keskiviikko 10. elokuuta 2016

Kesän ainoat seilorit

Ei ole kesä eikä mikään, jos ei kynsille tee edes yhtä seiloriteemaista lakkausta.


Halusin tehdä sävyiltään erilaiset seilorit kuin mitä ennen oon tehnyt, joten päätin ensin sävyt ja sitten vasta ideioin kuviot. Etu- ja pikkusormista tuli raitakynnet, joissa ikävä kyllä raidat eivät ole kovin suoria, koska en vaan tuu toimeen noiden vinyylien kanssa.

Keskisormien ja nimettömien kanssa meinasin olla vähän ongelmia. Aluksi mun oli tarkotus maalata ruori ja ankkuri akryylimaaleilla, mutta koska mun akryylimaaleissa on sen verran huonot sävyt, päädyin lopulta maalaamaan ihan lakoilla. Keskisormiin maalasin tummansiniselle pohjalle Love.Angel.Music.Babyllä, ja nimettömiin nudelle pohjalle Give Me Spacella. Maalausjälki ei ole niin siisti lakoilla tehtynä kuin mitä akryylimaaleilla olisi, mutta ainakin kuviot kimalteli kivasti!

Peukkuihin lakkasin Give Me Spacen, josta löytyy enemmän kuvia tästä postauksesta.


Näistä tuli tosi kivat seilorit ainakin mun mielestä! Tykkäsin sävyjen yhdistelmästä ja koko kokonaisuudesta. Nämä olivat mulla silloin Helsingin reissulla, josta tein ostopostauksen kesäkuussa (linkki postaukseen).


Nämä jäävät kesän ainoiksi seilorikynsiksi, koska elokuu mennään lakattomilla nysäkynsillä. Jep, luitte oikein. Oon ainakin elokuun töissä kahvilassa, jossa ei lakkoja saa pitää, ja näin ollen kynnet on pakko pitää ihan lyhyinä. Jouduin myös viilaamaan kulmat kynsistä pois, koska ne eivät kestä lakatta ollenkaan. Muuten ihan kiva työ, mutta totta kai harmittaa nähdä, kuinka kynnet voi päivä päivältä huonommin.

Töiden takia saattaa muuten blogissa olla vähän hiljaisempaa. Postattavaa mulla olisi vaikka kuinka, mutta oon vaan niin väsyny (ja nälkänen!) aina kotiin päästessä, että mielummin kasaan paljon ruokaa lautaselle ja laitan Ruudusta Paratiisihotelli Ruotsin pyörimään. Oon myös suunnitellu uuden ulkoasun blogille, mutta saa nyt nähdä koska saan senkin toteutettua. Miten kukaan työssäkäyvä jaksaa tehdä mitään töiden jälkeen? Mä oon aina iltasin ihan loppu :D


Essence - Wild White Ways
Models Own - Prussian Blue
OPI - Give Me Space
OPI - Love.Angel.Music.Baby.
OPI - You're So Vain-illa

MiVinyls-vinyylit

22 kommenttia :

  1. Wau, nää on älyttömän upeat! <3

    VastaaPoista
  2. Aivan ihanat! Ja työt kyllä väsyttää yllättävän paljon, nyt kun taas ollut opiskelemassa ihan eri tasolla jaksaa väsätä kynsiä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo hyvin sitä jaksoi lukion aikana lakata kynsiä - tosin sillon läksyt jäi monesti kakkoseksi. Oikeastaan nytkin jaksaisin lakata kynsiä, mutta kun ei kahvilassa saa pitää lakkoja, niin pitäisi poistaa lakat tyyliin tunnin jälkeen :D Ei tarvii varmaan mainita, että viikonloput on mun suosikkeja, kun saa pitää kynsillä lakkaa.. :)

      Poista
  3. Tajusin just että en ole tehnyt koko kesänä seilorikynsiä! Mitä ihmettä... Vielä ehtisin kyllä korjata tilanteen. Nämä on ihanat! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maiju! :) Ehtii vielä hyvin tehdä seilorit; onhan elokuu vielä kesää kuitenkin! Tosin tänään tajusin syksyn oikeasti saapuvan, kun postissa tuli syksykokoelma :o

      Poista
  4. Kivat on kynnet! Mä en oo koskaan "tehnyt seiloreita" mutta postauksesi ensi virkkeestä tuli mieleeni mun oma kesäjuttuni kynsirintamalla, nimittäin hedelmäfimot kerran kesässä.. Ehtisiköhän ne vielä tekaista? :D :D

    Kyllä ne työt väsyttää aina jossain määrin, varsinkin jos on jotain uutta opittavaa tai ihan uus ympäristö niin jo sen sulattelu kuluttaa energiaa. Mutta kuten mullakin ihan vanha työpaikka, eikä sen puolesta mitään uutta niin jos on raskas päivä tai muuten vaan aamuvuoron liian aikanen herätys vähillä yöunilla niin eipä sitä sen jälkeen jaksa aina mitään ihmeempiä tehdä enää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Elokuu on vielä kesää, joten hyvin ehdit laittaa fimot kynsille :)

      Joo näin parin viikon jälkeen oon niin uupunut, kun kaikki on uutta ja lisää opeteltavaa riittää. Varsinkin välivuorot on niin tylsiä, kun aamulla ei ehdi tehdä mitään, mut sitten töistä päästessä kello on niin paljon, ettei illallakaan ehdi tehdä mitään. Mielummin herään aamulla viideltä, jos saan iltapäivällä ja illalla tehdä jotain muuta kun töitä :D

      Poista
  5. Haha, kyllä se yleensä tasoittuu jossakin vaiheessa kun pääsee rytmiin. :D

    Mutta kynsissä raidat on ♥! Pitäisi kyllä itsekin viitsiä väkertää raitoja kynsille, niistä saa aina niin hyvän mielen. Tosi ihanat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu, että kun pääsen rytmiin, niin työt jo loppuu :D Oon nimittäin työkkärin kautta työkokeilussa, joka kestää kerralla aina kuukauden. Toki voin olla vaikka toisen kuukauden - riippuu ihan millon pääsykoekirjat julkastaan.

      Raidat on kyllä kivoja! Liian harvoin tulee niitä tehtyä, koska en vaan saa vinyyleillä hyvää jälkeä aikaan. Pitäisi varmaan hommata parempia vinyylejä :) Kiitos!

      Poista
  6. Tosi nätit kynnet! Mullakin on tällä hetkellä tosi lyhyet kynnet töiden takia ja oon tosi surullinen niistä. Olisi hauskaa nähdä sun lyhyillä kynsillä lakkauksia, koska tuntuu, että kaikilla muilla on aina tosi kauniit kynnet lyhyinäkin, mutta omat näyttää kamalilta lyhyinä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Neilikka! Mun kynnet ei näytä niin kamalilta lyhyinä, jos on kuitenkin neliönmallinen muoto. Nyt on pyöreät nysät ja ne vasta kamalilta näyttääkin.. Ehkä se on vaan omaa tottumattomuutta, koska kuten mainitsit, muilla lyhyet kynnet ei näytä pahalta. Mutta nää tämänhetkiset kynnet tullaan blogissa näkemään, koska kynsiä lakkailen viikonloppuisin :) Ja taidan joutua myös yhdet kokoelman swatchit kuvaamaan näillä pyöreillä nysillä, joten saat kyllä nähdä lyhyetkin kynnet! :D

      Poista
  7. nää on ihan mielettömän ihanat <3 värivalinnat menny ihan nappiin, tykkään !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♥ Värit upposi myös muhun täysin!

      Poista
  8. Huh, nää on sairaan upeat! <3 Mulla oli sama ku olin koko kesäloman töissä. Aluksi tuntu etten jaksa tehä mitään töitten jälkeen, mutta jotenki sitä tottu ja ei ollu lopuksi enää väsy ollenkaan ja tein kaikenlaista sitte. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos <3 Joo varmasti tähän tottuu, mutta kohtahan multa jo työt loppuu, kun pitää alkaa pääsykokeisiin lukea :D

      Poista