sunnuntai 17. toukokuuta 2015

Haastetrio 2015 / toukokuu: kuivamarmorointi

No niin, nyt on lisätty myös linkkikokoelma postauksen loppuun. Vähän viivästy, mut ei anneta sen haitata :)

Huhtikuussa uskalsin sanoa ääneen pitäväni kuivamarmoroinnista. Tällä hetkellä mielipiteeni asiasta on päinvastainen, sillä toukokuussa marmorointi ei onnistunut haluamallani tavalla.




Olin ideoinut kivat kynnet, kunnes tajusin, etten osaa tehdä sellaisia. Vaihdoin aina marmorikuviota lennosta samalla kynsiä lakaten, mut mikään ei onnistunu. Ja tiedättehän, jos mä en jossain onnistu ekalla yrittämällä, koko asia saa mun puolesta jäädä siihen. Lopulta päädyin vaan lätkimään lakkaa kynsille ja vetelemään nuppineulalla miten sattuu.

Lopputulos ei miellyttänyt omaa silmää ollenkaan, sillä kynnet oli liian sekavat, vaikka värivalinta onnistuikin. Ja mitäpä olisi kuivamarmorointi ilman kaljuja kohtia? Niinpä, ei mitään. Onnistuin tekemään yhden (!) kynnen ilman kaljuuntumista, loistavaa. Näin jälkikäteen kuvia katsoessa kynnet eivät näytä niin pahoille, mutta silti jäi vähän huono maku näistä.


No mutta, tästähän on suunta vain ylös päin! Toivokaamme kesäkuun olevan parempi kuukausi kuivamarmoroinnin osalta :)


OPI - Hey Baby
OPI - Where did Suzi's Man-go?
OPI - I Just Can't Cope-acabana


30 kommenttia :

  1. Mun mielestä noi on ihanat! :)

    VastaaPoista
  2. Ihanat! :)
    Mulla odottaa luonnoksissa melkeinpä samoilla väreillä tehdyt Kuivamarmoroinnit. :)

    VastaaPoista
  3. Mulla on vielä yhdet marmorointikynnet esittelemättä blogissa, koska ne on niin kaameet. :D Ja voin sanoa, että niissä niitä kaljuja kohtia vasta on!
    Nää on kyllä mun mieleen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, tää on vähän ku vesimarmorointi: joskus onnistuu hyvin ja toisinaan ei ollenkaan :D Ja kun vesimarmoroinnissa tulee ilmakuplia, niin tässä vuorostaan kaljuja kohtia.
      Kiva kuulla, kiitos! :)

      Poista
  4. Voi olla, että kun palaat vielä pidemmän ajan päästä katsomaan näitä kynsiä niin tykkäät vieläkin enemmän kun ne pahat fiilikset on ehtinyt vähän tasoittua! ;) Värivalinnat on tosiaankin ihan nappiin, sopii loistavasti blogin ulkoasuun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep. Nää oli mulla melkeen kaksi viikkoa sitten kynsillä, ja nyt jo näyttää kivemmilta kuin mitä sillon oli :) Itehän en edes tajunnu, että nää sopii ulkoasuun :D

      Poista
  5. Ilman tekstitystä olisi voinut ajatella että nämä kynnet ovat silkkaa onnistumista. Ja ihanilta ne kuitenkin näyttää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos! :) Luulen, että jos olisin kirjoittanut tekstin vasta eilen, se ei olisi ollut noin negatiivissävytteinen.

      Poista
  6. Nämä on aivan ihanat! Tulee mieleen tulenlieskat. Tosi hienot. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Näitkö tammikuun kuivamarmoroinnit? Ne vasta liekkikynnet olikin ;D

      Poista
  7. Mun silmään nuo näyttävät kyllä onnistuneilta ja kivoilta! :)
    Mä olen vähän pelännyt kuivamarmorointia ja epäonnistumista, enkä ole uskaltanut kokeilla. :D Kuitenkin "jouduin" sitä kokeilemaan kynsiteknikon kurssilla geeleillä ja onnistuin heti ensimmäisellä kerralla saamaan oikeasti kivan ja onnistuneen näköisen kynnen aikaan! Ehkä siis pitäisi testata lakoillakin joku kerta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä juttu :) Kiitos!
      Kokeile ihmeessä, ja haluun sitten tietää, onko helpompaa lakoilla vai geeleillä! Luulenpa että lakoilla saattaa olla vaikeampaa, en tiiä miksi mulla on semmonen tunne :D

      Poista
  8. no höpöhöpö, hirmu onnistuneet :) ihanan eläväiset, tuli ihan mieleen koralliriutta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kuvat antaa ehkä myös jotain anteeksi :D Mutta kiitos paljon! :)

      Poista
  9. Mun mielestä nää on tosi kivat, liekehtivät! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä enemmän näitä katon ja ajattelen liekkikynsiksi, sitä enemmän alkavat siltä näyttää :D Vaikka aluksi ei tulleet liekit edes mieleen. Kiitos!

      Poista
  10. Siis upeathan nää on! Sä oot kyllä mielettömän hyvä tässä hommassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, kiitos! :) En oo kokenu itteeni niin hyväksi, mut ehkä pitää alkaa uskoa siihen :D

      Poista