maanantai 15. elokuuta 2016

Essie Fall 2016 collection

Kai se on myönnettävä, että kesä on lopuillaan, kun postiinkin saapui syyskokoelma. Oon kulkenu aikalailla laput silmillä mitä tulee syksykokoelmiin ja hokenut vaan itelleni, että nyt on vielä kesä. Kuitenkin ulkona on jo kylmä, sataa ja tuulee, ja oon sen takia kipeenä. Ihan perinteinen syksyn aloitus siis.

On siis hyvä aika ottaa esittelyyn Essien uudet syksykokoelman lakat. Ja nyt tulee kuulkaa taas niin hieno kokoelma, että on vaan pakko todeta Essien nousevan taas vähän enemmän mun lempimerkkien joukossa.


Inspiroiduttuaan ajastaan Tokiossa essien globaali värisuunnittelija Rebecca Minkoff on luonut kokoelman, joka heijastaa Tokion syksyä, makuvivahteita ja energiaa. essie Fall 2016 -kokoelman kuusi sävyä luovat tasapainoisen väriskaalan, jossa on mukana uusia trendivärejä sekä klassisia sävyjä.


Eikö olekin suloinen pakkaus? Tuo kisu ♥

Kokoelman kuudesta sävystä kolme on tummia ja syviä syyssävyjä, ja loput kolme vaaleita, pastellisen murrettuja sävyjä. Swatchasin kaikki sävyt kynsilleni, joissa on muuten nyt pyöreä muoto. Kaikissa swatcheissa on käytetty aluslakkana Ciatén Bloom Boostia ja päällyslakkana Seche Viteä.


Playing Koi

Uskon tämän olevan yksi kokoelman suosituimmista sävyistä, koska tällainen ruosteen oranssi oikein huutaa syksyä. Playing Koi peitti hyvin kahdella kerroksella, mutta koostumus on sen verran juoksevaa, että lakkaa valui kynsinauhoille. Värjäsi ihan mukavasti kuivat kynsinauhat, joten ensi kerralla täytyy lakata varovaisemmin.


Maki Me Happy

Karmiininpunainen Maki Me Happy on koostumukseltaan crelly. Se peittää lyhyet kynnet hyvin kahdella kerroksella, mutta uskon pidempien kynsien tarvitsevan kolmannen. Kuvassa sävy on vähän liian tumma, sillä livenä tämä on kirkkaampi.


Kimono-over

Kimono-over on tumma luumunsävyinen violetti, jonka koostumus on vähän crellymäinen. Tämä on kuitenkin pigmenttisempi kuin Maki Me Happy ja peittää varmasti pitkätkin kynnet kahdella kerroksella. Mielettömän kiva sävy, jota ihastelin kynsilläni pari päivää.


Now and Zen

Salvian harmaa cremelakka, joka peittää ohuesta koostumuksesta huolimatta kahdella kerroksella. Sävy taittaa vihreään, mikä tekee lakasta uniikin mun kokoelmassa. Tosin mulla on vain pari harmaata lakkaa tämän lisäksi.


Udon Know Me

Tässä on varmasti yksi mun suosikeista mitä tulee syyslakkoihin! Ihana siniharmaa creme, jonka sävy on sopivasti murrettu, mutta ei kuitenkaan tunkkainen. Peitti nysäkynnet kahdella kerroksella, vaikka eka kerros levittyi vähän huonosti. Pidemmille kynsille laittaisin varmasti vielä kolmannen kerroksen.


Go  Go Geisha

Ihan mieletön. Sävy on mitä täydellisin murrettu, vähän likainen vaaleanpunainen. Koostumuskin on kokoelman paras; juuri sopivan jämäkkä levittymään siististi ja peittämään kahdella kerroksella.


Ei  voi taas kuin todeta, että Essie osaa hommansa. En yleensä ole mikään syksykokoelmien fani, mutta tässä oli useampi erittäin kiva sävy. Mun suosikit on ehdottomasti siniharmaa Udon Know Me ja vaaleanpunainen Go Go Geisha. Vähiten kiva on Maki Me Happy, koska mun suhde punaisiin ei ole niin hyvä. Kokonaisuutena kokoelma on mielettömän kiva!

Mitä ajatuksia Essien syksy herättää? Entäpä mun "uudet" kynnet? Ootan niiiin paljon, että saan taas viilattua neliöt takasin, koska ei tällanen pyöreä muoto vaan sovi mulle. Onneksi on vielä varastossa vanhoja lakkauksia :)

Nämä Japanista inspiraation saaneet sävyt tulevat myyntiin vielä elokuun aikana Essien ständeille. Sain kokoelman L'Oréalilta blogia varten esittelyyn.

18 kommenttia :

  1. Tosi nätti kokoelma ja kerrankin sytyn syyskokoelmalle! Mun lempparit on ehdottomasti samat kuin sulla. Täytyy käydä katsomassa livenä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli täysin samat fiilikset tästä kokoelmasta! Uskon, ettet tuu pettymään noihin kahteen livenä :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Jep, lakat näyttää niiin hyville yhdessä ja erikseen!

      Poista
  3. Tää on kyllä syksyinen kokoelma, siinä on onnistuttu. :) Mun mielestä tuo pyöreä muoto on söpön näkönen sun kynsilläs :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kuullu muiltakin, että mun kynnet on söpöt tällasina nysinä ja pyöreinä :D Mutta mä en vaan tykkää, kun jotenkin saa sormet näyttämään vielä paksummilta ja.. no, neliökynsiin tottuneena nää on niin oudot :D

      Poista
  4. Onpa kiva kokoelma Essieltä. Yleensä Essien kokoelmat on vähän tylsiä mun makuun, mutta tästä kokoelmasta voisin kotiuttaa useammankin lakan. Karmiininpunainen on mun lemppari.
    Oot kuvannut nää lakat tosi hyvin ja tykkään tuosta tummasta taustasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, mitään erikoisuuksia ei usein näe Essien kokoelmissa, mutta kyllä tällaset cremetkin toimii. Tuo karmiininpunainen on todella kaunis kynsillä, jos ihonväriin sopii punainen.
      Kiitos hurjasti! :) Mä tuskailin näidenkin kuvien kanssa, kun tuntui, ettei vaan onnistu millään. Ihana kuulla, että kuvat miellyttävät!

      Poista
  5. Toi pakkaus on kyllä suloinen! KISU <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niiiinpä! Mun on pakko säilyttää rasiaa pöydällä, jotta saan ihastella kisua siinä ♥ Tosin onhan mulla melkeenpä kaikki kynsilakat ja -jutut esillä :D

      Poista
  6. Tuo ruosteen oranssi on niin täydellinen sävy syksyyn! :) Jostain syystä nämä Essien syyskokoelmat kolahtaa aina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äläpä muuta sano! Niin hieno ja erikoinen oranssi :)
      Mulla ei taida olla ennestään yhtään lakkaa Essien syyskokoelmista, kun yleensä kevät- ja kesäkokoelmat on enemmän mun mieleen. Voi tosin johtua siitäkin, että keväällä mulla on yleensä enemmän rahaa käytettävänä lakkoihin, niin tullut sitten kevät-/kesälakkoja ostettua :D

      Poista
  7. Ihastuin tuohon Go Go Geishaan ja nyt rupes tekemään mieli suklaata! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! Mä oon välttynyt tuolta suklaanhimolta, kun en ole Geisha-suklaata vuosiin pystyny syömään :D

      Poista
  8. Oli sielä pari kiinnostavaa sävyä, vaikka syyskokoelmat ei koskaan oo mun juttu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kans enemmän kevät- ja kesäkokoelmien perään, mutta tässä kokoelmassa pari lakkaa vaan iski ja lujaa!

      Poista
  9. siis nää on aivan ihania ! olit kyllä oikeessa, Go Go Geisha tosiaankin on mun mieleen <3 voisin kyllä kotiuttaa kaikki :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle tuli itse asiassa Go Go Geishan sävystä mieleen se mekko, jonka ostit äskettäin! Ja sitä kautta tulit sä mieleen, ja aattelin, että varmaan tykkäisit :D

      Poista