maanantai 30. joulukuuta 2013

Testissä Ciatén alus- ja päällyslakka + kaviaarihelmet

Tällä kertaa onkin kaikkea uutta ja kivaa (ainakin mulle) testissä. Joulukalenterista tulleet aluslakka sekä päällyslakka piti tottakai testata, ja sattuipa pari käyttämätöntä lakkaa sekä mikrohelmet pääsemään kynsille.

Ensin pääsi testiin aluslakka, Underwear. En oo koskaan tykänny kirkkaista aluslakoista (älkää kysykö miksi), mut olihan tuo Ciatén pakko kokeilla, kun kerran sellanen eteen sattui. Tuo muuten kuivui ihan älyttömän nopeesti! En oo koskaa tavannut minkäänlaista lakkaa, joka kuivuisi noin nopeasti. Olin kerenny lakata kaikki kynnet kerran, kun ekat kynnet oli jo täysin kuivat. Aluslakka ei kuitenkaan tasoittanut ekalla kerroksella tarpeeksi, joten laitoin vielä toisen.

Lakkasin sitten kaikkiin kynsiin OPI - Don't Pretzel My Buttons -lakan, joka on Germany-kokoelman vaalea beige creme. Ei mikään ilmeisin valinta mun kynsille, mut välillä voi koittaa vähän hillitympää. Pretzel yllätti hyvällä laadullaa: ei raidoittunut ja peitti kahdella kerroksella täydellisesti. OPI:n sudin ansoista siistittävääkään ei juuri jäänyt.

Pretzelin päälle pääsi koetukselle Ciatén päällyslakka, Speed Coat, jonka nimensä mukaisesti pitäis kuivaa nopeasti. Kyllähän se kuivuikin aika nopeasti, ihan yllätyin, koska mulla oli epäilyksiä tätä kohtaan. Ihan nimensä veroinen lakka, mut silti vähän pitää moittia tuota; minisudilla levittäminen oli vähän hankalaa, ja seuraavana päivänä ponin hoidon jälkeen kynsissä oli ikäviä painaumia, mitä Seche Viten kanssa ei tallilla tapahdu.

Pretzelin kaveriks mietin tosi pitkään jotain kivaa, ja iha yllättäen päädyin mikrohelmiin. Mun ihan eka kaviaarimanikyyri tuli tehtyä ja noh.. En oikeen tiiä pitäskö mun tykätä noista.



Kaviaarihelmiksi valikoitui Ciatén Sundance, josta unohin tietenki ottaa kuvan. No mutta pullon näkee täältä, jos kiinnostaa :)  Sinisiä ja kultaisia mikrohelmiä sekä glitteriä. Kyllä, luitte oikein. Ennen kun sain Sundancen käsiini, en ees tienny, että kaviaarihelmien joukkoon ois missään tilanteessa laitettu glitteriä, mut tässäpä on. Mukana on siis oransseja ja hopeita hexejä.

Aattelin aluksi, et eihän ne hexit kuitenkaan kynsille päädy - tai ainakaan pysy. Vaan väärässä olin. Vasemmassa kädessä hexejä on mun mielestä liikaa, ja oikeessa vaan muutama. Häiritsevää. Toisaalta, mun mielestä loppuen lopuksi noi hexit ei oo kivoja mikrohelmien joukossa. Pullossa kyllä näyttää kivalle, mut ei kynsiin, kiitos.


Sitten pysyvyyteen... Ciatén kaviaarihelmet ovat monia muita pienempiä ja kuulemma pysyvät sen vuoksi paremmin kynsillä. Mulla helmiä alko varista jo samana iltana, mut ei kuitenkaan pahasti. Syynä saatto olla se, että mä hiplailin niitä koko ajan.. :D Suihkussa esimerkiks ei lähtenyt yhtäkään. Illalla kyllä huomasi, että sinisistä helmistä lähtee väri kokonaan. Tarvi vaan vähän osua helmiin, niin ne muuttu hopeiksi. Otin ne kyllä heti seuraavana päivänä pois, koska tallilla niitä varsinkin lähti paljon irti.

Nimettömiin uudelleen Pretzel, ja uusi lakka kaveriksi! Tällaset lopulta sain tehtyä:



Kärjissä Gina Tricot - Rose Glitter, joka muuten sopikin pohjalakan kanssa tosi hyvin yhteen! Glitter sisältää roosan väristä mikroglitteriä ja hexejä sekä kultaisia isompia hexejä. Tällä kertaa päällyslakkana toimi ihan Seche, ja olin jo unohtanu miten tää kiiltää! Näistä kynsistä tuli tosi mieluisat ja olo tuntuikin niin kotoisalta. Glitterliu'ut on vaan se mun juttu, jos joku ei kuluvan vuoden aikana sitä oo vielä huomannut ;D

Kumpi versio kynsistä miellyttää enemmän?:)

Huomenna tulee muuten vuoden parhaista kynsistä kooste!

13 kommenttia :

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sori, tuli kirjoitusvirhe, joten poistin ton aiemman kommentin :'D

      Aivan ihania noi molemmat lakkaukset! ♡♡

      En oo aiemmin nähnyt kaviaarin seassa glitteriä, sopii hyvin sinne! ^__^

      Poista
    2. Juu ei haittaa :D

      Kiitos paljon! :) ♥ Mä en oo vielä päättänyt, tykkäänkö noista glittereistä :D

      Poista
  2. Kaviaarit on kyllä ihan hauskannäköisiä mutta otse en oo vieläkään uskaltautunut niitä kokeilemaan. Oon aatellu että ne on kestävyytensä puolesta kuitenkin sellainen yhden illan juttu, mutta toisaalta ei viitsi "riskeerata" yhtäkään iltaa, kun ei tiedä kestäiskö ne sitäkään... :D
    Eli tavallaan kuitenkin tykkään alemmista kynsistä enemmän. Glitter on aina glitter, ja varma valinta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oli eka kerta ja ihan testimielessä. Kyllä mä uskon, että nuo pysyvät juuri sen yhden illan kynsillä :) Ja jep, nuo alemmat on kivemmat, glitterliuku vaan toimii aina! :)

      Poista
  3. Jälkimmäiset kynnet on tosi kivat, mikä johtuu pitkälti siitä etten tykkää kaviaarihelmistä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos :) Ei päässy kaviaarit munkaan suosioon..ainakaan vielä.

      Poista
  4. mun mielest noi alemmat kynnet on tosi hienot ! :) sopis hyvin esimerkiksi juhliin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Ja niinhän ne sopisi, mulla oli nuo uutena vuotena ja mun mielestä oli kivat silloinkin :)

      Poista
  5. Jälkimmäinen versio parempi :) Hassua kyllä tykkään noista tosi paljon siun kynsillä, mut pari kuukautta sitten itelläni oli ihan samanlainen lakkaus enkä tykänny yhtään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, merkillistä :D Kiva kuitenkin, että tykkäät :)

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Eikö ? :o Oon kyllä laittanut ne (tähänkin postaukseen) samanlailla kun muihinkin.. Hei ilmotteleppa jatkossa, jos kuvia ei ala muissakaan postauksissa näkymään! Korjataan sitten asia :)

      Poista