lauantai 4. helmikuuta 2017

Tammikuun ostokset

Tänä vuonna pyrin julkaisemaan kuukausittain kosmetiikkaostokset, jotta pysyn itsekin perillä, mitä on tullut ostettua. Merkkaan toki kalenteriini kaikki tilaukset ja ostokset, mutta sen lisäksi aion dokumentoida ne blogiinkin. Tykkään lukea muiden ostoksista, joten luonnollisesti tykkään myös kirjoittaa niistä itsekin.

Näin alkuun on todettava, että mä olen huono rahan kanssa. Siis niiin huono! En ymmärrä, miten sain taas kerran kuukaudessa kulutettua niin paljon. Helmikuutakaan ei ole kulunut paljon yhtään, mutta silti oon tehnyt jo kolme tilausta. KOLME. *menee hakkaamaan päätä seinään*

Puolustukseksi voin sanoa, että asun vielä kotona, joten perustarpeisiin ei kulu rahaa. Säästäminen olisi kai fiksuinta, mutta kerrankin kun on rahaa, on oikeutettua käyttää sitä. Tammikuussa ainakin ajattelin näin.


Alkukuusta tajusin, ettei perus kasvorasvat riitä kosteuttamaan naamaa, joten hain avuksi jojoba-öljyn Sokkarilta. Siskoni suositteli tätä, koska naaman lisäksi tämä on hyväksi myös hiuksille. Ainakin Lahden Sokoksen kosmetiikkapuolella myydään pieniä jojoba-öljypulloja ihan liian kalliilla, joten suosittelen suuntaamaan luontaistuotteiden luo. Tämä 100 millilitran pullo maksoi noin 15 euroa. Suuri plussa hygieenisestä annostelijasta, jonka ansiosta öljyä saa kaadettua tippa kerrallaan.


CesarsShopista tilasin kaksi F.U.N Lacqueria: uuden vuoden kokoelmasta Magic Stonen ja vanhempaa tuotantoa olevan Royal Chapelin. Lisäksi mukaan lähti ÜNT:n peel off -aluslakka, josta kerroinkin jo täällä.


Lumenen mattameikkivoide on ollut jo melkein vuoden mun luottomeikkivoide, joten kävin ostamassa uuden varastoon, kun Lumenen tuotteet oli Citymarketissa -40%. Toivon todella, ettei tässä sävy ole muuttunut uudistamisen myötä!

Lumenen Arctic Sun -aurinkopuuterissa sävyt ovat ainakin muuttuneet parin vuoden aikana.. Mulla oli ennen käytössä kahdesta aurinkopuuterista tummempi (silloinen sävy 1), joten luonnollisesti otin kaupasta mukaan tummemman. Kotona sitten tajusin, että tämähän on vielä tummempi ja sävy 2. Tämä alkaa olla jo siinä rajalla, että viitsiikö käyttää vaaleaan naamaan..

Lumenelta ostin kokeiluun myös True Mystic -sarjan rajaustussin. Peitevoiteen tarpeessa mukaan lähti Maybellinen Fit Me! sävyssä 15.

Järjestin pienen kimppatilauksen Cirque Colorsille, koska kehitin pakkomielteen hienoimpaan ruusukultaiseen lakkaan ikinä. Halusin myös pari muuta lakkaa, mutta kaikkia oli jäljellä ainoastaan Cirquen omilla sivuilla. Lakat maksoivat kappaleelta 13 dollaria, ja yli neljän lakan tilauksiin tuli kiinteät 22 dollarin postit. Tilaus oli perillä seitsemässä arkipäivässä eikä jäänyt tulliin, joten todellakin uskallan tilata tuolta jatkossa!


Tässä ovat Idyllic, Paraiba, Winter Bloom ja Halcyon. Niin hienoja kaikki! Halcyonilla oon jo ehtinyt lakata ja koitan saada sen mahdollisimman pian esittelyyn. Paraiba on Facets-kokoelmasta ja loput Holiday 2016 -kokoelmasta.

Ei ulkomailta tilaaminen siihen loppunut, nimittäin Zoevalle lähti myös tilaus. Onneksi tullia ei tarvinnut pelätä tilauksen tullessa Saksasta, ja postimaksujakin oli vain vaivaiset 4,50€.


Nude Spectrum -luomiväripalettia oon himoinnut siitä asti, kun Anna sen kerran esitteli. Sen kaveriksi lähti saman sarjan Contour Spectrum -paletti sekä Smoky-paletti. Näistä aattelin kirjotella käyttökokemuksia ja kuvata swatchit myöhemmin,

Nude Spectrumilla hintaa on 36€, Contour Spectrumilla vajaa 20€ ja Smokylla 22,50€. Nousihan siinä loppusumma vähän korkeaksi, mutta ovat kyllä hintansa arvoisia kaikki.


Melkein jo tilasin Zoevalta myös pari uutta sivellintä, mutta päätin kerrankin toimia fiksusti ja säästää...


...ihan vaan sen verran, että ostin sitten Real Techniquesin sivellinpaketin. Core Collection sisältää seuraavat siveltimet vasemmalta oikealle: contour brush, pointed foundation brush, detailer brush & buffing brush. Vajaan kolmenkympin sivellinsetiksi oon kyllä enemmän kuin tyytyväinen! Jokaselle oon löytänyt käyttöäkin, vaikka parin kohdalla aluksi vähän epäilin. Eihän ne yhtä hienoja ole kuin Zoevan, mutta ajavat asian :)

Viimeisenä tein vielä tilauksen Oriflamelle, koska.. no, oli tarjouksia.


La Praline -tuotteet tuoksuivat kuvaston näytteessä niin hyvältä, että tilaukseen lähti käsirasva mulle ja saippua äitille. Suklaakonvehdin tuoksu on ihana! Eurolla sai kosteuttavat hanskat ja koska oon jo ikuisuuden halunnut kokeilla tällasia yökäyttöön, oli pakko tilata. The ONE Colour Impact -luomivärit oli alennuksessa ja lisäksi yhden hinnalla sai kaksi, joten Rose Gold ja Wet Turquoise saapuivat luokseni. Pigmenttiä oisin toivonut enemmän, mutta uskon pohjustajan auttavan paljon.

Okei, myönnetään. Ei tuo viimeiseksi tilaukseksi jäänyt. Tammikuun viimehetkillä lähti tilaus vielä elevenille, mutta koska se saapui mulle vasta helmikuussa eikä ehtinyt näihin kuvauksii, lasken sen helmikuun ostoksiin.

Kuvia muokatessa erehdyin kommentoimaan poikaystävälle, että eihän näitä nyt sitten loppujen lopuksi ollutkaan niin paljon. Olisi vissiin kannattanut olla sanomatta. Kuvausassistenttikin näytti vähän järkyttyneeltä mun järjestellessä ostoksiani:


Menikö muilla tammikuu paremmin vai huonommin?

16 kommenttia :

  1. Okei, turhaan murehdin omasta tammikuustani - muut osaa näköjään vielä paremmin :D Mutta ei siinä, ihania ostoksia oot kyllä tehnyt ja noihin voi varmasti olla tyytyväinen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun ostopostaus oli kans täynnä kaikkea ihanaa! Oon omiini tosi tyytyväinen; oikeestaan tuo Oriflamen tilaus oli ainut heräteostos-sarjassa :)

      Poista
  2. Ah onnittelut Zoevoista! Toi Smoky on aivan ihana <3
    Mulla on ollut muuten tuo sama jojobaöljy nyt talven ajan käytössä kasvoilla ja on kyllä ollut hyvä! Ainoa vaan, että se haisee mun mielestä ihan makkaralle :S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yllättäen mä oon ainakin tähän mennessä tykästyny Smokyyn enemmän kuin Nude Spectrumiin. En olis kyllä tilatessa uskonu niin käyvän! Mun eka smoky-paletti <3
      Mun oli pakko käydä nuuhkimassa omaa öljyäni, mut en saanu siitä makkaraa mieleen :D Se on tosi hyvä öljy!

      Poista
  3. Ïhania lakkahankintoja (eikä muissakaan ostoksissa vallan mitään vikaa ole). En ookaan ikinä tilannut Cirquen omilta sivuilta, ehkä juuri yksin tilatessa noiden postikulujen takia.. Nuo sun ostamasi lakat on ainakin tällä hetkellä saatavilla myös Pretty Polishilla, ja siellä ei ole yhtä isot postarit. Olen tilannut miltei kaikki Cirqueni sieltä sekä pari varmaan myös Harlow&colta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sillon kun mä näitä kattelin eri kaupoista, niin mistään muualta ei löytyny kaikkia samasta paikasta, vaan aina joku/jotkut oli out of stock :/ Tosiaan kimpassahan Cirquelta kannattaa tilata, jos täytyy, mutta kolmelle lakalle ei mun muistaakseni pahat postarit olleet yksinkään tilata. Puhuttiinkin jo yhden kynsityypin kanssa, että täytyy jatkossa kytätä Pretty Polishia :)

      Poista
  4. Vaikea arvioida noiden hintoja, mutta veikkaisin, että omat ostokset jäi tuon alle. Ehkä. Mutta ei mullakaan kovin halvaksi koko tammikuu tullut. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää menee kokonaisuudessaan johku kolmeensataan. Oli pakko laskea arvio, vaikka nyt kyllä kaduttaa tietää :D

      Poista
  5. Äh, mulla menee aina noi Lumenen -40% alet ohi! Ja mulla on sama luottomeikkivoide :D Pitää olla tarjoushaukkana paikalla ens kerralla ku tulee Cittarin mainoslehtinen. :D

    Ihania ostoksia! Vitsi et nautin ostospostauksien lukemisesta - enkä pelkästään siksi että kaikkia uusia juttuja on ihana kuolata vaan myös siksi että näistä saa vähän oikeutusta omiinkin shoppailuihin! :'D "Ku muutki ni kyl määki saan!"

    Ihana Esterssön ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua vaan ärsyttää, että aina pitäs olla plussakortti, jos tahtoo alet. Täytyy äitiltä pyytää joka kerta lainaan, kun ei ole omaa :D

      Joo, tulee paljon parempi mieli, kun näkee muidenkin ostaneen paljon!

      Esterssön kiittää ja lähettää jaksukehräykset sinne <3

      Poista
  6. Ihania ostoksia, varsinkin nuo paletit ja Cirquen lakat..! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Cirquet on huippuja ♥ Pitäisikin postata Halcyonista - se kun on tähän mennessä ainoa, jolla oon lakannut.

      Poista
  7. Jojobaoljy on tosi hyva myos kynsille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti! Mä käytän nykyään kynsille risiiniöljyä, kun ostin joskus ison pullon ripsiä ja kulmia varten. Lopulta pullo siirtyi lopullisesti kynsiä varten, ja läträänkin sillä ihan huolella iltasin ennen nukkumaanmenoa :)

      Poista