perjantai 9. lokakuuta 2015

Haastetrio 2015 / lokakuu: kuivamarmorointi

Oon aikasemminkin kertonu, kuinka ihailen Sveta Sandersin taidokkaita kuivamarmorointeja Instagramissa. Sveta saa kaiken näyttämään niin helpolta ja simppeliltä, sellaiselta, että varmasti kaikki osaisivat tehdä niin. Niinpä päätin yksi ilta kokeilla todella helpolta näyttänyttä tekniikkaa. Video Svetan kuivamarmoroinnista löytyy täältä.


Mun on tosi vaikea käsittää, miten joku muu voi osata jotain, jos se tuntuu ihan ylitsepääsemättömän vaikealta. Miten tää tekniikka on saatu näyttämään niiiiin helpolta, mutta silti mulla on hirveitä vaikeuksia sen kanssa. Yleensä tässä vaiheessa tavarat lentää jo pitkin seiniä, koska mä en kestä sitä, jos en onnistu ekalla kerralla.



No, tällä kertaa onnistuin muutama kerta ekan kerran jälkeen. Sain kolme ihan kivaa kuviota loihdittua leivinpaperille. Yhden onnistuuneen pilasin kallistamalla paperia, kun lakat oli vielä märkiä. Toisen onnistuneen pilasin tökkäämällä siihen sormen. Oikeesti, voiko kukaan näin sählä kuin mitä minä oon?

Kokeilin tehdä kuvion yli 30 kertaa ja niistä onnistui muutama. Ei musta Sveta Sandersia kuitenkaan vielä tullut, harmi sinänsä. Lopulta olin kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen ja kynsiin, joten älkää alun perusteella luulko, ettenkö olisi tästä lakkauksesta tykännyt ;)



Jos on kysyttävää lakoista tai tekniikasta tai jostain muusta, niin kysykää ihmeessä! Oon tällä hetkellä sen verran väsynyt, että en vaan yksinkertasesti jaksa kirjottaa enempää. Kello kuitenkin lähentelee jo nukkuma-aikaa.. :)


Sinful Colors - Nirvana
OPI - Don't Pretzel My Buttons
Gina Tricot - White




24 kommenttia :

  1. Oi ihanat, marmorointi on onnistunu täydellisesti! <3

    VastaaPoista
  2. Nä on kyllä niin hienot! Väritkin ovat ihan täydelliset! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Tykkäsin itekin väriyhdistelmästä :)

      Poista
  3. Kauniit! En ikinä olisi päässyt näin harmoniseen lopputulokseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sissi! Kyllä minäki tein näitä kuvioita yli tunnin.. :D

      Poista
  4. Mä kans aina kuolaan Svetan marmorointivideoita ja yritän sisäistää miten se tekee sen niin helposti. En ole vielä uskaltautunut haastamaan sisäistä Svetaani :). Nää su kynnet on kyllä todella hyvin onnistuneet ja ihanan herkullisen väriset <3.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuijotan aina niitä videoita varmaan 20 kertaa putkeen, mut en vaan ymmärrä :D Kiitos paljon ♥

      Poista
  5. Ooh, taas tosi hienoa jälkeä! Mä kyllä heti hän tuton nähdessäni ajattelin, etten kyllä tätä uskalla edes kokeilla, näytti sen verran hankalalta. Mut seuraavalla kerralla mäkin kokeilen leivinpaperille! Nää on tosi hienot kynnet kyllä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos! :) Mä taas tiesin heti nähtyäni videon, että tätä on kokeiltava, vaikka haastavalta tuntuikin. Kokeile ihmeessä leivinpaperille! Saa tehtyä kuvioita vaikka kuinka paljon ja valittua sitte parhaat.

      Poista
  6. Vaautsi ku on hienot ja en ois ees keksiny tuommosta koristelutyyliä kuivamarmoroinnisa :D Nyt saat kyllä selittää miten nuo on tehty. :) Tai no voinhan mää kyllä sen videonki kahtoa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! En minäkää näitä keksisi, mutta onneksi on Sveta olemassa :D Tätä on mun mielestä vähän vaikeaa selittää, onneksi video on tosi selkeä :)

      Poista
  7. Wauuu miten hienot! Sähän oot Suomen Sveta Sanders ;) mä kanssa ihailen svetan "helppoja" kynsikoristeluita instagramissa, siis se todellakin saa kaiken näyttämään niin helpolta huoh :D "vähän laitat ton siveltimen tohon ja vedät dotting toolilla kevyesti tosta ja sitten ja sitten.." Ei :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, tässähän menee ihan sanattomaksi. Kiitos ihan hurjasti! Tuo kuvaus on kyllä niin totta, mutta kai joillekin se on vaan niin helppoa :D

      Poista
  8. mä en käsitä miten saat nämä leivinpaperilta kynsille ehjänä. enkä sitä miten nuo kuvioit voi onnistua noin hyvin. Mur. Tykkään kokonaisuudesta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä nää meinas lähtee repeemään joistain kohdin, mut se johtu siitä, että laitoin paikoitellen vähän liian ohuesti tota valkosta lakkaa pohjalle. Sitte jos lähti repeemään, niin irrotin toisesta kohtaa ja varoin repäsemästä lisää :) Kiitoskiitos ♥

      Poista
  9. Ai että nää on upeat. <3 Mun mielestä sun kaikki kuivamarmoroinnit on ollut kauniita ja onnistuneita. <3 Onko toi Sinfulin lakka muuten mini? Vai näyttääkö vaan? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Fani! ♥ Juu on se minikokoinen, oliskohan 5 ml. Se kyllä näyttää muutenkin tosi miniltä tuossa OPIn vieressä :D

      Poista
  10. Upeat! Tuolla värimaailmalla tuo kuvio näyttää lisäksi herkulliselta. En tiedä tuleeko mieleen enemmän erilaiset kahvilaadut vai kinuskisuklaa vanukas :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Svetalla oli kuvausrekvisiittana tällaisten kohdalla simpukka, niin mä miellän nää jotenki simpukkakuvioiksi (en tiiä miksi) :D Mutta värit kyllä käy nätisti yhteen.

      Poista
  11. Tosi upeet! Mä en oo vielä uskaltautunut kokeilemaan kuivamarmorointia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Sun täytyy laittaa to do -listalle kuivamarmorointi nyt heti :)

      Poista