lauantai 2. tammikuuta 2016

Ideat vaihtoon! 2016 | tammikuu

Uusi vuosi, uusi kuukausihaaste. Fani kysy mua jonkin aikaa sitten aloittamaan tälle vuodelle uuden haasteen, joka toteutetaan kerran kuukaudessa. Ei tarvinu pitkään miettiä, mitä tekisin, sillä oon tykänny kuukausihaasteista aiemminkin.

Haaste kantaa nimeä Ideat vaihtoon! 2016. Ideana on, että kumpikin annetaan toisillemme jokin koristelutyyli ja värimaailma, joiden pohjalta toteutetaan kynnet. Postaus tulee aina samaan aikaan molemmilta, mutta mitään tiettyä päivää kuukaudesta ei ole julkaisuun sovittu. Mennään siis sellasella aikataululla, joka sopii molemmille :)


Tein haasteelle bannerin, josta sen tunnistaa. Samantyylinen banneri tulee ilmestymään myös blogin sivupalkkiin muiden haastekuvakkeiden kanssa. Haasteen banneria klikkaamalla näkee kaikki haasteeseen liittyvät postaukset. Instagramiin tuun kynnet postaamaan #ideatvaihtoon2016.

Mutta sitten ensimmäisten haastekynsien pariin! Heti alkuun sain sellasen koristelutyylin, jota en ollut vielä testannut. Tykkään tällasista haasteista senkin vuoksi, että tulee kokeiltua kaikkea uutta. Fani antoi mulle aiheeksi ikat-kynnet, ja mulle tuli hetkellinen hätääntyminen. Väriksi sain sentään tutun ja turvallisen mintun.

Tällaista jälkeä sain aikaiseksi:


Otin oikeudeksi käyttää myös mustaa ja valkoista kynsissä, koska mun minttulakkojen sävyerot eivät ole niin suuria, että oisin saanu tarpeeksi kontrastia lakkaukseen muuten. Päävärinä on kuitenkin minttu, mikä on pääasia. Pohjalla oleva vaalea minttu on Ciatén Pepperminty, jonka sävy hipoo mun silmissä täydellisyyttä. Lakkasin sitä kaikille kynsille kolme kerrosta. Tummemmaksi mintuksi valitsin Peggy Sagen Surfin' Greenin, jossa on mukana isoa hopeaa hitulaa. Kynsillä tosin lakka näytti vain cremeltä.


Oon aina mieltäny ikatit vaikeiksi tehdä, mut ainakin mun kokeilemalla tavalla teko oli helppoa. Tein ensin valkoiset osat akryylimaalilla yhdensuuntaisin vedoin. Valkoisen päälle tein tummemmalla minttulakalla pienemmän alueen, jonka reunustin ja osiksi täytin mustalla akryylimaalilla. Voi olla, että juurikin akryylimaalien käyttö teki hommasta melko helppoa. En ainakaan saanut Surfin' Greenillä hirveän siistiä jälkeä, vaikka käytin pientä sivellintä. Luultavasti pelkillä lakoilla tehtynä mulla olis menny hermot moneen kertaan.



Ciaté - Pepperminty
Peggy Sage - Surfin' Green

Oumaxi-akryylimaalit, valk. ja musta

Haasteen alku oli mun mielestä onnistunut, joten helmikuuta ootellessa. Mikä on lukijaraadin tuomio uudesta haasteesta ja ensimmäisitä kynsistä? Niin ja hei: muistakaa käydä katsomassa Fanin blogista, miten on onnistuttu mun antamassa haasteessa!

32 kommenttia :

  1. Aivan ihana idea tämä ideat vaihtoon, tykkään tosi paljon! :) Ikat-kynnet on aina olleet mun sydäntä lähellä ja nämä sun minttuikat on aivan ihanat <3 Innolla ootan seuraavien kuukausien kynsiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla! Mä itse asiassa muistan ne sun ihanat keltaset ikatit :) Kiitos paljon Sigi ♥

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitti! Ekoiksi ikateiksi oon aika ylpeä näistä :)

      Poista
  3. Oi miten täydelliset! <3 Näyttää niin kivalta, että täytyy varmaan itsekin kokeilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Kannattaa kokeilla, näitä oli just kiva tehdä ^^

      Poista
  4. Eikä miten hienot, en oo niin välittäny tuosta tyylistä, mut sää sait kyllä tosi kauniit aikaan! :) Tosi kivan olonen haaste ja tulee varmasti testailtua semmosia erilaisia jutskuja, mitä ei välttis ite tekis. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! :) Mulla oli vähän sama juttu; en hirveästi ollut ikinä innostunu ikatista. Onneksi sain tän aiheeksi, koska luultavasti näitä tuun tekee jatkossakin :) Juuri tuon mainitsemasi asian takia tykkään haasteista!

      Poista
  5. Huippu haasteidea tänä vuonna :) Oot onnistunut näissä ihan super hyvin, niin kauniit ikat-kuviot <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös olekin! Oon tosi innoissani tästä :) Kiitos Heidi ♥

      Poista
  6. Tosi ihanat kynnet ja tää haaste on tosi huippu! :)

    VastaaPoista
  7. Järjettömän upeat! Mä olen myös ajatellut, että nää on varmaan kauhean vaikeat tehdä mutta nyt mä ponjasin ton idean, kun selitit niin hyvin :). Eikun tekemään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Malle! Instasta löytyy käyttäjältä @kellimarissa tosi hyvä video ikatin tekoon. Hyvä kuitenkin, jos mun selityksestä ymmärsi :)

      Poista
  8. Ihanat ikatkynnet! Hauskaa, että teit sen minttuisena :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Olin ihan onnessani, kun sain käyttää suosikkiväriä :D

      Poista
  9. Tosi upee lakkaus <3 Ei uskois, että ekan kerran tälläsiä teit!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Tää vaan osottautu helpommaks mitä olin kuvitellu :)

      Poista
  10. Ai että, nää on niin ihanat kuin kuvittelinkin. <3 Ihanat!!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, kiitos ♥ Helmikuuta ootellessa!

      Poista
  11. Vaikuttaa hauskalta. :D Ehkä joku kerta intoudun mukaan. Ikat -kuviota oon joskus miettinyt kyllä, mutta tuo käsinkuvioiminen ei oo vahvin lajini... :D
    Hienot on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, lähde vaan mukaan! Ikat on yllättävän helppo tehdä, joten suosittelen kokeilemaan :) Eihän sitä tarvii kaikkiin kynsiin tehdä. Kiitoksia!

      Poista
  12. ääk, mielettömän ihanat kynnet <3 ikat-kuviot on onnistunu sika hyvin !

    VastaaPoista
  13. Aih että nämä on i-ha-nat!! ♥ Sä olet kyllä onnistunut täydellisesti tuossa kuviossa, oikein ilo silmille nämä kynnet :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ♥ En odottanu ollenkaan tällaista lopputulosta, mut onneksi kaikki sujui hyvin :)

      Poista
  14. Todella kauniit :) kivalta kuulostaa tuo haaste!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jees, mukaan vaan, jos innostaa! Kiitoksia :)

      Poista
  15. Vastaukset
    1. Kiitos! Kohta onkin jo helmikuun kynsien vuoro; niistäkin tuli kivat :)

      Poista