maanantai 22. syyskuuta 2014

Kynnet kuntoon!

Varoitan nyt heti alkuun, että postaus sisältää nakukuvia kynsistä. Vaikka mun kynnet ei olekaan pahasti kellastuneet, niin varoitan silti, ettei kenenkään tarvii sitte kommenteissa kauhistella:)

Heräsin mun kynsinauhojen huonoon kuntoon ehkä vähän liian myöhään. Talvisin mulla on yleensä kynnet ja kynsinauhat tosi hyvässä kunnossa, vaikka tarviihan ne rasvausta. Kesällä jälleen kynnet meni tosi huonoon kuntoon, mitä en ymmärrä ollenkaan. Luulis, että talvella kynnet ois huonompina, mut mulla se ei päde ollenkaan.

Nyt ajattelin aloittaa kynsinauhojen ja kynsien hoitamisen uudelleen, joten laitoin tilaukseen ensimmäisen kynsinauhojen kuorinta-aineen. MiNailsille tuli Nfu Oh:n suosittua Cuticle Removeria myyntiin hintaan 12,90€, ja mun oli ihan pakko saada tuo aine.


Testasin tuotetta heti samana iltana. Alla on kuva molempien käsien kynsistä ennen kuorintaa sekä ilman minkäänlaista käsittelyä. Älkää järkyttykö, jooko:D


Eka poistin lakat ja pesi kädet hyvin. Kuorin kynsinauhat yksi kerrallaan, eka levitin ainetta kynsinauhan päälle ja manikyyritikulla varovasti painelin nauhat ja rapsutin ylikasvaneet pois. Ihmettelin kyllä, et mulla irosi yllättävän vähän kuollutta ihoa. Oon meinaa lukenu, et yleensä kerralla lähtee ihan hirveesti tavaraa kynsiltä, mut ei mulla vaan. Aluksi en ees huomannu selkeetä eroa entiseen, vaikka kuorinki nauhat kaksi kertaa.

Kuorinnan jälkeen pesin kädet ja rasvasin kynnet ja nauhat kunnolla LUSHin Lemony Flutterilla. Tuo voide on ehdottomasti mun luottotuote, oon ollu tosi tyytyväinen siihen siitä asti kun ostin sen! Rasvauksen jälkeen eron huomasikin tosi selkeästi - ainakin livenä:


Jopa mun oikeen käden keskisormen kynsinauha tuli todella hyvään kuntoon. Se on aina ollut todella ongelmallinen; mulla oli joskus kynnen vieressä sellanen kovettuma, jonka lähdettyä kynsinauha jäi silti omituiseksi ja sormessa on vieläkin sellanen patti, joka saa sen näyttämään todella paksulta. Tuon kynsinauhan jäädessä kasvavaan kynteen kiinni, se lähtee ihosta kokonaan irti ja on muuten sen jälkeen aina tosi kipeä. Toivottavasti aineella olisi pidempiaikasempikin vaikutus!


Mun toinen luottotuote on ehdottomasti Trindin Nail Repair. Käytin tätä pullollisen viime talvena, ja kynnet oli tosi hyvässä kunnossa. Kesän aikana kynnet meni kuitenki tosi huonoon kuntoon, joten kävin ostamassa uuden Nail Repairin.

Tällä oon saanu liuskottumisen ennenki loppumaan, joten toivottavasti nytki toimii:) Käytän tätä nyt aina aluslakkana, paitsi että välillä laitan vielä tän päälle normaalin aluslakan, jos on vaarana värjäytymiset. Alla kynsillä yksi kerros Nail Repairia:


Trind - Nail Repair

Tällä kertaa laitoin myös aluslakan Nail Repairin päälle, koska tarkotus oli lakata sinisellä. Aluslakkaa vaihtelen jonkin verran, tällä hetkellä käytössä ovat Lumenen (vanha) aluslakka, Ciatén Underwear ja Sechen crystal clear base coat.

Värilakaksi kynsille pääsi OPI:n Touring America -kokoelman Road House Blues, jonka väri on tosi mielenkiintoinen. Kuvailisin sitä tummaksi violetinsiniseksi, mutta väri näyttää erilaiselta joka valossa. Keinovalossa se muistuttaa hyvin paljon jopa mustaa. Laadultaan lakka oli oikein hyvä, sillä kaksi kerrosta riitti loistavasti.

Jouduin tosi muokkaamaan kuvaa yllättävän paljon, sillä väri ei meinannut toistua oikein kameralla. Ei se nytkään ihan todellinen ole, mutta onhan tuo väri muutenkin tosi hankala.


OPI - Road House Blues (Touring America)

Eipä mun kynsinauhat oo ennen olleet näin hyvässä kunnossa! Oon tosi tyytyväinen Cuticle Removeriin ja muihinkin luottotuotteisiini:) Vielä kun löytäisi täydellisen kynsiöljyn, niin asiat olisi loistavasti.

16 kommenttia :

  1. Tosi hyvässä kunnossa sun kynnet, ei läheskään niin värjäytyneet kuin esim. mulla. Punaiset lakat... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en muuten käytä punasia lakkoja juuri ollenkaan, joten varmasti seki vaikuttaa.. :)

      Poista
  2. Mun kynsinauhat menee just talvella tosi huonoon kuntoon. Sulla on ihan hyvässä kunnossa kynnet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin talvella kuivuu, mut en kyllä rasvailekaan niitä jatkuvasti. Se on vähän sellanen juttu, että jos talvisin lisää rasvaamista, niin kynnet ja kynsinauhat tarvii koko ajan vaan enemmän rasvaa. Joten pidän saman linjan talvella kun kesälläki:)

      Poista
  3. Mullakin nimenomaan kesä koettelee pahasti kynsiä, talvi ei yleensä niinkään. Sulla on hyväkuntoisen näköiset kynnet eikä musta mitenkään erityisen pahasti värjääntyneetkään :) Bliss Kiss Pure Nail Oil on paras öljy mitä olen itse käyttänyt - mulla ei ole ikinä aiemmin pysynyt kynsinauhat näin hyvässä kunnossa yhtä vähällä vaivalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, etten oo ainut! :D Tuntuu et kaikki valittaa aina vaan että talvi tuhoaa..
      Tuosta oon kuullu ennenki, pitääkin alkaa tutkia asiaa:)

      Poista
  4. Munki pitäis alkaa hoitaan kynsiä. Liuskottuvat onnettomat niin herkästi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos vaan kestät/uskallat käyttää formaldehydiä sisältäviä tuotteita, niin suosittelen tuota Nail Repairia. Sillä loppu kynsien liuskottuminen nopeesti:)

      Poista
    2. Oon tuota Nail Repairia miettiny...

      Poista
    3. Kannattaa kokeilla, sittehän tietää et sopiiko vai ei:)

      Poista
  5. Mulla ei ole hyvässä kunnossakaan yhtä hyvännäköiset, kuin sulla tossa lähtötilanteessa :D
    Mä käytän kans silloin tällöin tota Nufua, mä rapsuttelen kunnolla kynnen tyvestä appelsiinipuutikulla ja kyllä yleensä irtoo vaikka kuinka paljon ylimääräistä.
    Voi ääh, miten ihmeessä mä taas muistaisin paremmin huolehtia kynsinauhoista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännää, mulla ei toisellakaa kerralla lähteny paljookaa vaikka rapsuttelin kanssa:D
      Mulla on iltasin aina tapana rasvata kynsinauhat Lemony Flutterilla, ja se monesti riittää pitämään kynsinauhat kunnossa. En ite suosittelis rasvaamista usein, koska sillon iho ei enää pysty ite kosteuttaa itteensä vaan tarvii enemmän rasvaa.

      Poista
  6. Sun kynsinauhat on kyllä ihan täydellisessä kunnossa! Kyllä mun on hankittava se LUSHin Lemony Flutter..! Ja aivan ihanan värinen tuo lakka! ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, ihana kuulla! ^^ Suosittelen kyllä, että hankit, kun kerran Helsingistä sitä vielä saa niin helpostikin.

      Poista
  7. Sullahan on tosi hyvässä kunnossa =)

    VastaaPoista