lauantai 4. maaliskuuta 2017

Essie Treat Love & Color

Essieltä rantautui tosi mielenkiintoiset hoitolakat alkuvuodesta Suomeen. Mun kynnet on tällä hetkellä aika heikossa hapessa; liuskottumia on melkeinpä joka kynnessä. Uusien hoitolakkojen saapuminen oli kuin vastaus rukouksiini!


Essien uusi julkaisu markkinoille on Treat Love & Color -lakat, joissa yhdistyy kolme ominaisuutta. Hoitolakat vahvistaa kuivia ja hauraita kynsiä, kosteuttaa sekä antaa kevyen sävyn. Lakkojen aktiivisina ainesosina ovat msm/methylsulfonylmethane-yhdiste, camellia- ja kollageeniuute sekä visuaalisesti kirkastavat pigmentit. Näiltä luvataan aika paljon: 60% vähemmän liuskottumia ja 35% vähemmän lohkeilua jo yhdessä viikossa.

Kyseessä on yksivaiheinen hoito liuskottuville ja heikoille kynsille, eli alus- tai päällyslakkaa ei tarvita. Nämä ovat oivallisia silloin, kun kynnet tarvitsee hengähdystaukoa ja hoitoa, mutta silti haluaa siistit ja huolitellut kynnet.


Sävyvaihtoehtoja on neljä, joista uskon monen löytävän juuri sopivan sävyn. Löytyy kylmiä sävyjä taittamaan kynnen keltaisuutta sekä luonnollisempia vaaleanpunaisia. Jokaisessa lakassa on joko hohtoa tai kimallusta, jotka välittyy myös kynsille asti.

Testasin jokaisen sävyn, jotta sain kuvattua lakat tositoimissa eli kynsillä. Sanoisinko, että pullojen perusteella näistä ei saa oikeaa kuvaa siitä, miltä näyttää kynsillä. Ne sävyt, joiden uskoin olevan suosikkejani, eivät sitä lopulta olleetkaan. Ensin esittelen sävyt ja sen jälkeen kerron mielipiteeni näistä. Lakkasin kuviin kaksi kerrosta ilman alus- ja päällyslakkaa.

01 Treat Me Bright


Valkoisessa Treat Me Brightissa on kylmä sinivioletti hohde. Raikastaa tosi kivasti kynsiä - mä ihastuin tämän luomaan sävyyn paljon! Yhdellä kerroksella Treat Me Bright on tosi näkymätön, joten mun mielestä kaksi kerrosta on ehdoton.

02 Tinted Love


Tinted Love oli pullon perusteella mun ennakkosuosikki, mutta jouduin pettymään. Tämä persikkainen vaaleanpunainen on sävyltään lämmin eikä tuo kynsille oikeastaan muuta kuin runsasta kimallusta. Muuten tosi lähellä kynnen omaa sävyä, joten mä en ainakaan saanut tästä irti oikein mitään. Mulla ei ole tällä hetkellä kovin keltaiset kynnet, mutta luulen, että lämmin sävy korostaisi keltaisuutta enemmän. En siis suosittele kovasti värjäytyneille kynsille.

03 Sheers to You


Tämä on ihana! Juuri sellainen your nails but better -sävy. Viileäpohjainen vaaleanpunainen pinkillä hohteella raikastaa kynnen luonnollista väriä juuri sopivasti. Sheers to You sopisi loistavasti myös ranskiksen pohjalle.

04 Laven-dearly


Violetti Laven-dearly on suunniteltu erityisesti neutralisoimaan kynnen epätasaista väriä ja keltaisuutta. Tämä oli peittävin näistä kaikista, joten ehkä sen takia ainakin mun kynsillä tämä näytti vähän luonnottomalta. Kuten jo aiemmin mainitsin, kynteni ei ole erityisen keltaiset, joten mä en tarvitse näin radikaalia sävynkorjaajaa. Ehkä tämän kohdalla vähemmän olisi ollut enemmän - eli yksi kerros olisi ollut parempi.


Sitten vähän mietteitä TLC-lakoista! Näin alkuun on todettava, että en ole testannut näitä vielä sen kummemmin, joten arviot perustuu lähinnä ensivaikutelmaan. Mä olen kuitenkin todella innoissani näistä, koska elämäntilanteeni ei salli kynsienlakkaamista samalla tavalla kuin aiemmin. Lisäksi töissä kynnet ovat ilman lakkaa ja kärsivät jonkin verran. Kuinka helppoa onkaan, kun kotiin tultua voi sutaista kynsille sävyttävän hoitolakan!

Oon käyttänyt lähiaikoina paljon Essien Millionails-hoitolakkaa, joka lupaa korjata vaurioituneita kynsiä. Mulle se ei ole kuitenkaan ollut pelastaja, koska kynnet lohkeilee siitä huolimatta. Uskon, että se johtuu lähinnä lakan kuivattavuudesta, joten toivon Treat Love & Color -lakkojen olevan parempia. Nämähän nimittäin lupaavat myös kosteuttaa kynttä. Ja onhan se nyt kivempi lakata sävyttävällä hoitolakalla kuin kirkkaalla.

Nopeus ja helppous on mun mielestä TLC-lakkojen valttikortit kosteuttavuuden lisäksi. Leveä suti mahdollistaa siistin lakkaamisen kevyin vedoin. Koska alus- ja päällyslakkaa ei tarvita, riittää kun sutii kaikkiaan vain kaksi kerrosta lakkaa. Perjaatteessa yksikin kerros riittäisi, mutta mun makuun kaksi on parempi, koska silloin sävy on selvempi. Lakat myös kuivuvat sopivan kiiltäviksi.

Kyllä mä näistä hiukan negatiivistakin sanottavaa keksin. Ensinnäkin, kaksi kerrostakaan ei tasoita kynnen pintaa täysin, vaan uurteet näkyvät valon osuessa. Mulla ei onneksi ole kovin voimakkaat uurteet, joten mua ei hirveästi niiden näkyminen häiritse. Toiseksi, näillä on vaikea saada joka kynteen tismalleen samanlaista lopputulosta. Tällaisilla sheer-sävyillä lakatessa on aina ongelmana se, ettei millään pysty levittämään joka kynteen täysin samanpaksuista kerrosta, joten pieniä sävyeroja kynsien välillä voi esiintyä. Kaikkia toki asia ei häiritse, mutta mun oli pakko ottaa pari kynttä uusiksi kuvia varten. Mua nimittäin häiritsee ihan pienikin ero :D


Nyt hiljenen ja jatkan näiden testaamista, jotta pääsen jossain vaiheessa raportoimaan tuloksista. Innolla odotan, onko näistä apua mun heikoille kynsille. Mun suosikit ovat ehdottomasti valkoinen Treat Me Bright ja vaaleanpunainen Sheers to You, joten luonnollisesti niitä tullaan näkemään kynsilläni eniten.

Näitä TLC-lakkoja löytyy jo Essie-ständeiltä. Lahden Sokoksella oon ikävä kyllä nähnyt vain kahta sävyä (02 ja 03), mutta toivottavasti muualta löytyisi paremmat valikoimat. Suosituskuluttajahinta-arvio on 15,90€.

Miltäs vaikuttaa, onko tarvetta tai mielenkiintoa kokeilla? :)

Lakat on saatu esittelyyn maahantuojalta.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti