maanantai 29. elokuuta 2016

Hankoon!

Uusi viikko aloitetaan muistelemalla mennyttä lomaa ja kesää. Tehtiin poikaystävän kanssa reissu Tammisaareen ja Hankoon heinäkuussa, ja viimein oli aikaa käydä kuvat läpi ja koota muutamia tännekin.

Matkaan lähdettiin asuntoautolla ja ekana suunnattiin Tammisaareen. Olin tosi innoissani, koska en ollut koskaan ennen käynyt kyseisillä seuduilla. Oltiin perillä joskus päivällä ja iltapäivällä lähdettiin kävelemään keskustaan päin. Ihastuin Tammisaareen tosi paljon; jotenkin niin pieni ja sympaattinen paikka!

Tammisaari-päivälle sattui hieman epävakaa sää, joten sateenvarjoa piti kantaa mukana koko ajan. Aurinko ei hirveästi näyttäytynyt, mutta onneksi oli kuitenkin lämmintä. Välissä tosin piti käydä terassilla suojassa kaatosateelta.

Asuntoauto meillä oli Tammisaaren leirintäalueella, joka oli ihan viihtyisä. Ei mikään luksuspaikka, mutta kuitenkin siistit hygieniatilat, keittiöt ym. Mä ainakin tykkäsin alueen yleisilmeestä - ja heikkarannasta.

Seuraavana päivänä suunnattiin Hankoon, jonne oli suht lyhyt ajomatka Tammisaaresta. Leiriydyttiin Camping Silversandiin, jossa saatiin hyvä paikka läheltä vessoja ja rantaa. Lierintäalue oli muuten kiva, mutta miinusta pitää antaa ei-niin-hienoista vessoista sekä siitä, että suihkutiloissa oli hieman puutteita (yhdestä ei tullut lämmintä vettä, toisessa ei toiminut lukko ja muihin sai jonottaa kauan).

Mutta se hiekkaranta! ♥

Syötiin ensin autolla, ja sen jälkeen otettiin pyörät ja lähdettiin polkemaan kohti Hangon keskustaa. Leirintäalue oli muutaman kilometrin päässä, mutta pyörillä välimatkat sujuivat nopeasti.

Jos ihastuin Tammisaareen, niin rakastuin Hankoon. Hanko-päivälle sattui kaiken lisäksi vielä aurinkoinen ja sateeton sää, mikä oli loistavaa pyöräilyn kannalta. Kierrettiin ympäri Hankoa, käytiin ainakin näköalatornissa, istumassa kallioilla, kattomassa hiidenkirnua ja kiertämässä iltatorilla. Niin nättiä kaikkialla, ja se tunnelma oli jotain niin hienoa.

Illemmalla käytiin ravintolassa syömässä. Vanhempani suosittelivat På Krokenia, jonne sitten varattiin pöytä. Kyseessä on kalaravintola, josta löytyi kala- ja äyriäisruokia joka lähtöön.

Palvelukin oli mitä mainiointa. Kokki tuli kertomaan tälle ruokarajotteiselle, mitä voin syödä, ja vielä myöhemmin toi mulle pöytään pienen kupillisen voittomia perunoita. Ravintolasta löytyi vain ihan muutamia sellasia ruokia, joita maitoallergikko ei voinut syödä, joten olin totta kai tosi ilonen asiasta. Ruoka oli ehdottomasti joka sentin arvoista, joten voin lämpimästi suositella paikkaa kaikille kalaruuista pitäville.

Lähtöpäivän aamuna käytiin meressä aamu-uinnilla, joka jäi kesän ekaksi ja vikaksi uintikerraksi. Olisin mielelläni voinut jäädä Hankoon vaikka vielä toiseksi päiväksi, mutta otettiin taas suunnaksi Tammisaari. Tällä kertaa päädyttiin frisbeegolf-radalle, jossa kävelin nätisti perässä poikaystävän heittäessä. Oli muuten tähän mennessä hienoin näkemäni frisbeegolf-rata!

Kolme päivää meni tosi nopeasti ja reissu oli oikein onnistunut. Sää suosi kahtena päivänä eikä ensimmäinenkään päivä mikään katastrofi ollut sään puolesta. Tahdon ehdottomasti ensi kesänäkin Hankoon!

Torstaina on luvassa reissukynnet, jotka aika hyvin sopi teemaan. Kunnon kimallusta on ainakin luvassa - sen voin luvata!

4 kommenttia :

1. Vastaukset
    1. Jep! Nous mun kesäkaupunkisuosikiksi <3

2. Kiva postaus ja ihania kuvia - sikälikin että itsellä tuli myös käytyä kesälomalla Hangossa. Mekin yövyttiin tuolla Silversandilla, teltassa kylläkin. Näköalatornissa tuli myös käytyä ja tuo kirkonportaiden kuva näyttää tutulta; kävin sen viereisessä leikkipuistossa laskemassa peltisestä liukumäestä iltahämärässä.. :D

Voisi kyllä sanoa että vähintäänkin ihastuttiin myös kyseiseen kaupunkiin kovasti. Ihanan rento tunnelma ja vesistön läheisyys on paikassa kuin paikassa aina suuri tunnelmalisä. <3

1. Kiitos mukavasta kommentista! Kiva kun näkyi tuttuja paikkoja; kuviin on aina kiva palata myöhemmin muistelemaan reissua :) Tuo on kyllä totta, että vesistö tekee ihmeitä paikalle!