maanantai 22. helmikuuta 2016

Penkkarit 2016

Viime viikolla oli siis penkkarit, minkä takia blogi hiljeni hetkeksi. Luonnollisesti nyt seuraa katsaus penkkareihin ja kynsiin, jotka mulla oli penkkariaikana. Annan siispä jo valmiiksi kuvavaroituksen, koska ihan kun mä nyt osaisin karsia kuvia.

Mun puku valmistu onneksi ajoissa (eli edellisenä iltana), mistä kiitos kuuluu siskolle ja äidille. Teemana penkkareissa meillä oli sarjakuvat, minkä pohjalta kakkoset järjesti potkiaiset keskiviikkona, ja me abit sitten abishow'n torstaina. Oltiin kaverin kanssa Bambukarhuja eli mä olin isopanda ja kaveri kultapanda. Monille Bambukarhut ei sano aluksi mitään, mut eiköhän viimeistään googlettamisen jälkeen piirroshahmot muistu mieleen.


Päivä oli onnistunut, mitä nyt aboshow'ssa tekniikka petti pari kertaa ja koko homma tuntu vähän sekavalta. Rekka-ajelukin sujui hyvin, vaikka pelkäsinkin jäätyväni rekkaan. Ainoastaan ne minimaaliset jäärakeet haittasi matkaa loppuvaiheessa.


Alunperin mun oli tarkotus maalata naama valkosella ja tehdä mustat läikät silmien ympärille, mut kiristävä maalikerros ei oikeen houkutellu. Koska oon myös erittäin laiska, päädyin laittamaan vain mustaa luomiväriä. Näytinpähän ainakin vielä pelottavammalta, mut sovitaan vaikka, että se oli tarkotuskin.

Rekoista päästyä suunnattiin neljän hengen voimin Helsinkiin juhlistamaan penkkareita. Olin aika ylpee itestäni, kun selvisin lähtövalmiiksi jopa 45 minuutissa, mikä on varmaan ennätys. Koska pandana en tarvinnu mitään tietynlaisia kynsiä, tein kynnet reissuun sopiviksi jo ennen penkkareita.

Idean lainasin jälleen käyttäjältä @seizethenail, joka tekee hienoimpia glitterkynsiä mitä oon nähny. Glitteriksi valikoitui mun lemppari eli Teenage Dream. Peukaloihin tein sillä glitterliu'un mustan päälle, mutta muuten glitteriä on kaikilla kynsillä kolme kerrosta.

Jouduin hautaamaan sisäisen perfektionistini, koska aikaa saada kynnet valmiiksi oli rajallisesti. Kyllähän se vähän häiritsi, kun maalatut viivat ja alueet eivät olleet niin suoria ja tarkkoja, mutta lopputulos oli silti kiva. Mustat alueet on (peukkuja lukuunottamatta) maalattu Oumaxin mustalla akryylimaalilla, ja osan alueista rajasin vielä hopealla maalilla.

Onneksi Teenage Dream korvasi täydellisyydellään maalauksien epätäydellisyyttä :)

Oltiin perjantaina kattomassa kakkosten vanhojen tansseja, ja koska mulla tuli niin hirveä ikävä omaa prinsessapäivää, aion mitä luultavimmin palata ajassa taakse päin ja tehdä jotkut minttukynnet. Ne voin sitten hyvillä mielin julkaista täällä kera vuodentakaisten tanssikuvien.

OPI - Teenage Dream
Gina Tricot - Black

Oumaxi-akryylimaalit, musta ja hopea

18 kommenttia :

  1. Mun penkkareista on nyt 10v. Mihin tää aika oikein menee? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä mäkin monesti mietin, koska lukiokin meni ohi yhdessä hujauksessa :D

      Poista
  2. Ohh! Oli varmasti ihan mahtavaa. :)
    Kynnet on kyllä jälleen täydelliset, ei voi muuta sanoa. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, yksi lukion kohokohtia! Kiitos ♥

      Poista
  3. Hieno penkkariasu, saa nähdä mitä mä keksin vuoden päästä! :D ja aivan upeat kynnet <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahmon ja asun keksiminen oli niin vaikeeta, joten toivotan sulle onnea jo vuoden etukäteen :D Kiitos paljon!

      Poista
  4. Oi Bambukarhut! Just kyselin joku päivä mieheltä, että muistaako se tätä sarjaa ja väitti ettei ole koskaan kuullutkaan :D. Nii ja upeet kynnet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki tuntuu hämmästelevän nimeä, mutta heti kun näyttää kuvan, niin tuntuu muistuvan :D Mä olin aluksi ihan kuutamolla, kun mulle ehdotettiin Bambukarhuja, mutta kuvan nähtyäni muistin sarjan heti. Kiitoksia! :)

      Poista
  5. Oi, näytät todella kauniilta noissa kuvissa! :)
    Kynnetkin on todella upeat! ♥

    VastaaPoista
  6. Kivoja tunnelmakuvia! Hyvä että pukuhommat ehtivät valmistua ajoissa, kun sitä aiemmin pähkäilit. Tuo viime tinkaan tekeminen kuulostaa niin tutulta. Oma penkkaripäivä aikoinaan oli oikein loistava, vaikka silloin oli mahtipakkanen niin tunnelma oli lämmin ja hauska - seuraavan päivän puolelle asti. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin kyllä vielä edellisenäkin päivänä kauhuissani puvusta, kun aina tuntu olevan joku ongelma :D Meillä oli onneksi hyvä keli, kun lämpötila pysytteli nollassa. Tuuli vain vähän haittasi, mutta olihan ikimuistoinen päivä - ja ilta :)

      Poista
  7. Ihanan kuuloiset penkkarit ja voih miten kauniit kynnet! ♥ Näissä ei ole kyllä mitään epätäydellistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ainahan sitä käsinmaalatessa tulee sellanen olo, että olis voinu tehdä paremminkin. Ainakin mulle :D Kiitos Nena! ♥

      Poista