maanantai 27. tammikuuta 2014

Kissakynnet kissanäyttelyyn

Minäpäs tein jotain, mistä ansaitsen mitalin. Sellasen voi mulle lähettää osotteeseen...

En tiiä huomasko kukaan, että viimeset pari viikkoa mentiin blogin puolella lähinnä yksivärisillä kynsillä? Ja että blogin kuvat oli otettu oikeesta kädestä vasemman sijaan? Hommahan oli niin, että aiemmin esittelemäni käsinmaalattu Zumba oli kynsillä koko tuon ajan. Kyllä, mä pidin sitä kynnellä kaksi viikkoa ja yhden päivän. Kyllähän se kärjestä kului ja ah mikä kasvuraja tulikaan, mut nekin oli paikattavissa. Lopuks mulla tais olla joku neljä kerrosta päällyslakkaa tuossa kynnessä, huh.

Ja miksikö pidin sitä niin kauan? En ollenkaan ajatellu silloin sitä tehdessä, että ehkäpä ei kannattais vielä vaan sitten ennen näyttelyitä. Mä meinaan halusin lopulta tuon kissan olevan näyttelyissä kynnellä. Joten mä suojelin ja varjelin sitä kun lastani kaksi viikkoa peitellen sen säännöllisesti uudella päällyslakkakerroksella. Mulle sanottiin monesti, että jos ottasit ton pois ja tekisit näyttelyyn sitten uuden. TEHKÄÄPÄ ITE, tuo oli ihan kamala tehdä:D

Zumba sai kaverikseen tekstuurilakkaa sekä tassuja. Zumban pohjalla sekä pikkusormissa oli lakkana OPI:n Don't Pretzel My Buttons, ja lopuissa sitten IsaDoran Chameleon Crush. Laitoin tassukynsiin ensin Pretzelin päälle pikakuivattajan ja sen päälle sitten tassut dotting tooleilla. Kivasti tassut jäi siis koholle ja karheiksi taustan ollessa kestävä ja kiiltävä. Oikeessa kädessä mulla oli Zumbankin tilalla tassut, jotka tosin tein aika hätäisesti, mikä kyllä näkyy.



OPI- Don't Pretzel My Buttons (Germany)
IsaDora Sugar Crush - Chameleon Crush

Oumaxin akryylimaalit

En olis kyllä ikinä uskonu voivani säilyttää kissaa kynnellä niin kauaa. Ja parastahan tässä oli se, että niin monen lakkakerroksen jälkeen sain se irti yhtenä levynä! Säästyin siis maalauksen tuhoamiselta; nyt se on mulla aina tallella. Oon tosi tyytyväinen tuosta, koska luultavasti olisin itkua vääntäen poistanu sen kynneltä:D

Maalatun Zumban postauksen voit lukea täältä. Kyseisessä postauksessa on myös lisää Pretzelistä. IsaDoran tekstuurista lisätietoja löytyy taas tästä postauksesta. Myös lupaamani näyttelypostauksen toteutan lähiaikoina, luultavasti koeviikon jälkeen (eli torstaina varmaankin)! :)

10 kommenttia :

  1. Mahtavaa että maalaus jäi talteen! :) Kyllä ne lakkaukset pysyy kun tarpeeksi huolellisesti varjelee. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, oon tosi ilonen siitä :) Ja kyllähän pysyy kun laittaa tarpeeks päällyslakkaa:D

      Poista
  2. Haha ihana että jäi säästöön! Niin suloinen!

    VastaaPoista
  3. Voihan Zumba, haha. :D Hyvänähän tuon oot saanu pysymään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo onneks sain; sopi ihan täydellisesti näyttelyihin! :)

      Poista
  4. Oho, aika pitkäkestoinen kissakynsi:D

    VastaaPoista
  5. Oho, aika hyvin kun sait noin pitkään säilymään! Eipähän mennyt ainakaan maalaukseen käytetty vaiva hukkaan kun noin pitkään sait sitä pidettyä ja sait sen vielä poiston jälkeenkin talteen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä! Niin siistii kun se on nyt tallessa ja voin kattella sitä aina ku haluun:D

      Poista