perjantai 7. helmikuuta 2014

Vesimarmorointihaaste: Helmikuu

Kyllähän siinä niin lopulta kävi, että mä osallistuin lopulta vesimarmorointihaasteeseen (siis mihin?). Edellisestä kerrasta jäi niin hyvä kuva niin olihan mun pakko päästä taas marmoroimaan! Jatkossa siis nähdään joka kuukausi uudet marmoroinnit.


Vaikka multa onnistuukin suht hyvin tuloksin vesimarmorointi, niin aattelin haasteen tuovan vähän tavotteita mulle. Tähän mennessä oon aina tehnyt marmoroinnin vaan kahta lakkaa käyttäen (poikkeuksena yksi kerta), ja käyttäny lähes samoja kuvioitakin. Tavotteeksi tälle vuodelle on siis useammalla lakalla onnistuneesti marmorointi sekä myös uusien kuvioiden kokeilua. Helmikuun marmoroinnissa mennään kuitenkin vielä tutulla kuviolla, joka tosin ei oo ennen mulla näin hyvin onnistunut.

Sen verran kynsistä, että käytössä mulla oli Flormarin Wet Look -cremelakkoja. Ja ai että kun nuo toimivat ihan täydellisesti marmoroinnissa. Siis oikeesti: levittyivät veteen täydellisesti, kuvion muodostaminen oli mitä helpointa, ja lakat ovat todella pigmenttisiä! Näiden lakkojen kanssa ei voi vaan epäonnistua:)



Flormar - WL02
Flormar - WL03
Flormar - WL05

Vasemmassa kädessä pääosaa näyttelee vihreä WL02, joka on nimettömää lukuunottamatta pohjalla kaikissa kynsissä. Laitoin lakkaa vaan kerroksen, ja sillä sai hyvän peittävyyden. Tietenkin jos en olisi marmorointia tehnyt, olisin laittanut kaksi kerrosta tasaiseen lopputulokseen. Oikeassa kädessä taas nimetöntä lukuunottamatta kynsissä on korallinpinkki WL05, jota myös yksi kerros. Molempien lakkojen marmorointikaverina toimi harmaa WL03, joka sopi hyvin etenkin vihreän kanssa. Ehkä tuo korallinpinkki on liian voimakkaan värinen harmaalle, mutta näillä kuitenkin mentiin.

Näistä marmoroinneista mulla ei oo yhtään valitettavaa, koska näiden teko oli yllättävän kivaa ja oon tyytyväinen lopputulokseen! Sanoisinpa, että kokonaisuudessaan ehkä parhaiten onnistunut marmorointi tähän mennessä:)


Multa on muutamia kertoja kysytty, että miten onnistun vesimarmoroinnissa. Niimpä tähän loppuun voisin koota pari (mun mielestä) tärkeää asiaa, mitä kannattaa muistaa marmoroinnissa. Näillä mä onnistun:

1. Aika. Marmorointia ei kannata alottaa, jos on kiire tai pitää saada kynnet nopeesti. Yleensä mä marmoroin sillon kun on vapaapäivä eikä mitään ohjelmaa. Koska pohjustukseen, marmorointiin sekä siistimiseen saa kulutettua pari tuntia, niin pitää varata tarpeeksi aikaa! Lisäksi ei kannata marmoroida liian myöhään illalla väsyneenä, jos ärsyttää, tai jos on päänsärkyä (kokeiltu on).

2. Marmorointiastia/-kippo. Edelleen mulla on käytössä sellanen halkaisijaltaan 6 cm oleva kissanruokamitta, koska oon todennut sen parhaaksi. Parhaan lopputuloksen saa pienellä ja pyöreällä astialla. Pieni siksi, että kynsilakka ei leviä laajalle alueelle, joten sitä kuluu vähemmän. Ja pyöreä siksi, että renkaat asettuvat nätisti ja symmetrisesti. Neliönmallisessa kipossa mulla lähtee lakat aina muodostamaan epämääräisiä renkaita, joihin ei saa nättiä kuviota.

3. Vesi. Ehkä eniten kuulee aina puhuttavan vedestä: joidenkin mielestä pitää olla kylmää, joidenkin taas lämmintä. En oo ikinä testannu lämpimällä vedellä, vaan mulla on aina ollut huoneenlämpöstä tai kylmää vettä - ja molemmilla on toiminut yhtä hyvin. Tän postauksen kynsissä on kanssa käytetty suoraan hanasta tullutta kylmää vettä, eikä se mun mielestä vaikuta lakan jähmettymiseen mitenkään.


4. Lakat. Tottakai lakatkin vaikuttaa paljon, koska kaikki ei vaan sovellu. Oon ite aina saanut kaikilla testaamillani lakoilla kuvion muodostettua, mutta monesti kuvio ei välttämättä näy hyvin kynnellä, jos lakat eivät oo tarpeeks pigmettisiä. Oon kans aina käyttäny cremelakkoja, koska oon todennu ne parhaaksi. Enkä usko merkillä olevan suurta vaikutusta; ite oon käyttäny seuraavia merkkejä: OPI, Essie, Sinful Colors, Flormar, Models Own, China Glaze ja Color Club. Tärkeintä on pigmenttisyys ja koostumus, ainakin mulla:)

5. Pohja & siistiminen. Ite en suosittele suoraan aluslakan päälle marmoroimista, koska värit voivat näkyä tosi haaleina. Useimmiten laitan valkosen lakan ennen marmorointia, koska se saa värit näyttämään kirkkaammilta. Välillä valkonen pohja ei kuitenkaan oo sopinut (värit ei oo erottuneet tarpeeksi toisistaan), joten oon silloin laittanu vaaleimman lakan pohjalle. Kun pohja on tasainen, niin kuviokin näyttää paremmalta.
Lisäksi siistiminen marmoroinnin jälkeen on tärkeä! Huonomminkin onnistunu marmorointi näyttää paremmalta, kun kynsinauhat ja sormet on siistit. Ite minimoin sotkua teippaamalla sormet ja laittamalla kynsinauhoihin öljyä.


Tulipahan muuten pitkä postaus, toivottavasti ees joku jakso lukea:D Ja kaikki kirjottamani on ihan mun oma mielipide asiasta ja siitä, miten ite oon kokenu marmoroinnin parhaaksi tehdä:)

30 kommenttia :

  1. Oi, todella onnistunut lopputulos, ihanan sirot kuviot! Jä nätit värit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos! Oon itekin tyytyväinen :)

      Poista
  2. ääää, mun sanat ei riitä sanomaan mitään... Nää on ihan liian upeat.. TÄYDELLISET<3 Heti kun flunssa tästä menee ohi, niin pääsen itsekin marmoroimaan :D Mä oon ihan innoissani tästä haasteesta !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Fani! ♥ Mä oottelen sun marmorointeja ja oon kans tosi innoissani tästä haasteesta!:)

      Poista
  3. Nää on tosi upeat! <3 Ehkä mieki uskallan joku kerta testata vesimarmorointia noilla flormarin wet look lakoilla, kun niitä muutama löytyy... kiitos vinkeistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos! :) Kannattaa kokeilla wet lookeilla, toimii! Ja eipä mitään, kiva jos oli apua noista:)

      Poista
  4. Onpas kaunista lopputulosta jälleen kerran... Ihanat!!

    Miracle's Nails blogista löytyy muuten nyt Miraclen tekemä oma logo Vesimarmorointihaasteelle, jota saa käyttää! Se tulee munkin blogiin heti kun vaan uskaltaudun tässä kuussa taas tarttumaan tähän hommaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiitos ♥

      Noni kiva, pitääkin käydä lisäämässä sellanen tähän postaukseen :) Onko sulla muuten jotain listaa, jossa on kaikki osallistuneet? Kun ite oon tähän mennessä nähnyt vaan itteni lisäks kolme osallistunutta.

      Poista
  5. vitsi onpa hienot! seurasin sua muuten instagramissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Mikä sun käyttäjä on?:) Kun mulle nyt on noita seuraajia tullut, nii en oo huomannu sua?

      Poista
  6. Ihan mahtavat! Flormarin cremet toimivat kyllä melkein aina hyvin marmoroinnissa, ne on jotenkin just parhaita siihen hommaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Papu! Joo niin kyllä on, pitää käydä ostamassa niitä lisää :D

      Poista
  7. Tosi kiva kuvio ja vielä topsi yhtenäinen kaikissa kynsissä. Saispa itekki joskus tollasen kuvion aikaseks.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kyllä itekin niin yllättyny, miten sain kaikkiin noin samanlaisen! Kiitos paljon :) Ja tämäkin vaatii vaan harjottelua - ja vielä vähän lisää harjottelua;)

      Poista
  8. Miten ihanat nuo minttuiset marmoroinnit :) ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tykkään itekin niistä enemmän:) Korallinpinkki on vähän liian kirkas harmaan kanssa.

      Poista
  9. oi, vähänkö söpöt! ja kiitos vinkeistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii kiitos! Ja hyvä jos on apua niistä :)

      Poista
  10. Tosi kauniit marmorit! Hyvin näyttää toimivan nuo Flormarin wetlook -lakat siinä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitän :) Juu ne toimii täydellisesti!

      Poista
  11. Oho, ihan tajuttoman onnistuneet! Tosin niinhän sulla aina (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooi kiitos Anna! ♥ Ei mulla nyt ihan aina..:)

      Poista