tiistai 16. helmikuuta 2016

Lumihiutalelaatta, osa 2

Tänään puhutaan niinkin jännästä asiasta kuin kuvaustaustan väristä. Mulle tuli yhtäkkiä tarve kokeilla kuvata lakkaukset myös mustaa taustaa vasten, mutta en osannu vielä päättää, vaihdanko väriä "lopullisesti" vai en. Tämän kertaiset kynnet nähdään siis kuvattuna sekä mustalla että valkoisella taustalla - ihan vain vertailun vuoksi. (Jotkut tosin ovat saattaneet jo huomata, että blogissa on näkynyt lähiaikoina mustallakin taustalla kuvattuja kynsiä. En ehtinyt kuitenkaan saada tätä postausta niitä aiemmin julkaisuun.)

Ekan valoteltan ja päivänvalolampun hankittuani tausta oli valkoinen. Vaihdoin mustaan taustaan joulukuussa 2013, mutta palasin valkoisen käyttöön kesäkuussa 2014. En nyt muista syytä, miksi siirryin mustaan silloin. Valkoiseen vaihdoin kuitenkin takaisin, koska kuvat oli mun mielestä liian tummia. Ei tosin ihme, sillä mulla oli vain yksi päivänvalolamppu.



Mulla on nyt ollu yli vuoden kaksi päivänvalolamppua ja oon kuvannu ilman valotelttaa. Ei silti aiemmin tullut mieleen kokeilla mustaa taustaa niiden kanssa, vaikka mulla on ollu sellanen hankittuna yhtä kauan kuin vastaava valkoinen.

Valkoisella taustalla ongelmana kuvissa on yleensä aina ihonväri, koska mulla on tosi kirjava ja punertava iho. Se ei siis näytä hyvältä minkään lakan kanssa, kun on punaisimmillaan. Kuvat on pakko ottaa heti aamusta ennen kuin tekee muuta, koska silloin sävy on siedettävä. Musta tausta näyttää kuitenkin ratkaisevan tämän ongelman.

Ihan yllätyin, kuinka paljon paremmalta värit näyttää muutenkin mustalla taustalla kuvattuna. Silti vähän arvelluttaa, onko mustataustaset kuvat kuitenkin liian synkkiä. Valkoisessa taustassa mua häiritsee myös se, että tausta harvemmin on valkoinen.. tai ainakaan mä en osaa ottaa kuvia niin, että tausta ei olisi harmahtava.



En oo vieläkään pystyny päättää, kumpaa taustaa käyttäisin. Näistä kuvista on pari viikkoa, mutta kuvaan vieläkin molemmilla taustoille samat lakkaukset. Yhtenä syynä on Instagram, koska mun mielestä profiili näyttää kivemmalta, jos on valkotaustasia kuvia. Ainakin mun kohdalla profiili näyttää paljon paremmalta ja houkuttelevammalta, kun kuvissa on vaalea tausta. Oon siis ottanu nyt kuvia mustalla taustalla blogia varten ja sen lisäksi varuilta pari kuvaa valkoisella Instagramia varten.

Lähikuvat näyttää kuitenkin paremmalta valkoisella taustalla otettuna. Alapuolen kuvassa on vasemmalla valkoisella taustalla otettu kuva ja oikealla taas mustalla.


Pullo-/tarvikekuvat aion silti jatkossa ottaa valkoisella taustalla. Kun kerran joudun vaihtamaan taustaa kuitenkin kesken kuvaamisen pullokuvien takia, niin miksen sitten samalla ottaisi pari kuvaa Instagramiin.. tai pari lähikuvaa.. Kuinka vaikeaa kuvaamisesta voikaan tehdä? :D

Kuvien kynsistä vielä muutama sana. Harmaansininen lakka on hopealla shimmerillä varustettu OPI:n I Have a Herring Problem, jonka muistin paljon peittävämmäksi. Taisin lakata sitä loppuen lopuksi neljä kerrosta.. Muuten kyllä kiva lakka! Aksenttikynsissä on glitterkuorrutus Essencen Be My Lucky Starilla ja Ciatén Confettilla. Lumihiutaleleimat on samasta laatasta kuin viime lumihiutalekynsissäkin.


OPI - I Have a Herring Problem
Essence - Be My Lucky Star
Ciaté - Confetti
Essence - Stamp Me! Black

BPL-032

Nyt mä haluan kuulla, kumpaa taustaa te käytätte ja miksi. Sana on siis vapaa kommenttiboksissa! Saa myös arvostella mun kuvia, koska en tosiaan tiiä, mitä mun tulisi tehdä parempien kuvien eteen :D

12 kommenttia :

  1. Mun mielestä mustalla pohjalla lakkaukset tulevat esiin paremmin. :D Ihanat kynnet, vois kyllä itekki tehä välillä muilla sävyillä ku sinisillä lumihiutaleet x)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, oon tuosta asiasta samaa mieltä, mutta.. Vaikea päättää :D
      Kiitos Satsuli! Mä oon tehny lähinnä aina valkosia lumihiutaleita, joten repäsin ja tein mustat :)

      Poista
  2. Itse käytän valkoista taustaa, koska musta tuntuu jotenkin tosi synkältä :D voisin kyllä joskus kokeilla mustaakin, koska sun kuvissa se ainakin näyttää tosi hyvältä, ei ollenkaan synkältä :) tää ei sun päätöksen tekemistä helpota varmasti yhtään, mutta mun mielestä molemmat taustat näyttää tosi hyvältä :D

    Ihanat kynnet <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tarvii vaan niin paljon valoa, ettei näytä synkältä. Hyvä kuulla, ettei nää kuvat ole synkkiä, kun siis sillon yhden lampun aikoihin mustataustaset kuvat oli niiiin synkkiä. Kokeilemalla oppii ja löytää sen oman suosikkinsa - mitä tosin mulle ei ole vielä tapahtunu :D
      Kiitos kommentistasi ♥

      Poista
  3. Hmm, mä en oikein sanoa mitään lisäksi, koska oon aikalailla samassa tilanteessa! Käytän valkoista taustaa, mutta sen kanssa on omat ongelmat ja muutaman kerran oon ottanut kuvat mustalla taustalla ja sitten ne onkin näyttänyt liian synkiltä. :DD Eli niih ei varmaan auttanut kovin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on niin vaikeeta! :D Toisaalta, ei musta välttämättä ole niin synkkä, jos on valoa tarpeeksi. Esimerkiksi Sissin kuvat on valoisia, vaikka tausta onkin musta, eli jotkut vaan osaa.. :)

      Poista
  4. Upee lakkaus ja ääni mustalle taustalle! Mä käytin aluksi kans valkosta ja oli ihan samat ongelmat sen kanssa ku sulla. Jouduin käsittelemään kuvia kauheesti eikä ne silti näyttänyt hyville. Taustan ku vaihdoin mustaksi ni kaikki ongelmat hävis samantien :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo, mustaa oon nyt jonkin aikaa käyttäny, mikä tosin ei vielä blogissa ole ehtinyt näkyä. Silti otan parit kuvat vielä valkosella taustalla instaa varten :D

      Poista
  5. Ihanat kynnet! ♥ :) Itse käytän nykyään mustaa taustaa, tuntuu että kuvat on jotenkin syvempiä ja "pysäyttävämpiä" siten, mutta toisaalta en osaa sanoa kumpi nyt olisi se ainoa oikea vaihtoehto :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti ♥ Jep, aikalailla makuasia tämäkin. Päädyin myös nyt sitten mustaa, mutta en yhtään ihmettelisi, vaikka parin kuukauden päästä olisin taas eri mieltä :D

      Poista
  6. Mä käytän valkoista taustaa. Tietysti musta tausta tuo värit paremmin esiin ja valkoinen tausta ei ole ikinä valkoinen vaan luonnonvalkoinen tai harmaa. Tykkään kuitenkin valkoiseta enemmän ja kuvat ovat raikkaamman näköisiä :) Huvittavaa on kuitenkin se, etten kiinnitä huomiota siihen, minkä väristä taustaa joku käyttää. Sunkaan blogissa en ole huomannut taustanvaihtelua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on se syy, miksi tahdon Instagramiin valkotaustaisia kuvia. Profiili näyttää omasta mielestäni raikkaammalta vaaleilla kuvilla :) Mulla on tapana kiinnittää taustaan huomiota; kadehdin esimerkiksi Sigin upeita valkotaustasia kuvia ja sitten taas hämmästelen, miten Sissi saa mustataustaset kuvat niin valoisiksi. Mutta tärkeintähän se kuitenkin on, että kynnet näkyy selvästi kuvissa taustasta riippumatta :)

      Poista