tiistai 4. kesäkuuta 2013

Kuplivaa sorbettia

Haluiskohan joku valaista mua eräästä asiasta? Mä en oo ikinä ennen kuullutkaan kynsilakkakoostumuksesta nimeltä sorbet. Törmäsin koostumukseen Scrangien postauksessa, kun etsiskelin uudesta OPI-lakastani swatcheja. Ja ilmeisesti sorbetit tuli ensimmäisenä Texas-kokoelmassa.

Joko vika on mun vähäisessä lakkakoostumustietämyksessä tai sitte mä en vaan tajua, et miten nämä sorbetit nyt jellyistä eroaa. Mun mielestä kynsille päässyt OPI Y'all Come Back Ya Hear? on ihan selvä jelly: heikosti peittävä, hitaasti kuivuva ja erittäin kiiltävä lakka.

valoteltassa

Oli sorbetti tai ei, mutta tämän lakan koostumuksesta en tykännyt sitten yhtään. Edellä mainittujen ominaisuuksien lisäksi lakka tykkäsi kuplittua. Laitoin kolme ohutta kerrosta, joista jokainen kupli. Ja vaikka illalla lakkaukset sai kuivaa monta monta tuntia ennen nukkumaan menoa, niin eiköhän silti aamulla ollut kamalat painaumat kynsillä.

Jouduin siis laittamaan vielä neljännen kerroksen ja tällä kertaa päälle myös kerroksen Secheä, vaikka ajattelin aluksi päällyslakan olevan turha lakan kiillon takia. Mut en kyllä tajua miten sellasta oon ajatellut, koska eihän jellyt kuiva ilman pikakuivattajaa.. Ai mutta katos, eihän tää ollutkaan jelly :D

ulkona

Kuvat on otettu ilman päällyslakkaa. En enää jaksanut ottaa uudelleen kuvia, kun mun mielestä lakka on ihan samanlainen päällyslakan kanssa ja ilman.

Infotkaa te viisaammat ja kokeneemmat kynsiharrastajat tietämätöntä! Mä en vaan varmaan ymmärtäny tota tekstiä tarpeeksi hyvin, mikä voi olla ihan mahdollista mun kielitaidolla. Tai sitten oon vaan elänyt pahvilaatikossa nää pari vuotta.

(Huomatkaa mun uudet lyhyet kesäkynnet ♥)

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/3941195/?claim=9v5xuj88eyy">Seuraa blogiani Bloglovinin avulla</a>

8 kommenttia :

  1. Jos nyt en ihan väärin muista, niin et ole ainoa joka tätä on ihmetellyt! Siitä taisi olla jo silloin kun nämä julkaistiin puhetta, että OPI muka toi markkinoille uuden koostumuksen, mutta siinä ei lopulta ollut mitään uutta. Samaa vanhaa jellyä uudelle nimellä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo koskaan ennen kuullut ees puhetta tästä. Missähän pahvilaatikossa oon tosiaan eläny..? :D

      Poista
    2. Tää oli aika kuvaava tekstinpätkä tuosta sorbetista ...

      "Now, OPI is really pushing this "sorbet" finish pretty hard lately. They describe it as a completely new finish. It's a semi-sheer or translucent wash of color which has the effect of looking like hard candy or popsicles... If you've been into polish for a while, this should sound familiar, because it's what we polish junkies know as a "jelly" finish. Jelly polishes have been around for a long time, but they're not very common. Despite the whole "It's not a jelly, it's a sorbet, it's brand new!" thing, OPI does this finish really well."

      Poista
    3. Mutta mä kyllä taisin mainita, etten oikeen ymmärtänyt tosta..

      Poista
  2. Jep, siis itse käsitin asian aikoinaan niin, että sorbet on vain OPIn nimitys jellyille. Kenties ajattelivat, että kesäinen sorbetti kuulostaa paremmalta, kuin epämääräinen hyytelö-jelly. Mene ja tiedä. Mutta jelly on kyllä kyseessa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä jelly kuulostaa kivemmalle! Eihän tossa koostumuksessa mitään sorbettia ole.. :D

      Poista
  3. Samaa olin tulossa sanomaan, että käsittääkseni sorbet on vaan OPI:n oma nimitys jelly-koostumukselle. :D

    VastaaPoista