sunnuntai 13. maaliskuuta 2016

Kelpaisiko kukkakimppu?

Blogimaailma alkoi täyttyä one stroke -kukista Picture Polishin julkaistua uudet siveltimet. Ensin Sigi postasi siveltimistä, minkä seurauksena mulle tuli innostus kokeilla itsekin one strokea. Sen jälkeen Kaisa aloitti blogissaan One Stroke Onsdag -sarjan, mikä ei ainakaan hillinnyt mun innostusta kaivaa siveltimet esiin. Niinpä vaihdoin yksi päivä matikan kirjan siveltimiin. Pohjustuksena kerrottakoon, että oon aiemminkin kokeillut one stroke -kukkia, mut onnistumisesta voidaan olla montaa mieltä. Aiempia yrityksiä voi katsoa tämän tunnisteen kautta.

Decal mat näytti muuten maalauksen jälkeen tältä:


Emilian julkaistessa mielettömän upeat one stroke -kynnet olin jo varma, etten kehtaa julkaista omia kynsiäni. Tässä ne nyt kuitenkin tulee, sillä voisin väittää kukkia tähän mennessä onnistuneimmiksi mitä tulee mun maalausjälkeen. Vaikka noh, riippuu ihan katsojasta, voidaanko puhua one strokesta.


Pohjalla on pari kerrosta Essencen Sweet As Candyä, joka on ehdottomasti paras pohjalakka ranskalaisiin manikyyreihin ja sitä kautta myös näihin kynsiin. Ennen maalausta laitoin kynsiin vielä pikakuivattavan päällyslakan. En käytä maalauksien pohjalla mattalakkaa, vaikka monet sitä suosittelevatkin. Hyvin oon pärjänny ilmankin, vaikka toki sitä voisi joskus kokeilla..

Akryylimaaleina mulla on käytössä Oumaxit, jotka ovat mun tarpeisiin riittävät. Toivoisin joidenkin sävyjen olevan pigmenttisempiä, mut kun nuo ovat niin riittoisia, niin en viitsisi ostaa lisää isoja purkkeja/tuubeja ennen kuin vanhat on käytetty loppuun. Kukkiin käytin valkoista ja magentan väristä maalia, ja lehdet tein vihreällä ja valkoisella.



En omista PP:n one stroke -siveltimiä (vielä), joten käytössä oli BPS:n vaaleanpunavartiset siveltimet. Tuo leveämpi sivellin on leveydeltään 4 mm, eli käsittääkseni samanlevyinen kuin PP:n vastaavat. Korostamiseen ja korjaamiseen käytin PP:n pientä sivellintä nro. 10, josta on ikävästi alkanut karvat sojottaa eri suuntiin. Siveltimen kasteltua ne saa muotoiltua yhteen, mut siveltimen kuivaessa ne alkaa taas harottaa.


Loppuihin kynsiin lakkasin Colour Aliken holon nro. 510, joka sopi värinsä puolesta ihan täydellisesti kokonaisuuteen. Olin lopputulokseen tyytyväinen, vaikka parannettavaa on vielä paljon. Mitäpä sanoo raati? :)


Colour Alike - 510 (saatu)
Essence - Sweet As Candy

Oumaxi-akryylimaalit: magenta, vihr., valk.

43 kommenttia :

  1. Ihanat kynnet, ruusut on todella onnistuneet! Tykkään myös kuvasta tuosta sun "treenimatosta" - harjottelu on selkeesti kannattanut. :)

    Mulla on vähän mennyt ohi tämä one stroke -villitys, varmaan siksi kun en itse osaa ja näin ollen osallistuisikaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! :) En mä sen kummemmin kukkia harjotellut, ihan muutama vaan näkyy tuossa. Mutta siis vedän siveltimellä noita viivoja niin kauan, että saan hyväksyttävän liu'un aikaseksi, ja vasta sen jälkeen maalaan kynsille :D Mulla oli pitkä tauko one stroke -kukissa, kun ei ne mitään helppoja ole.

      Poista
  2. Voi apua, ihan mielettömän upeat kynnet! <3 en voi käsittää, miten joku osaa, oot onnistunu älyttömän hyvin! :D <3 mullekin on tullut houkutus tehdä one stroke -kynnet, mutta musta tuntuu, että tartten vähän harjotusta ennen kun kehtaan näiden jälkeen julkaista mitään! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua sua, kiitos hirmusesti ♥ Mulla oli ihan samanlainen tunne kaikkien muiden kukkien jälkeen, mutta pohjaltahan kaikki (tai siis ainakin minä) on alottanu! Siitä vaan harjotteleen, voit vaikka kattoo mun ihan ekoja one strokeja, ne ei ollu hienoja :D

      Poista
  3. Vau! Todella hyvin onnistuneet ja kauniit kynnet! :)

    VastaaPoista
  4. tuli jo varmaan sillon snäpissä selväksi mun mielipide näistä :D aivan upeat <3 tuo Colour Alike voisi muuten olla lähellä PP:n New Yorkia, tuli vaan mieleen !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mut kiva kun vielä tulit tännekin kommentoimaan ♥
      Hmm, voisko olla? Mä oon himoinnu New Yorkia sen ilmestymisestä lähtien, joten ehkä mun on se joskus kotiutettava ihan vain asian selvittämisenkin kannalta :D

      Poista
  5. Todella upeat maalaukset ja tosi nätit kynnet! Tuo Colour Aliken lakka sopii niihin tosi hyvin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Mä jo tuskailin, ettei mulla ole yhtään tuohon akryylimaaliin sopivaa lakkaa, mut onneksi löytykin :)

      Poista
  6. Saat olla ylpeä mahtavasta lopputuloksesta. Voitin one stroke siveltimen Sigin blogiarpajaista joten kohta täyty

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä aika ylpeä oonkin :) No niin, siitä vaan harjottelemaan!

      Poista
  7. Oot kyllä ihan todella taitava! Aivan kertakaikkisen upeat kynnet <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ♥ Mä meen ihan sanattomaksi näistä kommenteista.

      Poista
  8. Vau, ihan mielettömät kyllä!! ♥

    VastaaPoista
  9. Eikä, todellatodella upeat, kuten kaikki tässä edelläkin on jo todenneet ;) Ei saa olla itselleen liian ankara, aivan ihanaa kädenjälkeä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän sitä aina omaa kädenjälkeään kattoo vähän kriittisemmin.. Ei muut huomaa virheitä kuvistakaan niin helposti :D Mutta kiitos hurjasti, Mirka!

      Poista
  10. Aivan ihanat! Todella onnistuneet maalaukset. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Näitä tullaan varmasti näkemään vielä lisää, kunhan löydän aikaa jostain :)

      Poista
  11. Kunnon harjoitukset sulla on ollut tuon maton kanssa :D mutta selkeästi se on kannattanut. Lopputulos on tosi kiva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, parantumaton perfektionisti kun oon :D Kiitos Enail!

      Poista
  12. Mulle nämä one stroke -kukkaset on silkkaa magiaa. En itse osaa yhtään! Olet kyllä harjoitellut ahkerasti! Hyvältä näyttää! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ymmärrä, mitä magiaa Tartofraisesilla on, kun hänen one stroket ovat täydellisiä. Harjottelua tosiaan vaatii, eikai kukaan tätäkään opi ekalla kerralla :D Kiitos Paula!

      Poista
  13. Voi vitsit, että nää on nätit, ihan täydelliset <3 Matto näyttää ihan loistavalta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon (vaikka ne on kyllä sun kukat, jotka on täydelliset ♥)! Matto pääsi maalausurakan jälkeen kylpyyn; olihan työ saada maalit siitä pois.. :D

      Poista
  14. Wau! Todella hyvin oot onnistunut <3

    VastaaPoista
  15. En yleensä jaksa kommentoida blogeihin, mutta WOW! Nämä on ihan sairaan nätit suoraan sanottuna :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten kiva, kun jaksoit kommetoida! Kiitos :)

      Poista
  16. Vastaukset
    1. Kiitti ♥ Näiden kommenttien jälkeen tekee mieli maalata uudelleen :D

      Poista
  17. Oi juma miten upeat! Siis vitsit ku oot taitava, wou! <3

    VastaaPoista