maanantai 4. tammikuuta 2016

Leimadecalit

Täytyy palata vielä sen verran viime vuoteen, että saan loputkin vuoden 2015 kynnet julkaistua. Näitä tullaan näkemään varmaan seuraavat kaksi viikkoa, mut pääasia on, että blogissa on jotain materiaalia :) Ehkä ihan hyvä vaan, että kuvia on varastossa, koska koeviikko ja kevään kirjotukset on jo nurkan takana.

Ensimmäisten onnistuneiden leimausten jälkeen halusin heti kokeilla leimadecalien tekoa ja sitä kautta leimojen värittämistä. En omista minkäänlaisia vesivärilakkoja, koska koin ne turhiksi henkilölle, joka ei leimaa. Arvatkaa vaan, kiinnostaisko mua nyt sellaset..

Olin aina kuvitellu leimadecalien olevan helppoja tehdä, mut tulipa nyt todettua, että oon eläny harhakuvitelmassa. Leivinpaperille lakkasin ensin kirkasta lakkaa levyiksi, jotka kuivuttuaan meinasi lähteä irti leivinpaperista löllöstamperin mukana. Alussa oli tarkotus tehdä decalit kaikkiin kynsiin, mut edellä mainitun ongelman ilmetessä päädyin vaan neljään leimadecaliin.


Leimauksiin käytin Born Pretty Storesta saatua leimalaattaa BP-48, joka toimi moitteetta. Valitsin laatan testiin alunperin leimadecalien tekoa ajatellen, koska tuo iso kuvio on ihan täydellinen siihen.

Laitoin leimattujen lakkalevyjen päälle kerroksen pikakuivattajaa, jotta ne eivät leviäisi. Sitten seurasi paras vaihe: värittäminen! Käytin Picture Polishin Calmia ja Cherishiä ja Colour Aliken vihreää holoa nro. 513. Värittämiseen käytin pienipäisintä pilkkutikkua.


Suurimman ongelman kohtasin, kun aloin asetella decaleita kynsille. Olin tehny nimettömiin tarkotetuista decaleista liian pieniä, minkä seurauksena valkoinen pohjalakka virnisti ikävästi joistain kohdista. Decalit eivät myöskään meinanneet millään asettua nätisti kynsille, koska olin tehny ne edellisenä päivänä, ja laittamisvaiheessa ne eivät taipuneet ja joustaneet tarpeeksi. Tässä vaiheessa olin niiin onnellinen, että en tehnytkään decaleita joka kynteen.

Lopuilla kynsillä on ihana Calm. Mikäli lakka ei ole ennestään tuttu, täältä löytyy edellinen ja kattavampi postaus lakasta :)


Kynsistä tuli kuitenkin superkivat tuijottelukynnet! Tykkäsin ihan hurjasti. Koukutuin näiden myötä myös leimadecalien tekoon, joten näitä tullaan näkemään vielä. Enää puuttuu decal mat, joka pitää laittaa tilaukseen heti, kun rahatilanne vähän paranee :)


Essence - Stamp Me! Black
Colour Alike - 513 (saatu)
Picture Polish - Calm
Picture Polish - Cherish


Leimauslaatta on saatu testiin Born Pretty Storesta. Koodilla 2UG10 saa 10% alennuksen normaalihintaisista tuotteista. En hyödy linkeistä tai koodin käytöstä.

22 kommenttia :

  1. Kauniit kynnet!
    Mä oon korvannu tuon decal maton puuttumisen ihan tavallisella silikonisella leivonta alustalla joka toimii uskomattoman hyvin!Sanosko että on köyhän naisen versio :) Vink vink!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ninni! Tuohan olisi hyvä vaihtoehto myös. Jotenkin vaan tahtoisin sellasen hienon alustan, joka on tarkotettu siihen tarkotukseen :D

      Poista
  2. nää on tosi hyvin onnistuneet ! tykkään ton leimauslaatan kuvioista<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tuo iso kuvio on ihan super! Siltä ei tulla välttymään ;) Kiitos paljon ♥

      Poista
  3. Kauniit! Deksumatto on kyllä helpottanut mun elämää paljonkin. Vitsi miten kauniilta Cherish ja Calm näyttävät yhdessä. Ja mulla ei ole siis kumpaakaan, what!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Mä en osannu ollenkaan kaivata sellaista ennen kuin kuulin maton olemassa olosta. Nyt mä tarviiin sen ja nopeesti :D

      Eikö muka kumpaakaan? Sun on ehkä pakko korjata tuo virhe. Cherish nyt ainakin on ihan must have ♥ Calmille vissiin on samankaltaisia yksilöitä olemassa, mut suosittelen kyllä sitäkin.

      Poista
  4. Älyttömän upeat! <3 mä kokeilin just eilen ekaa kertaa leimadecaleita, eikä todellakaan tullut yhtä siistiä jälkeä kuin sulla... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Äläs nyt, ei niissä sun decaleissa mitään vikaa ollut :)

      Poista
  5. Kauniit kynnet! Mä oon antanut leimadecalien kuivahtaa suoraan leimasimelle, mutta se on kyllä vähän hidasta jos leimasimia ei ole montaa :D täytyisi myös hankkia decalmatto!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo, mulla on vaan yksi leimasin, joten vähän hankalaa kuivattaa siihen montaa :D Mua myös pelottaa, että onnistuisin viiltämään löllöstamperia esim. pinseteillä decalia irrottaessa. Oon meinaan kuullu, että jollekin on niin käyny. Se matto on varmasti paras vaihtoehto :)

      Poista
  6. Tosi kauniit ja tykkään väreistä hirmuisesti :) Mullahan on se Messy Mansionin decal mat ja se on kyllä ihan huippu, suosittelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maiju! Värivalinnat oli myös mun mielestä tosi onnistuneet :) Sitä Messy Mansionin mattoa oon harkinnutkin, kun helposti Cesarsilta saa tilattua.

      Poista
  7. Oi vitsit kuinka upeat! Ihan täydellisesti oot kyllä onnistunut :) Pitäisköhän munkin alkaa treenaamaan taas :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta kai pitää! Mä oon oikein urakalla tehny nyt leimadecaleita; ne on vaan niin kivoja :D Kiitos Nena Sofia! :)

      Poista
  8. Upeat decalit! Toisaalta ihan jees että pari kynttä jäi ilmankin kun tuo calm on niin ihana, että sitä ihan iloksi katselee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Enail! Joo, oon ihan samaa mieltä :)

      Poista
  9. Vastaukset
    1. Sai näihin olla tyytyväinen :) Kiitti!

      Poista