lauantai 25. helmikuuta 2017

Viisivuotias

Viisi vuotta on pitkä aika - ainakin tässä iässä. Viisi vuotta sitten vajaa 15-vuotias teini alkoi julkaista kuvia ja tekstiä kynsistään blogimaailmassa. Viisi vuotta myöhemmin ollaan tässä ja nyt.


Sitä tosiasiaa ei voi kieltää, että viimeinen vuosi on ollut hiljaisempi kuin ennen. Vuosi sitten oli penkkarit, ylppärit, pääsykokeet ja niiden jälkeinen romahdus. En tiedä, onko kukaan tajunnut, etten koskaan maininnut pääsykokeiden tuloksista. Teksteistä on ollut kuitenkin helppo päätellä, että epäonnistuin. Perfektionistille aihe on edelleen todella arka, ja motivaatio uusiin pääsykokeisiin on hävinnyt. Tulevaisuus on epäselvempi ja ahdistavampi kuin koskaan.

Myös blogia kohtaan tulevaisuus on vähän epäselvä. En osaa sanoa, kuinka kauan tätä hiljaisempaa tahtia kestää, mutta luultavasti ainakin kesään asti. Pari-kolme postausta per kuukausi on edelleen hyvä tahti. On totta, että motivaatio kynsiä kohtaan on laskenut, koska kynnet voi huonommin kuin vuosiin. Ideoita ja testaamattomia juttuja kyllä olisi, mutta miten toteuttaa niitä, kun kynnet murtuu aina töissä. Myös muuhun kosmetiikkaan liittyviä juttuja olisi tarkoitus julkaista - sitten, kun löydän jostain aikaa.

Blogia en ole kuitenkaan lopettamassa, en todellakaan. Bloggaamiseen mulla nimittäin on intoa. Paljon mielummin käyttäisin vapaa-aikaani kirjottamiseen ja kuvaamiseen kuin tunnuslukuanalyysin opetteluun. Tällä hetkellä kuitenkin se aika, jota en ole töissä tai tallilla, kuluu kirjojen parissa.


Miksikö on pienen tilannekatsauksen aika? Blogi täyttää tänään viisi vuotta. Ja kerrankin mä muistin synttärit! Edelliset kolme syntymäpäivää oon unohtanut täysin, mutta vihdoin viidentenä vuonna muistin. Tosin ihan vain sen takia, että olin merkannut päivän kalenteriin ajoissa.

Kuten jo postauksen alussa totesin, viisi vuotta on tavallaan pitkä aika. Kehitys on ollut huomattava, mikä tosin on ihan luonnollista. En silloin aloittaessa osannut kuvitellakaan tätä päivää, mutta olen ylpeä ja kiitollinen tästä kaikesta. Mun olisi tarkoitus "juhlistaa" tätä viidettä alkavaa blogivuotta parilla kivalla jutulla, mutta ne menee joka tapauksessa maaliskuun puolelle.

Tässä vaiheessa haluan kiittää kaikkia lukijoita, seuraajia, kommentoijia ja yhteistyökumppaneita. Ilman teitä blogin pitäminen ei olisi niin antoisaa kuin se on. Suuri kiitos siis juuri Sinulle, joka tätä nyt luet! :) ♥


Postauksen kuvituksena on viime vuoden puolella tehdyt kynnet, joista tykkäsin tosi paljon. OPI:n Breakfast at Tiffany's ja Barry M.:n Bronze Bae kuuluvat Lontoosta ostettuihin lakkoihin ja olivat näiden kynsien myötä ekaa kertaa käytössä. Niiin kivoja lakkoja molemmat! Leimakuviona on totta kai mun ikisuosikkini.



OPI - Breakfast at Tiffany's
Barry M. - Bronze Bae
Essence - Stamp Me! Black

BP-17 (saatu)

Kivaa viikonlopun jatkoa itse kullekin! Mun viikonloppu kuluu töissä, jossa varmasti riittää hulinaa alkaneiden hiihtolomien ja tietenkin MM-kisojen takia :)

34 kommenttia :

  1. Onnea viisi-vuotiaalle! Perästä tullaan. Kurkkasin sun alkutaipaleen kynsiä ja hienoja ovat jo nekin, mutta kehitystä on tapahtunut selkeästi ja oot löytänyt oman hyvän tyylin. Ehkä tunnistaisin sun "kynsiposaarauksen" jos lakkakuva tulisi jostain syystä vastaan nimettömänä. :)

    Alitajuntaan on kyllä jäänyt sun pääsykokeisiin lukeminen mutta en oo aktiivisesti muistanut ettet ole blogissa maininnut mitään sittemmin. Toivottavasti tulevaisuuden näkymät siitä taas selviytyvät!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mun mielestä kamalin juttu vanhoissa kynsikuvissa on se, etten ole putsannut kynsinauhoja tai lakkauksien rajoja.

      Mä varmaan tunnistaisin monenkin bloggaajan kynsikuvat, vaikka tulisi vastaan ilman vesileimoja. Jotenkin kaikille syntyy niin omanlainen tyyli kuvata ja juurikin "poseerata" :)

      Poista
  2. Paljon onnea! Sun blogi on yksi mun lempiblogeista :)

    Kurjaa, ettet päässyt opiskelemaan viime kesänä. Mä kyllä kannustan hakemaan uudelleen, jos ala vielä kiinnostaa. Mulla kesti monta vuotta päästä opiskelemaan, mutta nyt opiskelen unelma-alaani :) Välivuosi tai välivuodet ei tunnu myöhemmin enää miltään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi että, kiitos hurjasti! :) ♥

      Kyllähän ala kiinnostaa, mutta motivaatiota syö kovasti se, että niin harva pääsee sisään. Mietin monesti, että miksi edes yrittää, koska mitä jos käyttääkin monta kuukautta lukemiseen turhaan. Tiedostan kyllä, että asenteeni on täysin väärä, mutta perfektionismia ei paranneta hetkessä..

      Poista
  3. Onnittelut viisivuotiaalle ja tsemppiä lukuhommiin. Kyllä sä vielä sisään pääset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos onnitteluista ja tsempeistä! :)

      Poista
  4. Paljon onnea 5-vuotiaalle blogille! :) Usko itsees niin pystyt ihan mihin tahansa, you can do it <3

    VastaaPoista
  5. Paljon onnea 5-vuotiaalle! (: Ja ei se löyhempi postaustahti mitään haittaa, täällä me lukijat odotellaan (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anna! Näin mä aattelinkin :)

      Poista
  6. Onnea viisivuotiaalle! Sun blogi on yks mun lemppareista, ja teet aivan upeita kynsiä! :) Nämäkin kynnet ovat ihanat!

    Mä niin voin samastua tuohon, että tulevaisuus ahdistaa! Mä en edes tiedä vielä, mihin pääsykokeisiin alan lukea kirjoitusten jälkeen.. :D Hurjasti tsemppiä lukemiseen, jospa pääset opiskelemaan haluamaasi paikkaan tänä vuonna! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Emmi ♥ Kiitos ihanasta kommentista!

      Mä olin vielä vähän ennen hakua ihan hukassa, mutta sitten se ala vaan tuli niin selvänä ja kirkkaana. Meillä homma hoidettiin niin, että saatiin lista ihan kaikista amiksen, amk:n ja yliopistojen aloista ja niistä piti lähteä karsimaan ensin pois kaikki, mitä ei ainakaan halua. Sen jälkeen karsintaa jatkettiin niin kauan, että jäljelle jäi ne, joihin hakee. Mulle tuo tapa oli loistava!

      Tsemppiä sinnekin! :)

      Poista
  7. Paljon onnea viisivuotiaasta blogiurasta! Sun blogia on ilo katsella ja lukea, huomaa, että panostat postauksiisi paljon :) Kyntesikin ovat niin kauniit, ja ideat usein vertaansa vailla! ♥ Tästä blogista on syytä olla ylpeä ja iloinen <3

    Paljon tsemppiä tulevaisuuden kuvioihin! Epäonnistuminen yhdessä asiassa ei missään nimessä tarkoita epäonnistumista elämässä, vaikka tuon perfektionismin ahdistuksen itsessänikin tunnistan. Mutta nyt on tärkeää vain keskittyä hetkeen ja sen hetken realiteetteihin, ja miettiä todella kovasti että mitä itseltään ja tulevaisuudeltaan toivoo. Sullakin on vielä kaikki ovet auki, mitään ei sinänsä ole poissuljettu. Kyllä sä vielä pitkälle pääset <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Nena ♥ Kiitos hurjan paljon! On niin palkitsevaa kuulla, että käytetty aika ja panostus näkyy myös muille :)

      Mä elän tällä hetkellä oikeastaan sellasta aikaa, että kaikki tuntuu menevän huonosti. Mutta onneksi tällaisia kausia tulee ja menee. Mun perfektionismi tosin aiheuttaa sen, että tosiaan koen olevani epäonnistunut kaikessa, kun en saavuta mitään. On tässä vielä aikaa - onneksi!

      Poista
  8. Onnea viisivuotiaalle! Sun blogia on mukava lukea, vaikka harvemmin päivittyisikin. Teet upeita kynsiä, sulla on silmää väriyhdistelmille! Tsemppiä jatkoon :)

    VastaaPoista
  9. Paljon onnea viisivuotiaalle ♡ On ollut ilo tutustua suhun, sä oot ihana ihminen ♡ Harva oikeasti pääsee ekalla yrittämällä sisään, mä pidän peukkuja sulle seuraaviin kokeisiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♥ Ja samoin; on niin kiva, kun tapaa samanhenkisiä ihmisiä!

      Poista
  10. Paljon onnea 5-vuotiaalle blogille! <3

    Mulla on menossa joku ihme kynsi/meikki/blogimasennuskausi enkä vaan saa aikaiseksi mitään, vaikka postattavaa ja aikaakin olisi. Hmph.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paljon kiitoksia! ♥

      Noita kausia tulee ja menee. Toki siihen varmaan vaikuttaa myös tämänhetkinen tilanne elämässä. Toivottavasti kuitenkin saat pian uutta intoa harrastukseen :) Mä pidän peukkuja!

      Poista
  11. Onnea viisivuotiaalle! :) Ala anna vastoinkaymisten lannistaa, sulla on varmasti viela upea tulevaisuus edessa ja viiden vuoden paasta et enaa edes muista tata. :) Ja kynnet on tosi kauniit!

    VastaaPoista
  12. Onnea mullaki tuli tammikuussa 5v täyteen =)
    Arvonta tulossa kun kaikki tarvittava kasassa palkintoihin

    VastaaPoista
  13. Onnea 5-vuotiaalle! Täytyy sen verran kommentoida tuohon pääsykokeissa epäonnistumiseen, että kyllä se siitä! Itse pääsin syksyllä toivomalleni alalle opiskelemaan, mutta sitä edeltävinä kahtena vuonna ei tärpännyt. Olen itsekin perfektionisti ja muistan kuinka ahdistavaa ja jopa nöyryyttävää oli saada kielteinen tulos...Kannattaa kuitenkin vain jaksaa yrittää uudestaan! Kyllä sinne kouluun pääsee kun jaksaa yrittää. Ja vaikka ei pääse, niin ei se maailma siihen kaadu, vaikka siltä saattaa tuntuakin. Jos onni ei potki tänä vuonna (mulla on täällä kaikki sormet ristissä sun puolesta, että pääsisit!) niin kannattaa yrittää keksiä jotain muuta miellyttävää tekemistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kaunis! :) Sitä vaan tuntee ittensä niin huonoksi, kun kaverit ja tutut pääsee opiskelemaan, ja mä en etene mihinkään. Mutta toisaalta uskon, että kaikella on tarkotus. Jos en pääse tänäkään vuonna, niin ei mun sitten kai kuulukaan vielä päästä. Tällanen välitila on vaan niin turhauttavaa.

      Poista
  14. Paljon onnea viisi vuotiaalle<3 Kyllä me täällä ollaan vaikka postaatkin vähän harvemmin (:

    VastaaPoista