torstai 12. maaliskuuta 2015

Se on kevät nyt

Olin päättänyt sivuuttaa koko blogin synttärit kun kerran ne jo unohdinkin. Mitä sitä nyt kirjottamaan niistä kolmesta vuodesta mitä blogi on mulla ollut. Niin mä meinasin, kunnes suihkussa aloin ajatella asiaa tarkemmin (jep, mä ajattelen suihkussa joskus ehkä liiankin syvällisiä asioita, minkä seurauksena saatan hyvinkin viettää siellä 20-30 minuuttia).

28.2.2015: 3 vuotta. 471 postausta. 297 lukijaa. Vaikka blogi tosiaan on ollu mulla vaan kolme vuotta, tuntuu että se olis ollu osa mun elämää paljon kauemmin. Ja kun miettii, niin tuohon kolmeen vuoteen on sisältyny ihan hirveesti asioita.


Aloitin blogin kirjottamisen vajaa 15-vuotiaana. Nykyään kattelen kauhulla kirkuvia ja meluavia 15-vuotiaita; en kai mä ollut tuollainen? En edes halua lukea vanhoja postauksia, sillä musta tuntuu, että ne ovat kauheaa luettavaa. Blogin kannalta yksi parhaita juttuja on kuitenkin ollut se, että kehitys on oikeasti nähtävissä. Ei pelkästään kynsien lakkaamisen, kuvaamisen ja kirjoittamisen osalta, vaan oon myös kehittyny ihmisenä ihan hurjasti. Vajaan kuukauden päästä oon täysi-ikäinen, ja vaikka vieläkään en ole se opettajien toivoma sosiaalisuuden esikuva, voin sanoa oikeesti kasvaneeni paljon jollain tavalla.

En kaipaa blogin alkuhetkiä tai 15 vuoden ikää muutenkaan. En oikeestaan pitäny koko yläasteesta. Mut silti on yksi asia, jota kaipaan niiltä ajoilta: huolettomuus. Lukio syö kaikki voimat, varsinkin kun päälle lisätään vielä tallireissut joka toinen päivä. Koko ajan vaaditaan enemmän ja vouhotetaan kirjotuksista. Ja vaikka oon ihan loppu, niin tuntuu silti hirveeltä, kuinka nopeesti aika kuluu. Vuoden päästä mut on jo potkittu lukiosta pois. Entä jos en halua?


Stressaavan ihmisen elämä ei oo helppoo, ei yhtään. Siksi blogi ja kynsiharrastus on mulle ehdottoman tärkeitä. Saa edes hetken unohtaa muun ja uppoutua harrastuksen pariin. Onhan mulla hevosharrastuskin, mut se on oman ponin myötä - vaikka en sitä haluisi myöntää - muuttunu toisinaan pakkopullaksi. Kynsiharrastus taas ei oo ikinä tutunu pakolliselta, vaan pakokeinolta kaikesta muusta.

Siispä haluan kiittää teitä kaikkia, jotka ootte lukeneet blogia ja kommentoineet! Jokainen kommentti ja seuraaja on piritänyt aidosti mun päivää ♥ On ihan huippua, että on olemassa ihmisiä, joiden kanssa koko kynsiharrastuksen voi jakaa:) 


Kuvissa näkyvästä lakkauksesta en oikeestaan pitäny ollenkaan sen ollessa kynsillä. Nyt kuvia katellessa tulee kuitenkin hyvä mieli, sillä lakkaus on ihana väripilkku tähän alkavaan kevääseen! Ja tosiaan nyt voi sanoa olevan kevät, sillä ulkona on paistanu aurinko ja meidän poni on startannut karvanlähtönsä:D

Nuo väriläiskät esittää muuten kukkia. Inspiraation niihin sain Karissan (@lifeisbetterpolished) ihanasta aksenttikynnestä, joka tosin oli paljon hienompi kuin nää mun tekemät. Minä ja nail art -sivellin ei vaan tultu oikein toimeen, ja sain taas muistaa, miksi käytän nykyisin akryylimaaleja.


OPI - Sorry I'm Fizzy Today
OPI - Strawberry Margarita
OPI - Ya'll Come Back Ya Hear?
OPI - Need Sunglasses?
OPI - Did It On 'Em
OPI - Can't Find My Czechbook
Gina Tricot - White
Gina Tricot - Black

hopeat pyöreät niitit (saatu)

41 kommenttia :

  1. Ihanan värikkäät ja keväiset kynnet oot kyllä jaksanut väkertää!
    Sama se on mulla, vaikka ikää onkin paljon enemmän. Kynsien väkertäminen ja blogi on lähes ainoita stressinpurkajia mulle. Silloin on pakko keskittyä lakkaamiseen, ei voi murehtia muuta. Kyllä se taitaa olla niin, että sitä tulee murehdittua vaan koko elämä, ne murehtimisen kohteet vaan vaihtuu. :D Onneksi on olemassa tämä harrastus! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Jos ei muuta, niin ainakin näissä käytetyt värit piristivät :)
      Joo musta kans tuntuu, että tuskinpa täysin huoletonta aikaa tulee ollenkaan. Oon vielä sellasta tyyppiä, joka stressaa ja panikoi melkeenpä joka asiasta :D

      Poista
  2. Ihanat väripilkut :)
    Tää on tosi kiva harrastus siis niin kynsikoristelu kuin blogikin. On mahtavaa kuinka paljon samankaltaista porukkaa löytyy ja keitä sama kiinnostuksen kohde kiinnostaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Heidi! :)
      Oon ihan samaa mieltä sun kanssa! Varsinkin kun omassa lähipiirissä ei ole ketään, joka ymmärtäisi tätä harrastusta, niin on ihanaa kun löytyy kuitenkin samanhenkisiä ihmisiä netin välityksellä :)

      Poista
  3. Nää on kyllä todella mageet! Ihanan keväiset. <3

    VastaaPoista
  4. Sunkin blogi on tavallaan vielä niin nuori - itsehän aloitin puolisen vuotta sua myöhemmin, joten mulle The Yellow Nails on vaan aina ollu olemassa. Kynsien saralla oon kans huomannu huiman kehityksesi, nää kynnet on mainio todistus osaamisestasi - tykkään! Henkilökohtaista kasvua ihmisenä on ehkä hankalampi tuntemattomana havaita blogin väöityksellä, mutta kuuluuhan nyt sitäkin tapahtua! Olis julmaa jos ei nuoret ihmiset kehittyis, kun se ois suotavaa vielä vanhempanakin... ;)

    Onnea 3-vuotiaalle!! 💝

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta vaan tuntuu, että mun blogi on tosi uusi ja muiden jo vaikka kuinka vanhoja :D Mutta enpä ole tajunnut, että sun blogi on tätäkin nuorempi :o Mulla ihan eka lukemani kynsiblogi oli Sonnela, joten se on semmonen, jonka muistan aina olleen olemassa ja sitä kautta eksyin muiden blogeihin.
      Omasta mielestänikin kehitys kynsien lakkaajana on ihan huima! Ja se vasta julmaa olisi, jos ei mitään kehitystä tässä harrastuksessa tapahtuisi. Kiitos paljon! ♥

      Poista
  5. Aivan mielettömän upeat lakkaukset! <3
    Onnea 3-vuotiaalle!! <3 Sun blogisi on yksi suomen parhaimmistoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä sait mut ihan sanattomaksi - niinku ihan oikeesti! Oot kans yksi niistä, jotka jaksaa kommentoida usein ja piristää mun päiviä :) Joten kiitos Roosa! ♥

      Poista
  6. Nyt on kyllä väriä kerrakseen! :) Itse ajattelin tässä joku päivä tehdä tollaset kukkakynnet negative spacena (niinku mun blogissa ei ois jo tarpeeks nähty negativea :'D)

    Hyvä mun ottaa tällai neuvova rooli kun oon vaan vuoden vanhempi mutta itelläni just ylppärit menossa :D kannattaa koulun suhteen miettiä, että mitä varten opiskelet. Jotkut jutut on jatko-opiskelua varten ja jotkut ainakin pitäisi olla elämää varten. Mieti mihin haluat opiskelemaan (vaikka sekin saa muuttua vielä moneen kertaan) ja googlaa mitä sisäänpääsyyn vaaditaan. Esim itse oon hakemassa yliopistoon, jonka linjalle valitaan 50, 33 pelkän pääsykokeen perusteella ja 17 pääsykokeen sekä ylppäreiden perusteella. Eli ylppäreilläkään ei välttämättä ole tulevaisuudessa väliä ja alasta riippuen yhdellä kurssinumerolla vieläkin vähemmän. Oman kokemukseni perusteella sanoisin että lukiosta saa eniten irti keskittymällä olennaiseen, se yrittää pärjätä kaikessa ei oikeen toimi. Ja keskiarvot antaa usein paljon anteeksi ;)

    Tsemppiä sinne, mä jatkan nyt mun lukemisen välttelyä ja lakkaan vaikka kynnet :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pakko vielä lisätä. Asiat jotka eniten kaduttaa mua lukioon liittyvissä valinnoissa: se, että yritin liian kovaa ja vaadin iteltäni ihan hirveesti ekoina vuosina vaikka todellisuudessa en tartte niitä kurssiarvosanoja, se että sluibasin ruotsista kun nyt sitä sitten oikeesti alkais tartteta, ois vaan pitäny opiskella sitä itteeni varten ilman että katon arvosanoja.... se että kirjoitan pitkän matikan koska se näyttää todistuksessa paremmalta, juuh eih... saisin todennäkösesti lyhyestä matskusta hyvän arvosanan jolla saisin enemmän lähtöpisteitä yliopistohakuun kuin nyt tulevalla pitkän matikan ceellä tai ämmällä. Sori purku mut toivon ettet ite tee näitä virheitä vaan mietit mikä on oikeesti sulle parhaaks :)

      Poista
    2. Pitää olla väriä! Eikä negative spacessa mitään pahaa ole, joten sen kun teet vaan! Näkyyhän täälläkin tyyliin pelkkiä kukkakynsiä :D
      Mulla tosiaan on se ongelma, etten tiiä yhtään minne hakea opiskelemaan (eikä tosin mun taviikkaan tietää vielä). Oon menny lähinnä siitä mistä aita on rikki ja käyny kursseja lähinnä sen perusteella, että mitkä on helppoja kursseja. Esimerkiks psyka mua olis oikeesti kiinnostanutki, mut se nyt vaan on niin työläs kuitenkin, etten jaksanu.
      Jotenki kun hyviin arvosanoihin on tottunu, niin on hirmu vaikee hyväksyä sitä tosiasiaa, ettei joka aineessa voi enää pärjätä. Opiskelen kans ehkä vähän liikaa, vaikka toisaalta en tee muuta kun läksyt ja luen kokeisiin edellisenä päivänä. Ylppäreistäkin haluisin hyvät arvosanat, sillä niillähän sitä jatkoon haetaan. Ja mitä paremmin kirjottaa, sitä enemmän annetaa pääsykokeissa anteeks.
      Oon muuten ite kans pitkässä matikassa, ja oon kyllä ihan ylpee kun oon tähänkin asti jaksanu! Ja toisaalta, eihän se haittaa vaikka kirjottais C:n, koska se vastaa pisteiltään monesti lyhyen matikan ällää.. :)
      Tsemppiä paljon myös sulle ylppäreihin! Pidän peukkuja, että menis hyvin :)

      Poista
    3. Kiitti paljon :)
      Tiiän kyllä hyvin ton tunteen, tulin ite lukioon 9,8 keskiarvolla. Nyt lähden 9,5 pois :'D hyvin antoi ekan vuoden työ keskiarvossa anteeks abivuoden repsahduksen. Een papereita oottelen ylppäreistä kyllä, mutta se just etten laita liikaa sen varaan. Kyllä sinne jatkokoulutukseen pääsee ilman niitäkin, ei pääsykokeet oo niin paha paikka ellei tähtää kolmeen kovaan (kauppis oikis lääkis) Tosiaan bilsaan ois tarkoitus päästä ja siellä lyhyen matikan ällällä saa paremmat pisteet kuin pitkän ämmällä, järkyttävää o.O Ja suosittelen silti eri jatkokoulutuspaikkojen valintaperusteiden tuijottelua, siinä se oma kiinnostus, vaatimukset ja motivaatio paljastuu :)

      Pystyn enemmän kuin eläväst kuvitella itteni nukkumaan sen yo-vihon päällä huomenna nii pitäis vissii painaa vaa pää tyynyyn :'D tsemiä koulussa kököttämiseen :) (y)

      Poista
    4. Kappas vaan, suunnilleen samat keskiarvot mullakin :D Voi olla kyllä, että lähtee laskuun, mut ysin keskiarvossa yritän pysytellä kuitenkin.
      Aika jännä, sillä mun sisko haki kans yliopistoon lukee bilsaa, ja vaikka een paperit olikin, niin sai aika huonot pisteet silti. Omituinen myös tuo pisteyttämisasia, yleensä kun painotetaan, että pitkällä saa helpommin pisteitä kuin lyhyellä :D
      Kiitos vielä! :)

      Poista
    5. Joo siksipä niillä papereilla ei niin paljon oo väliä, melkeen kaikilla aloilla painotetaan enemmän pääsykokeita :) kyllä tää tästä iloksi muuttuu ja hyvin ehti perjantain kokeessa ottaa torkutkin! :'D

      Poista
    6. Hui, se enkun yo oli kuulemma tosi vaikee.. Musta tuntuu, etten tuu pääsee enkusta ees läpi :D

      Poista
    7. No olihan se joo, mitä ny katoin hyvänvastauksenpiirteitä (mitä ei muuten kannata koskaan tehdä :D) nii eiköhän sieltä ee tuu vaikka enkku on periaatteessa mun toinen äidinkieli. Mut jos sua huolestuttaa se enkku nii käyttämällähän se paranee :) lue paljon englanninkielisiä blogeja, kuuntele tutoriaaleja ja lakka-arvioita ja aloita vaikka jo nyt tekemään pikku tiivistelmä enkuks postauksien loppuun :) jos arastuttaa virheet nii varmasti minä tai joku lähipiiristä voi etukäteen tarkistaa! Ja voila, enkku paranee huomattavasti ;)

      Poista
    8. Luen kyllä englanninkielisiä blogeja ja Nail It -lehteä, ja tän kynsimaailman sanaston hallitsen hyvin. Ongelma tulee vastaan muissa sanoissa :D Eikä mulla hirmusesti oo enkkuun oppiaineena kiinnostusta, joten se läpipääsy on mulle loistava tavote. Oon kyllä joskus miettiny tota tiivistelmää, mut se vaan on aina jääny. Ja ainakin tällä hetkellä ihan vaan suomenkielellä bloggaaminen tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta :)

      Poista
  7. Onnea blogisynttäreistä:)
    Ihanan pirteet kynnet! Pakko ehkä lainata ideaa;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Teanna! :) Kannattaa katsastaa ne Karissan kynnet, on meinaan hienommat kun nämä.

      Poista
  8. Ihanan pirteät kynnet :)

    Yritä olla stressaamatta liikaa niistä ylioppilaskirjoituksista. Helposti lukiossa annetaan se kuva, että ne on Maailman Tärkein ja Merkityksellisin Asia, ja että niillä on ihan järjettömän suuri rooli siinä, millaiseksi sun loppuelämäsi muodostuu, mutta se on ihan hevonkukkua :)

    Minä aikoinani luin ja luin ja luin ja luin ja kirjoitinkin sitten kuusi laudaturia (se oli viimeinen vuosi ennen kuin eximia tuli mukaan kuvioihin, nykyäänhän kuuden laudaturin saaminen on paljon kovemman työn takana)... mutta sen jälkeen kun aloitin opinnot yliopistossa, en ole eläissäni sitä ylioppilastodistusta tarvinnut mihinkään. Kukaan ei ole sitä koskaan kysynyt eikä se ole auttanut yhdessäkään asiassa eteenpäin. Ja yliopistoonkin tosiaan pääsee moni pelkän pääsykokeen perusteella, eli sinnekään ei niillä eximioilla ja magnoilla ole kauhean suurta merkitystä :) Rauhoitu, rentoudu, nauti elämästä! Vaikka siltä ei juuri nyt varmasti tunnukaan, niin sun ikäisenäsi elämä on oikeasti vielä aika vapaata ja huoletonta, ja siksi siitä kannattaa yrittää ottaa kaikki irti :) Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) ♥
      Samahan se on tuon yo-todistuksen kanssa kuin peruskoulutodistuksenkin: sitä tarvitaan vaan hakeakseen seuraavaan paikkaan. Hyvät arvosanat kyllä auttaisi siinä, ettei tarvitsisi osata pääsykokeita niin täydellisesti ja saisi tehdä enemmän virheitä. Mutta ei mulla tosiaan ole ällät ylppäreistä tavotteena, muutaman aineen kohdalla toivon vaan, että pääsisin läpi.
      Vaikka mulla onkin tosi kiireistä, voin oikeesti sanoa näiden viimeisten kahden vuoden olevan ollut mun elämän tähän asti parasta aikaa. Jos saisin valita, voisin vielä jatkaa lukiossa pidempäänkin samalla porukalla :D Ja onneksi niitä arjesta irtiottojakin löytyy, eihän tätä muuten millään jaksaisi! :)

      Poista
  9. Älyttömän upeet kynnet! Niin ihanan pirteet<3

    VastaaPoista
  10. Tosi kauniit ja ihanan pirteät kynnet! Sun blogisi on ehdottomasti paras mitä luen ja teet aina niin upeita kynsiä! Onnea 3-vuotiaalle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huh. En tosiaan olis ikinä uskonut näkeväni tällaista kommenttia. Kiitos ihan hurjasti, Emma! ♥

      Poista
  11. Upeat kynnet, tosi pirteät ja keväiset! <3 Tää sun blogi on kyllä todella ihana, saan täältä inspiraatiota myös omiin kynsiini! Ja mitä kynsiharrastukseen tulee, niin oon todellakin samaa mieltä sun kanssa. Onnea 3-vuotiaalle blogille, oma bloginikin täyttää huhtikuun lopussa 3 vuotta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ihanaa, kun kuulee ja näkee muiden saaneen inspiraatiota kynsistäni ♥ Kiitos Emmi, ja onnea etukäteen myös sun blogille! :)

      Poista
  12. Oi, kauniisti kiteytit bloggaamisen merkityksen muutamaan lauseeseen. Onnea 3 vuoden bloggailusta sinulle, upeaa, että oot löytäny itsellesi pakopaikan tästä harrastuksesta!

    Ihanat on muuten nämä kynnet, todella suloisen keväiset. Nuo kukkaset on kaikessa epäsymmetrisyydessään älyttömän söpöjä! <3

    VastaaPoista
  13. Ihanan värikkäät ja keväiset :)

    Onnea kolmivuotiaalle! Niin se elämä vaan etenee. Välillä vähän turhankin nopeasti. Äkkiä ne kirjoituksetkin on lopulta ohi, vaikka ne lukioaikana oli kaiken keskipiste. Kaikki tehtiin: "Ei elämää, vaan kirjoituksia varten" :D Helpottaahan se hyvä yo-todistus toki etenemistä, mutta ei se ole kaikki kaikessa. Oma yo-todistus oli suoraan sanottuna aika paska. Silti on nyt Diplomi-insinöörin paperit kädessä.

    Itsekin bloggaan, koska se on paras tapa jakaa kynsiharrastus muiden kanssa. Muuten olisi vähän yksin nysväämistä. Ei normaali ihminen osaa kuitenkaan ikinä arvostaa hienon lakkausken kaikkia nyansseja samalla lailla kun toinen kynsiharrastaja. Blogin kautta saa muutakin palautetta kuin: "onks noi rakennekynnet" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)
      Se vähän riippuu aina minne hakee. Mulla tosiaan ei ole ällät ja eet tavotteena, vaikka kurssinumeroiden perusteella niin voisi aatella. Mut loppuen lopuksi en vaan jaksa kuitenkaan lukea niin paljoa, että tulisi hyvät kirjaimet :D
      Joo tuo on ihan totta myös. Mun kavereissa ei oikeen oo ketään, jolle voisi jotain kertoa aiheesta tai joka edes kiinnittäis huomiota kynsiin. Niin on kyllä kiva saada jotain kommenttia tästäkin harrastuksesta blogin kautta :)

      Poista
  14. Onnea kolmivuotiaalle ja todella kauniin lakkauksen teit juhlapostaukseen, oikeen sellanen hyvän mielen lakkaus! Mun blogilla on kolmevuotissyndet kesällä, melko samoihin aikoihin ollaan aloiteltu tätä huippua harrastusta :) (ja oon muuten lukenut sun blogia lähes siitä alusta asti! :) )

    Hurjasti tsemppiä kirjotuksiin ja tulevaisuuden päätöksiin....ja siihen ponin hoitoon, joka todellakin voi olla välillä niin nihkeetä ja rasittavaa ja väsyttävää. Nimimerkillä 20 vuotta meni talleilla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! :) Mä en ymmärrä, miten löysin sun blogin vasta reilusti aloittamisesi jälkeen. Mutta tuli siitä kuitenkin heti löydettyä yksi suosikeista!
      Joo onhan se joskus hermostuttavaa, kun poni on vielä koulutusiässä eikä tietenkään voi vielä ymmärtää tai osata kaikkea. Sitä kun ei aina tule ajatelleeksi... Mutta opin ainakin ite kärsivällisyyttä ja mielialojen hallintaa :D

      Poista
  15. lakkaus on niin ihanan pirteä! oot ihan huippu tyyppi ja blogisi on mahtava <3 näitä sun postauksia kun lukee niin ei voi olla tulematta hyvälle tuulelle !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihana! ♥ Ei sun kommenteistakaan voi olla tulematta hyväntuuliseksi! :)

      Poista
  16. Ihanan pirtsakat kynnet! Kovasti tsemppiä opiskeluihin, otathan myös rennosti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Kyllä sitä rennostikin koitan ottaa, mut hankalaa toisinaan on..

      Poista