maanantai 30. marraskuuta 2015

Ekat leimaukset

Nyt se on vihdoin tapahtunut. Mä leimasin. Kyllä, luitte aivan oikein. Henkilö, joka aiemmin nauroi leimausehdotuksille ja väitti pärjäävänsä ilman. Tosin, näin ekojen leimakokeiluiden jälkeen, on todettava, että mä todellakin oisin pärjänny ilman. Nyt on kuitenkin historiallinen hetki, kun blogissa nähdään ekat leimaukset IKINÄ.


Tilasin testiin pinkin ja löllön Jumbo Stamperin ja héhén leimauslaatan CesarsShopista. Lisäksi hankin Essencen mustan ja valkoisen leimauslakan. Scraperina käytin vanhaa SRL:n jäsenkorttia, koska en tullu toimeen leimasimen mukana tullee scraperin kanssa. En kyllä tullu toimeen muidenkaan tarvikkeiden kanssa..

Testasin aluksi eri lakkoja, joita kertyi pöydälle toista kymmentä. Joka ikisen lakan kohdalla oli sama ongelma: reiät. Ihan sama millä lakalla kokeilin tai millä tavalla stamperilla laattaan osuin, leimat oli täynnä reikiä. Laatan kuviot tuntu tosi matalilta, ja pelkästään jo scraperilla vetäessä huomasi, kuinka urista lähti lakkaa tosi paljon pois. En ymmärrä ollenkaan, mitä tein väärin. Tuntuu myös tyhmältä syyttää laattaa, mutta esimerkiksi kynsillä nähtävä ruusukuvio nousi laatalta parhaiten, vaikka sekin oli joka kerta täynnä reikiä.

Leimauksessa käytin lopulta Essien Hide & Go Chiciä, joka tuntui toimivan ihan kivasti. Toki reikiä on ihan liikaa, mutta kaukaa lakkaus oli kiva. Kokonaisuus miellytti kyllä silmää, kunhan yritti unohtaa reiät :)


Innostuksissani, siis jo ennen koko kokeilua, pyysin Born Pretty Storelta testiin leimalaattoja. Ja arvatkaa vaan, kaduttaako nyt?! Enhän mä osaa tätä hommaa ollenkaan :D


Essence - I Nude It
Essie - Hide & Go Chic
OPI - I Snow You Love Me

héhé 068

Hyvämuistisena unohdin ottaa kuvan sekä leimasimesta että leimauslaatasta, vaikka se nyt olisi ollu aika oleellinen osa tätä postausta. Yritän muistaa ensi kerralla (kyllä, oon leimannu myös tämän jälkeen)!

30 kommenttia :

  1. Oot onnistunu kyl tosi hyvin leimaamisessa! :) Ihanat kynnet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, kiitoksia! Itse sitä vaan katsoo niin kriittisesti.. :)

      Poista
  2. Hyvältä nuo leimat näyttää. Minkälaisia valoja muuten käytät kuvaamiseen? Onko sulla valoteltta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli valoteltta noin vuosi sitten, mutta koin sen hankalaksi, joten luovuin siitä. Nykyään mulla on kaksi päivänvalolamppua, joiden varjostimet on kiinnitettynä lipaston päälle. Toinen lampuista on Pleomaxin 6300K ja toinen Airamin day light 6500K (ensimmäistä ei enää kai valmisteta). Oon teipannu varjostimiin lamppujen eteen tavalliset A4-paperit välttääkseni suurimmat heijastukset, ja lipaston päällä on (edelleen kiinnittämistä vaille) kaksi taustakartonkia: valkonen, jota nykyisin käytän, ja musta. Toivottavasti selvensi asiaa :)

      Poista
  3. Höpöhöpö! Sähän oot onnistunut aivan täydellisesti! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On siellä reikiä :D Mutta kiitos! ♥

      Poista
  4. Söpöt! ^_^ Kyllä se leimaaminen siitä pikkuhiljaa alkaa sujumaan kuule... Käy jäähyllä aina ku hermot alkaa meneen... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Joo, mutta kun totta kai sitä tahtoisi onnistua heti :D

      Poista
  5. Nätit kynnet! Tosi hyvin onnistuneet leimaukset :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ei noita reikiä välttämättä tajua, jos ei tiedä, millainen kuvion kuuluisi olla :)

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Kiitoksia! Ei kyllä onnistunu ihan yhtä hyvin kuin sillon Cesarsilla :D

      Poista
  7. Nämähän on tosi kauniit! Mulla kesti vuosi päästä sinuiksi leimauksen kanssa :). Mutta BPS:n laattoja ei voi suositella kyllä varsinkaan aloittelijalle. En saa itse kuin yhdeltä laatalta kuvioita nousemaan (en pyöreistä enkä suorakulmaisista). Eli älä sitten ainakaan ajattele, että syy olisi sussa :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Lohduttavaa kuulla; mä kun olin luovuttamassa jo tän kerran jälkeen, mutta jos muillakin on kestäny oppiminen, niin ehkä en vielä luovutakkaan :)
      Mä taas oon kuullut, että ne pyöreet toimisi ihan kivasti. Eihän sitä tiedä ennen kuin testaa, mut onpahan ainakin oikeus syyttää tarvikkeita, jos ei onnistu :D

      Poista
  8. Mäkin tappelin aluksi kauan, että sain leimaukset onnistumaan, mutta ei ne nykyäänkään aina onnistu. Paljon on kiinni laatasta, lakasta ja leimasimesta. Ja siitä kuun asennosta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun leimaukset on kyllä ihan toiselta planeetalta, oon kateellinen :D
      Se mua tässä on aina ehkä eniten ärsyttänytki, kun pitäisi olla hirveästi erilaisia lakkoja ja laattoja ja leimasimia, joista testaisi jokaseen tarkotukseen sopivan yhdistelmän. Tässä rahatilanteessa luulen, että mun leimailut junnaa aika pitkälti paikoillaan. Ehkä joskus voin investoida, mutta sitä ei ainakaan tapahdu moneen vuoteen :D

      Poista
  9. Ei ne yhtään hassummilta näytä!! Hienoa että oot päässyt alkuun leimailussa, se on oikein kiva laji. Jahka saat joku kerta ehjät leimajäljet tehtyä, niin ihastut varmaan lopullisesti tekniikkaan..? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Tiiätkö mä niin ootan sitä vaihetta, kun saan jonkun kivan kuvion onnistumaan ja pääsen tekemään leimadecaleita 8) Se on tällä hetkellä mun leimausunelma!

      Poista
  10. Nää on tosi upeet (: Mua ei ainakaan yhtään haittaa leimojen rei'iät!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harvemmin muakaan haittaa muiden lakkauksissa reiät - mikäli edes huomaan niitä. Omissa lakkauksissa se on sitte toinen juttu.. :D Kiitos!

      Poista
  11. Ohhoh, enpäs ole hoksannut leimaamattomuuttasi aiemmin! Leimat on kauniit, älä ole ankara itsellesi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuskin oot ainoa - muiltakin oon kuullu ihmettelyä, että enkö tosiaan oo leimannu koskaan. Pakosti sitä on hiukan kriittinen omia tekeleitään kohtaan :D Kiitoksia!

      Poista
  12. oon ihan älyttömän ylpee susta ! <3 ps. olispa mun ISYLM vielä noin hyvässä kunnossa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saanko sitten nyt unohtaa leimaamisen, jookos?
      Sun täytyy hommata uus ISYLM! Tai tehdä jotain taikoja vanhalle :D

      Poista
  13. Hyvältä tuo lopputulos ainakin näyttää :) ihanan harmoninen lopputulos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo, värit oli kyllä nappivalinta :)

      Poista