lauantai 29. lokakuuta 2016

Kynsiblogit goes Halloween

En ole mikään halloween-ihminen. Varmaan siitä johtuen mulle oli tosi ongelmallista keksiä, millaset kynnet toteuttaisin sitä varten. Lopulta päätä seinään hakaten kyseenalaistin koko Kynsiblogit-sivun teemakuukaudelle mukaan lähtemiseni. Mutta hei, sain mä sentään jotain aikaiseksi!



Halloween voisi olla hauska kokea jossain maassa, jossa siinä ollaan täysillä mukana. Ikävä kyllä Suomi ei ole sellainen maa. Nimittäin ensimmäinen sana, joka mulla tulee mieleen Suomen halloweenista, on mitäänsanomaton. Mun mielestä paljon kertoo jo se, että hurjan moni suomalainen on ihan pihalla siitä, milloin sitä halloweenia oikeasti pitäisi juhlia. En ole vielä tänä syksynä nähnyt yhtään hienosti teeman mukaan koristeltua paikkaa tai kuullut kenekään pitävän halloween-juhlia, joihin pukeuduttaisiin tosissaan. Lisäksi, kun käytiin joskus ala-asteikäisinä karkki vai kepponen -kierroksella, varmaan kaksi kolmasosaa ei edes tiennyt koko jutusta.

Totta kai mä katson halloweenia imagosilmälasien läpi, koska ainahan edelliset kokemukset vaikuttaa arviointiin. Voin ehkä harkita olevani eri mieltä suomalaisten innostuksesta halloweenia kohtaan, jos joku todistaa mun mielikuvan vääräksi. Mitä en usko tapahtuvan.


Kynsille en yllättäen tahtonut mitään iloisia ja pomppivia hämähäkkejä tai muuta vastaavaa. Halusin aika neutraalit kynnet, jotka sopivat halloweeniin, mutta eivät huuda juhlaa kilometrien päähän. Niinpä lakkasin kynteni tummansinisellä ja maalasin kuutamon sekä puun ja pöllön siluetit.

Tein ensin taivaalle pilviä valkoisella akryylimaalilla käyttäen runsaasti vettä. Sitten maalasin kuun, jossa muuten on myös varjoja harmaalla, mutta eihän ne kuvista kunnolla näy. Pörröisen pöllön ja puun oksat maalasin lopuksi mustalla, minkä jälkeen kynnet sai kuorrutukseksi pari kerrosta päällyslakkaa. Mattausta mietin, mutta samalla muistin jälleen kerran, etten omista mattapäällyslakkaa. Ei kiiltävä versiokaan huonolta näytä!


Joidenkin mielestä nämä ei välttämättä ole tarpeeksi halloweenit, mutta mulle nämä on juuri sopivan halloweenit :)

No, oletko halloween-ihminen?


OPI - Road House Blues

Oumaxi-akryylimaalit, valk. & musta

24 kommenttia :

  1. Wau, nää on niin hienot! Ja oikein sopivat Halloweeniin :)

    VastaaPoista
  2. Hienot kynnet! Mäkään en ole Halloween-ihminen, mutta voisin tehdä tuollaiset kynnet :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tää on sellanen lakkaus, joka sopii kyllä halloweeniin, mutta voisihan tällasen tehdä myös halloweenin ulkopuolella :)

      Poista
  3. Oioi, näistä tykkään - tyylikkäät!

    VastaaPoista
  4. Tosi taitavasti tehty, upeat! Sopii myös halloweeniin. :) Mun mielipide Suomen halloweenista on se, että ei se ees oo Suomen juhla. Sehä on oikiasti pyhäinmiestenpäivä, joten ei sitä ees oo ennen mitenkää juhlittu eikä minusta tarvikkaa. Halloween on Usalaisten juhla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos! :) Jep, samaa mieltä, että jenkeissä sitä kuuluu juhlia, ei täällä. Tuntuu aina, että Suomessa yritetään väkisin tuputtaa halloweenia, vaikka se on ihan turhaa.

      Poista
  5. Oon aika samoilla linjoilla sun kanssa halloweenin suhteen! Varmasti ihan pitäisinkin siitä juhlasta, jos sitä täällä Suomessa juhlittaisiin hiukan suuremmassa mittakaavassa kuin nykyään. Muutama pääkallo- ja kurpitsailmapallo siellä täällä, ei vielä oikein herätä kunnon juhlafiiliksiä. :D
    Aivan ihanat lakkaukset! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä tuohon ole enää mitään lisättävää - juuri näin! :D
      Kiitos paljon! :)

      Poista
  6. Kynnet on hienot! Hyvin toteutettu!

    Halloween on mun mielestä aikalailla jenkkien juttu; Suomessa vietetään Pyhäinpäivää, jolla mulle merkitys siinä, että muistellaan vainajia, v iedään haudalle kynttilä jne. Viime vuonnameidän ovella kävi kahtena peräkkäisenä viikonloppuna karkki vai kepponen-lapsosia, joille ei tietenkään ollut mitään, sillä mun mielestä se ei vaan kuulu Suomen kulttuuriin. pääsiäisenä kierretään kerjäämässä palkkioita, ei muuten! Hyvät naamiaisbileet sen sijaan kelpaa aina, ne on hauskoja, mutta sitäkin varten meillä on ehkä jo vappu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kaisa!

      Jep, pääsiäinen ja vappu sopivat Suomeen moninkerroin paremmin :)

      Poista
  7. Tuo tummansininen lakka on ihana, hommaisin sen ellei mulla jo olisi samantapaista. Halloween on sinällään ihan kiinnostavan oloinen juhla, mutta en suomalaisena jaksa innostua siitä. Pääsiäinen ja pyhäinpäivä riittää mulle mainiosti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kiva! Olin vähän epävarma siitä silloin, kun sen sain, mutta epäilykset on osoittautuneet ihan turhiksi :)

      Poista
  8. Siis voi ei miten upeat! Tosi taidokasta maalausta, huokaillen ihailen <3 Tähän maisemaan voisi uppoutua, sä sait sen tosi elävästi esille !

    Ja niin, siis mä todella olen HAlloween-ihminen :D Vaikka en sitä yleensä juhli, aina intoilen siitä ja toivon, että pääsisin juhlimaan xD Tänä vuonna onneksi pääsin, pariinkin otteeseen. Ensin töissä, sitten vapaalla. Jes! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi sua! Kiitos hurjasti kauniista sanoista ♥

      Sun blogissa onkin näkynyt niin paljon halloween-kynsiä, etten ihmettele ollenkaan :D Halloweenia olis kiva juhlia joskus vaikka Jenkeissä, mutta Suomessa en innostu.

      Poista
  9. Mä yritin tuommoista ihanaa sumuista maisemaa omille kynsille, mutta ihan ei onnistunut niin tein galaxy kynnet :D
    Itse olen enempi Day of the dead -tyyppiä halloween-juhlinnan sijasta =) Siinä on vähän muutakin kuin karkit pääosassa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin kerran savukynnet meni pieleen, niin niistä tuli sit erittäin epäonnistuneet galaksikynnet :D Nämä sentään onnistuivat!

      Poista
  10. Hirmu upee lakkaus! Mä en oo mikään Halloween ihminen, mutta edes kerran haluaisin päästä kunnon halloween bileisiin missä kaikki olisi pukeutuneet teeman mukaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Oon kyllä sun kanssa samaa mieltä - monesti kun nähdyt halloween-juhlat on aika laimeita :D

      Poista
  11. Tosi ihanat!! <3 Toi pöllö on mielettömän hieno!

    VastaaPoista