perjantai 8. toukokuuta 2015

Kynsisynnit

Facebookin Kynsikoristelut-ryhmässä aloitettiin viestiketju kynsisynneistä. Tästä innostuneena päätin tarinoida tämän päivän postaukseen omia kynsisyntejäni.. ja niitä kyllä riittää! Kuvituksena on omista vanhoista lakkauksista matkitut kynnet, jotka tosin eivät ottaneet onnistuakseen. Kädet täristen, yhden valvotun yön jälkeen ei kannata yrittää quatrefoilia, uskokaa se.

Mutta nyt on syntilistan vuoro...

1. Mun käsiä ja erityisesti kynsinauhoja kattoessa huomaa, kumpi on kuvauskäsi. Pidän kuvauskäden (vasemman käden) kynsinauhat paljon paremmassa kunnossa rasvaamalla niitä joka välissä. Oikean käden kynsinauhat sitten näyttääkin välillä tosi kauheilta, sillä esim. kuvaamistilanteessa niitä ei tarvitse rasvata.


2. Edellisessä mainittu laiskuus näkyy myös kynsiä lakatessa. Vasemman käden kynnet lakkaan aina tosi siististi, ja oikean kanssa mennään toisinaan miten sattuu. Tämä johtuu siitä, että koristelut teen yleensä kokonaan valmiiksi vasempaan ja laitan päälle jo päällyslakan. Saatan aloittaa oikean käden koristelut vasta tunnin jälkeen siitä, kun vasen on valmistunut, joten kärsivällisyys ei aina ole kympin luokkaa siinä vaiheessa. Välillä saatan jättää oikean käden kynsinauhat ja rajat siistimättä kokonaan, hyi minua...

3. Pilkkutikut ja nail art -siveltimet jätän aina puhdistamatta käytön jälkeen, koska kynsilakanpoistoaine ja vanulaput ovat mukamas liian kaukana (lue: käden ulottuvilla). En välillä jaksa puhdistaa niitä edes ennen seuraavaa käyttöä, vaan kiroan kuinka pilkuista tulee monivärisiä.

4. Kynnet lakkaan aina pöydällä ilman mitään alustaa. Se näkyy hyvin pöydän lukuisista kynsilakkatahroista, ja on läppärikin saanut osansa. Mun kone ei toki ole ollenkaan niin paha kuin joidenkin muiden kanssaharrastajien koneet, joten kaikki on vielä hyvin :D


5. Puhdistan kynsilakkapulloista kaulat ja kierteet aina käytön jälkeen... tai viikon päästä käytöstä. Pullot kasaantuu pöydälle, ja lopulta kun hyllyissä on jäljellä enää puolet lakoista, putsaan pullot ja asettelen takasin hyllyille.

6. Säästän aina kaikki niitit ja strassit käytön jälkeen, vaikka ne olisi ihan käyttökelvottomia. Niiteistä tosin ajattelen, että niitä voisi käyttää vielä. No, ne pyörii pöydillä ja kulkeutuu kissojen mukana lattialle. Yksi päivä löysin niittejä jopa sängystä, hups.

7. Ja viimeisenä.. mä olen maistanut kynsilakkaa. Puolustaudun kuitenkin sillä, että se oli ihan täysi vahinko. Vesimarmoroinnin seurauksena oli täysi kaaos, toinen käsi vesikipossa, toisessa pilkkutikku, ja samassa kynsilakkapullo lentää lattialle ilman korkkia. Mitä muutakaan siinä saattoi tehdä kun laittaa pilkkutikun suuhun. Hyi yök. En suosittele.


Essie - Tart Deco
OPI - You're So Vain-illa
OPI - Muppets World Tour

Nyt on teidän vuoro: löytyykö samoja syntejä? Mä yritän parantaa tapani, mut kai nää mun synnit voidaan armahtaa? :D

22 kommenttia :

  1. Mulla on vähän samanlaisia syntejä :D kuvauskäden kynnet teen aina todella huolella ja siistin, oikean käden jätän yleensä siistimättä, eikä kärsivällisyys riitä huolellisuuteen. Mulla myöskin yleensä jää pilkkutikut ja siveltimet putsaamatta... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää taitaa olla aika yleisiä :D
      Mä kyllä yleensä koitan tehdä siistit lakkaukset myös oikeaan käteen, mut turhaudun kun en osaa..

      Poista
  2. Hehe, näitä on kyllä hyvä lukea. :D Mulla ei taida hirvittävästi niitä syntejä olla, mutta se on yksi, etten puhdista leimauslaattoja käytön jälkeen. Mutta ne kun lähtevät hyvin puhtaaksi jälkeenpäin joten en siksi ole jaksanut. Jos niille kävisi jotain kun lakkaa jää, niin varmasti puhdistaisin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä totta. Jos pilkkutikuillekin kävisi jotain, en jättäisi niitä puhdistamatta. Leimauslaatoista ei ole kokemusta, mutta tuskinpa niitäkään putsaisin heti :D

      Poista
  3. haha ei vitsi :D tunnistan itseni kohdista 2 ja 6, nytkin mulla on nää violetit quatrefoilit pelkässä vasemmassa kädessä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! Mä kyllä teen aina samat lakkaukset molempiin, koska en pystyisi lähteä mihinkään lakkaukset vain toisessa kädessä :D

      Poista
  4. Haha, voin itsekin tunnustaa jättäväni pilkkutikut ja siveltimet puhdistamatta. Välillä huomaan tunkeneeni myös leimalaatat takaisin laatikkoon puhdistamatta niitä. :D Mä olen kyllä sentään alkanut pitämään ylimääräistä vahakankaan kaistaletta alusena lakatessani, joten pöytä on säästynyt. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Akryylimaaleille tarkoitetut siveltimet puhdistan onneksi heti käytön jälkeen, koska ne menevät pilalle muuten. Mutta sitten kynsilakoilla käytetyt siveltimet.. :D Pitäisi myös mun alkaa käyttää jotain alustaa, mutta kun sekin varmasti olisi aina väärässä paikassa..

      Poista
  5. Toi viimeinen oli ihan paras :D Hyvä, että aamukahvi ei menny väärään kurkkuun! Itselleni sopii hyvin kohdat : 1, 2, 4 ( tosin nyt kävin ostamassa alustan ) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, siitä kokemuksesta en ole hirmu ylpeä :D Alusta täytyisi mun hommata myös.. No, katsellaan.. :)

      Poista
  6. Hahaa naurahdin ihan kunnolla tuolle viimeiselle :D Mutta eiköhän nää kaikki oo ihan anteeksiannettavissa :) Täälläkin hei toteutetaan kolmosta, nelosta ja vitosta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihanaa, kiitos! :D Tuossa kynsilakkapullojen puhdistuksessa pitäisi vähän tsempata, niin lakat säilyisi parempina.

      Poista
  7. Hahahah toi viimenen : D On kyllä muut kohdat ihan allekirjoitettavia : D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kannata tosiaan tuota vikaa kokeilla, muut kohdat ymmärrän :D

      Poista
  8. Viimeinen kohta oli kyllä hyvä :D Mulla pahin synti on kyllä ties minkä päällä lakkaaminen. Kynsilakkaa olen löytänyt päiväpeitosta, lipastolta, pöydältä ja ulko-ovesta, jonka ulkopuolella oli jostain ihme syystä glitteriä...... Löydän itseni kyllä noista muistakin kohdista :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kynsilakkatahrat rajottuu meidän talossa onneksi mun pöydälle ja koneelle.. no, on patjassakin yksi läikkä :D Irtoglitterit ja niitit kulkeutuu kyllä kaikkialle!

      Poista
  9. Mullakin on havaittavissa samoja syntejä. Mullakin on jonkun verran eroa kuvaus ja toisen käden lakkauksien siisteydessä. Tai ainakin olen kriittisempi korjaamaan vasemman käden virheet. Mäkin olen huono putsaamaan lakkojen suut lakkaamisen jälkeen. Tosin itseltä se jää usein kokonaan tekemättä ja sitten lakkoja saakin availla poikaystävän ja pihtien voimin. Myöskin muita välineitä jää joskus putsaamatta kuten laatat tai pilkkutikut. Näissä olen kuitenkin vähän parempi kuin lakkapullojen suissa. Itsekin hamstraan välillä käytettyjä niittejä. Strassien kanssa luovutin jo aikaa sitten, enkä niitä sentään enää. Lakkailen myöskin läppärini päällä ja se myös näkyy siitä. Kerran olen myös kipannut kynsilakan poistoainetta näppäimistölle.

    Kynsilakkaa en kyllä ole vielä maistanut :D toivottavasti ei tule maistettuakaan. Joskus olen meinannut vahingossa ottaa huikan kynsilakan poistoaineesta kun se on osunut vesilasin sijaan käteen kynsiä laitellessa. Onneksi olen tähän mennessä huomannut erheen ennenkuin pullo on päässyt huulille asti. Ei varmaan pitäisi nauttia mitään juomia samalla kun lakkaa kynsiä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tuo on ehkä eniten syynä kynsien eroon, että oikeassa kädessä en viitsi korjata ihan pienimpiä virheitä, kun taas kuvauskäden kanssa olen pahimman luokan pilkunviilaaja :D Kestikö kone poistoaineen vai menikö vaihtoon?

      Hui, kauheeta! Kannattaa siis pitää lasit ja pullot kaukana kynsiä lakatessa :D

      Poista
  10. Noi neljä ekaa kohtaa vois olla ihan mun kirjottamia! Paitsi mä lakkaan kynnet aina sohvalla käsinojalla ja se on ihan täynnä pieniä kynsilakkatahroja ja pistän siihen kans kaikki käytetyt vinyylit kiinni :'D Tosin meidän sohva on kyllä muutenkin menossa seuraavaks kaatopaikalle se on jo niin vanha ja kulunu. Uudella sohvalla en lakkaa!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei :D Mä kerran laitoin käytetyt teipit läppäriin kiinni, ja kivat jäljethän niistä jäi.

      Poista
  11. Näitä oli jännä lukea! Mä en olisi arvannut että annat toisen kätesi olla huomattavasti huolettomampi, joten se oli hauska saada tietää. :D Mulla on aika ajoin kyllä sama vika, riippuu siitä oonko menossa kynsien kanssa jonnekin "näyttäytymään" vai olenko niissä vain päivän kotosalla...

    4., 5. ja 6. -kohdatkin on osittain tuttuja juttuja myös täällä. Kaikki ei voi olla aina ihan tiptop...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toisinaan annan, joskus en :D Mutta kuten jo aiemmin taisin johonkin kommenttiin vastata, niin yleensä ero johtuu siitä, että oikeaan käteen en jaksa korjata jokaista pikkuvirhettä. Ja paljon vaikuttaa juurikin tuo mainitsemasi, eli ihan paikasta riippuu. Juhlissa ja hienommissa tapahtumissa kynnet on molemmissa käsissä tosi siistit :)

      Poista