maanantai 14. marraskuuta 2016

Rainy day in London

Kahden viikon blogihiljaisuudelle on syynsä - ja vielä hyvä sellainen, sillä oltiin viisi päivää Lontoossa. Ennen reissua mulla oli sen verran töitä, etten ehtinyt päivittää blogia ja Suomeen palattua mulla vaan kesti hetki saada itteni raahattua koneen ääreen. Mutta tässäpä tulee melkoinen kuvatulva meidän ihanasta reissusta!


Vaikka otsikko viittaakin sateeseen, ei sadetta näkynyt kunnolla kun vain ekana iltana. Sää oli siltä osin mukava, ja aurinkokin näyttäytyi välillä pilvien välistä.

Ensin ajattelin pärjääväni reissussa pelkästään puhelimen kameralla, mutta toisena päivänä kuitenkin innostuin ottamaan enemmänkin kuvia järkkärillä. Eikä voi kun vaan todeta, että onneksi päätin turvautua kunnon kameraan, koska iPhonen kameraa ei hirveästi voi kehua. Oon ollut vähän laiska kuvaamaan kunnolla viime aikoina, mutta saatoin saada reissun myötä innostukseni kuvaamiseen takaisin.





Kierrettiin totta kai kaikki pakolliset nähtävyydet, vaikka kaikki me oltiin käyty ennenkin Lontoossa. Uutena juttuna käytiin pyörimässä Greenwichissä sijaitsevan kuninkaallisen observatorion aitojen ulkopuolella. Meidän lähin metroasema oli niin lähellä Greenwichiä, että ihan jo senkin takia kannatti käydä katsomassa, minkä paikan nollameridiaani lävistää. Nuo rakennukset näkyy yllä olevassa toisessa puistokuvassa.


Yksi päivä uhrattiin melkeinpä kokonaan eläintarhalle. London ZOO oli valtava, ja näin ekaa kertaa elämässäni mm. kirahvin, okapin, pingviinejä, muurahaiskarhun... Leikki siellä myös kaksi ihanaa tiikerinpentua ♥





Eniten mä rakastuin kuitenkin pingviineihin. Niin söpöjä! Käytiin myöhemmin myös Sea Lifessa, jossa oli mun mielestä vielä söpömpiä pingviinejä ♥ Alla olevat kuvat on eläintarhan pingviineistä; Sea Lifessa otin kuvia vaan puhelimella.


Tykkäsin niin paljon kävellä kaupungissa hämärällä, kun kaikkialla oli jouluvaloja sekä muita valaistuksia. Ja se tunne, kun metroasema oli ihan hotellin vieressä eikä tarvinnut kytätä aikatauluja, koska metroja meni niin usein. Voisin lähteä takaisin vaikka heti.




Nautin myös siitä, kun sai istua kahvilla ilman mitään kiirettä ja katsella ohi meneviä ihmisiä ja kaksikerroksisia busseja. Mun suosikkireissujuomana toimi Starbucksin Gingerbread Latte...


...ja reissukynsilakkana F.U.N Lacquerin Rainy Day in Barcelona, joka saapui mulle muutama päivä ennen lähtöä. Täydellinen reissulakka! Kesti kynsillä tosi hyvin lohkeilematta koko matkan ajan. Tästä kuullaan vielä varmasti lisää parempien kuvien kera :)

Tuntuu tosi haikealta katsella näitä kuvia, mistä johtuen mulla kesti niin kauan käydä kuvat läpi. Leijuin Lontoossa jossain onnellisuuskuplassa, joka sitten puhkesi heti lentokoneen laskeuduttua lumipyryn keskelle Suomeen. Mulla on niin ikävä niitä puistoja, katuja, valoja, metromatkoja... ja Canary Warfin korkeita, suurilla lasi-ikkunoilla varustettuja rakennuksia.



Siinä oli lyhyt kurkistus mun Lontoon matkaan. Ei siinä kuitenkaan vielä kaikki, sillä eihän reissu olisi mitään ilman shoppailuja! Ostoksista kirjottelen joskus tulevaisuudessa ihan omassa postauksessaan - kunhan saan ne ensin kuvattua. Mulla olisi niiden lisäksi hurjasti muutakin materiaalia julkaistavaksi, mikä on harmi, koska mun pitäisi olla jo lukemassa pääsykokeisiin. Ehkä mä silti uppoudun vielä hetkeksi kuvien kautta siihen ihanaan tunteeseen, joka Lontoossa oli... ja haaveilen jo seuraavasta kerrasta :)


12 kommenttia :

  1. Ihana postaus ja upeita kuvia, kyllä munki on pakko joskus lontoossa käydä. Se on suht lähelläki. Varmaan vaa rakastun koko maahan sitte :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos! Lontooseen on helppo rakastua ♥

      Poista
  2. Aivan ihania kuvia! 😍 Mä en oo päässy vielä Lontoossa käymään, mut ihan pakko sinne on joskus päästä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♥ Suosittelen! Mä voisin lähteä sinne vaikka heti.

      Poista
  3. Kiva postaus! Mä jäänkin odottelemaan sun shoppailupostausta innokkaana! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Belegwen! Shoppailupostaus on tulossa heti huomenna ;)

      Poista
  4. Oli ilmeisesti hyvin onnistunut reissu! :3 En malta odottaa ostospostausta! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oli!! Hihii, tuut varmasti ihastumaan pariin juttuun siinä postauksessa :D

      Poista