perjantai 26. syyskuuta 2014

Vesimarmorointihaaste: Syyskuu

Syyskuu tuntuu olevan hyvä marmorointikuukausi. Ensin E-S onnistui tekemään upeat marmoroinnit, ja nyt mullakin onnistu hyvin pitkästä aikaa. Tai siis ei mitään pohjanoteerauksia oo viime kuukausina tullu, mut en oo ollu erityisen tyytyväinenkään. Mutta nyt oon ihan supertyytyväinen syyskuun kynsiin:)

Halusin kovasti onnistua, joten valitsin marmorointiin kaksi uutta OPI:a, sillä kyseinen merkki vaan toimii loistavasti tässä hommassa. Ihastuin täysin Don't Talk Bach To Men ja Road House Bluesin väriyhdistelmään jo pullojen perusteella, joten ne olivat selkeä valinta samaan lakkaukseen.



Lakkasin kaikki kynnet peukaloa lukuun ottamatta likaisen vihreällä Don't Talk Bach To Mellä. Kaksi kerrosta riitti hyvin tasaiseen ja peittävään tulokseen, mut uskon silti pidempien kynsien tarvitsevan kolmannen. Peukussa on taas tummansinivioletti Road House Blues, jota lakkasin myös kaksi kerrosta.

Marmoroinnit on tehty jälleen yhteensä vaan neljään kynteen, koska kaikkien kynsien marmorointi on sen verran työlästä. Lakat käyttäyty kyllä ihan täydellisestä vedessä, ja marmoroinnista jäi niin hyvä mieli! Ei ees haittaa yhtään, vaikka onnistuin päällyslakan kanssa levittämään kuvioita vähän.



Rakastuin väriyhdistelmään tosi paljon. Olin aiemmin kuvitellu Germany-kokoelman olevan tosi tylsä, mut Bach on jo toinen siitä kokoelmasta löytyny helmi. Vielä mulla on yksi tuon kokoelman lakka käyttämättömänä, katotaan mitä mieltä siitä sitte oon.

Aika jännä muuten, että Bachissa oleva shimmer ei näy livenä kynsillä juuri yhtään, mut kuvissa sitte näkyykin :o Ainakin sillon, kun zoomaa lähemmäs. Yleensähän se menee just niin päin, että livenä näkyy mut kuvissa ei:D

Tykkäsin näistä jopa niin paljon, että kehtasin lähettää nämä MiMaxin kynsikilpailuun. Okei, nää valikoitu lähetettäväks myös siksi, ettei mulla kilpailun päättymistä edeltävänä päivänä ollu mitään muutakaan. En usko voittoon näin yksinkertasilla kynsillä, mut ainahan pitää kokeilla. Kuvatkin nimittäin onnistu tällä kertaa just eikä melkein:)


OPI - Don't Talk Bach To Me
OPI - Road House Blues

24 kommenttia :

  1. Ihanat! Mullaki on tässä kuussa onnistunu tosi hyvin marmoroinnit :)

    VastaaPoista
  2. Nyt on kyllä onnistunut hyvin! :) Voisi luulla jopa leimauksiksi. Väritkin sopii yhteen mainiosti ü Tykkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Oon joo nähny joskus niitä leimattuja 'marmorointeja', mut ite tykkään tämmösistä enemmän kun kaikki kuviot on omanlaisia.

      Poista
  3. Todella upeat! Taas mulle tulee joku jätski mieleen. Miten ihmeessä mä aina vaan ajattelen jäätelöä? :D Mun syyskyyn marmorointi epäonnistui ihan täysin, että ihan hävettää julkaista se blogiin.... No ens viikolla näätte, miten mun kävi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mä en saa näistä millään jätskiä mieleen:D Kyllähän ne viime kuun marmoroinnit oli selkeet lakritsijätskikynnet, mut mikä maku näistä tulee?:D
      No voi ei - ilmeisesti ei syyskuu ollutkaan täydellinen.. Mut jospa ens kuussa sitte sullaki onnistuu:)

      Poista
    2. Mulle tulee näistä mieleen se sitruuna-lakritsi jätski! :DD

      Poista
    3. Mmm, nyt tekee mieli jätskiä! :D

      Poista
  4. Tosi hyvin onnistuneet! Ihanat:)

    VastaaPoista
  5. Tosi kauniit!
    Mullakin on viikonloppuna tiedossa marmorointia ja myös tuo Don't Talk Bach to Me on siihen tyrkyllä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooh mä haluun sit kans nähä ne! :)

      Poista
  6. Kauniit! Itse en saa minkäänlaista marmoria aikaiseksi vaikka kuinka yritän. Viimeksi en viitsinyt edes kokeilla kuviota kynnelle, kun sen muodostaminen veden pinnallekaan ei onnistunut. Joko lakka ei levinnyt tai sitten se levisi liikaa tai sitten lakka ehti kuivahtaa veden pinnalle. Ei ole helppo laji. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti!
      Joo kyllä tähän pitää hiukan totutella, mut ite väittäsin, että lakat vaikuttaa eniten. Kannattaa kokeilla vaikka OPI:n lakoilla tai sitte Flormarin; ne on mulla ainakin toimineet varmasti:) Harjotusta vaan, kyllä se lopulta lähtee sujumaan!

      Poista
  7. Ei vitsi miten hyvät sait noista kuvioista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toimivilla lakoilla saa hyvät kuviot:) Kiitos!

      Poista