. Ja ei, en todellakaan halua tietosesti antaa blogilleni nimeä, joka on jo toisella käytössä.

Mietin ja mietin... Enkä ees tiiä, mistä 'yellow nails' tuli mun mieleen. Googlettelun tuloksena huomasin nimen vapaaksi eikä osotekkaan ollut vielä käytössä. Tykkään kans ihan älyttömästi keltasesta, jos joku ei sitä vielä tiennyt. ;) Lisäksi tarkemmin ajateltuna sillä on muukin tarkoitus, joka ei ehkä aukea niin helposti. Joillekkin olen jo tätä nimeä selventänyt, sillä tuttuni ovat todenneet, että ei mikään yllätys tuo nimi...

Nimi ei tule siitä, että tässä blogissa esiteltäisiin vain keltasia kynsiä. Tai oikeastaan kyllä esitellään. Mun kynnethän ovat aina keltaset, ja koska ne ovat syy miksi tämä blogi on edes olemassa, niin miksen nimeäisi blogia sen päätähtien mukaan? Ja koska kyse on nimenomaan näistä tietyistä keltasista kynsistä, niin 'keltaisia kynsiä' ei kuulostanu mun mielestä niin kivalle. Siispä the nimen eteen ja tadaa, mun blogi sai nimen!

The Yellow Nails. Tykkään, vaikkei tämä nyt mitenkään niin erikoinen ole. Oon kuitenki ylpee itestäni, et oon ees keksiny tällasen, joka vaan sopii idealtaan blogiin. :)

Haittapuolilta ei kuitenkaan voi välttyä. Mun mielestä lyhenne TYN ei näytä eikä kuulosta kivalle. Varsinkin kun miettii, että jos joskus tulevaisuudessa sattuisin järjestämään esim. lakkauskilpailun, niin lappuihinhan tulisi juurikin tuo lyhenne.. Ei kiva, mut nimeä en todellakaan oo vaihtamassa!

Toisaalta oisin halunnu jonkun tosi omaperäsen nimen. Kynsiblogienkin maailmassa on niin paljon kivoja ja omaperäisiä nimiä, jotka ei liity kynsiin tai tähän harrastukseen ollenkaan. Monet kynsiinkin liittyvät nimet ovat tosi kivoja, joitain taas en meinaa millään ymmärtää. En nyt nosta tähän kuitenkaan mitään omia suosikkeja. Ja voi olla, että monikaan ei ymmärrä mun blogin nimeä, mut eikös oo tärkeintä, että ite tykkää..? :)

Tämä blogi siis on ja pysyy the Yellow Nails -nimellä. Ite tykkään siitä (edelleenki) ja se on ihan mun blogin näkönen nimi :)

"Nails turn yellow from wearing nail polish too often.
Can't stop wearing nail polish because nails are yellow."

4 kommenttia :

  1. Oikein hyvä nimi sun blogilla :). Yhtä juttua en vaan hoksannut, mistä tulee lyhenne TYE? Vai oliko näppisvirhe ja pitäis olla TYN? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos :)! Ja joo oli vaan kirjotusvirhe; kannattaa kirjottaa postaus puolilta öin.. :D

      Poista
    2. Haha, mä jo epäilin omaa päättelykykyäni :D.

      Poista
    3. Ei sun päättelykyvyssä mitää vikaa oo! Vaan mun kirjotustaidoissa.. :D

      Poista